Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minilite velgen Porsche

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Minilite velgen Porsche

Hallo 912-ers,

Was vandaag bij de start van de Wintertrial 2006 in Valkenburg a/d Geul. Waren nogal wat vroege Porsches aan de start. Zag daar naast de gebruikelijke Fuchsvelgen ook een hele mooie Porsche 911 uit 1967 (swb) met Minilite velgen. Heeft iemand daar ervaring mee ?!
    Zo ja waar kun je die eventueel kopen 5,5 x 15 ET ????

Groet Fauquemont

Een afbeelding van deze velgen onder een "rally"porsche is hier te zien.

Groet Fauquemont

Comment

Ze zijn hier te koop:
      http://www.prepfab.co.uk/porscheparts.htm voor de volgene prijzen:
      15 x 5.5 Magstar £117.50
      15 x 6.0 Magstar £129.25
      15 x 7.0 Magstar £135.15
      15 x 8.0 Magstar £123.40
      15 x 6.5 Sport Style £111.65

sigpic

Comment

Deze foto zag ik een keer op de officiele Porsche site ...
        www.deklassieke912.nl

Comment

Het heeft wel wat.
          Misschien iets voor onder een '65-er

Ook een superfoto eigenlijk...

Comment

De door marcel geplaatste foto duikt veel op in verschillende porsche boeken. Errug mooi...... (die grijze kleur!).

De minilite velgen zijn (net als de Mahle magnesium wheels) een stuk lichter (en steviger?) dan Fuchs velgen. Vandaar veel in de klassieke rally sport.
            Fauguemont, waarschijnlijk heb je zilveren 911 '67 gezien. Supermooie wagen! Ik heb hem gezien tijdens de All Dutch Porsche Zandvoort Days afgelopen juli.

Comment

Ja inderdaad prachtige wagens. En die Minilite velgen vind ik best wel apart. Kwestie van smaak natuurlijk maar ik ga kijken of ik ze ergens kan kopen. Moet alleen de ET waarde weten, want op de Minilite sites staat de ET 42 niet vernoemd. Enfin de foto's van de Wintertrial en dus ook de Porsches staan op onze website: www.fauquemont.nl in het fotoarchief 2006. Was helaas geen 912 bij.

Groet Fauquemont

Comment

quote:Originally posted by fauquemont

Ja inderdaad prachtige wagens. En die Minilite velgen vind ik best wel apart. Kwestie van smaak natuurlijk maar ik ga kijken of ik ze ergens kan kopen. Moet alleen de ET waarde weten, want op de Minilite sites staat de ET 42 niet vernoemd. Enfin de foto's van de Wintertrial en dus ook de Porsches staan op onze website: www.fauquemont.nl in het fotoarchief 2006. Was helaas geen 912 bij.Groet Fauquemont
                Ga je de 912 toch maar niet verkopen?
                www.deklassieke912.nl

Comment

Het is wel een supermooie kleur! Irish green.......

Comment

De Minilite velgen zijn zeker niet sterker als Fuchsvelgen. De autocrossers zijn dol op Fuchsvelgen, volgens hen de sterkste velgen die er bestaan. Dit is mede de reden dat de Fuchsvelgen zo schaars en duur zijn geworden. Ik hoorde dit van Paul van ERPA.
                    www.deklassieke912.nl

Comment

Hoi Marcel,

Ja ik moet eerlijk bekennen dat ik er grote moeite mee heb om de 912 te verkopen. Heb hem al jaren en alles aan de auto is vernieuwd (origineel). De 356 is ook prachtig, maar het zijn echt 2 verschillende auto's. Dus........zolang de prijs niet goed is gaat ie sowieso niet weg (moet hem misschien nog even verhogen ??). PTG-tje. Verheug me al weer op de ritten in het voorjaar en natuurlijk onze eigen Fauquemont Classic. Kortom voorlopig blijft de 912 en dus zoek ik nog naar passende Minilite velgen. Zijn die trouwens niet ergens in Nederland te krijgen ??

Groet Fauquemont

Comment

www.deklassieke912.nl

Comment

Discussie over de Minilite velgen op DEZE LINK en DEZE LINK
                          www.deklassieke912.nl

Comment

Heb reactie gekregen van Minilite-fabriek.

Hello Marc

The wheel we supply for the Porsche is our 15x5.5 mag style aluminium
                            wheel - price £95 + UK VAT (if applicable) each.

However, the offset we supply at is ET22 and not ET42.

Kind regards

Don Simmons

ET22 schijnt geen probleem te zijn voor SWB 911/912, dus wie intersse heeft ?! http://www.minilite.co.uk/

Groet Marc
                            (fauquemont)

Comment

Marc,

Zijn dit de prijzen voor de 8 spaaks? Immers de grijze 911 rally heeft 10 spaaks.
                              Het geeft wel gelijk een andere dimensie aan je auto.....erg sportief!

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎