Announcement

Collapse
No announcement yet.

tikkend geluid (vervolg)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tikkend geluid (vervolg)

Heren...
    Ik heb een jaartje geleden al een probleem gepost aangaande een tikkend geluid achterin de 912. Dat geluid is verdwenen toen de lente aanbrak en ik heb er dus geen aandacht meer aan besteed. Het is echter terug, en zorgwekkender dan ooit. Ik hoor een tikkend geluid wanneer ik flink gas geef of op de motor rem . In het club-blad van de klassieke 911/912 club stond een artikel over het octaan gehalte, waarbij een metaalachtig gepingel kan ontstaan wanneer het verkeerde octaangehalte getankt wordt. Ontploffingen zijn dan verkeerd getimed waardoor de kleppen niet synchroon lopen (of zoiets [?]). Op zich is mijn getik te omschrijven als 'metaalachtig gepingel', maar ik hoor niets wanneer ik 'm in de 'vrij' zet. Kan een kleppen-probleem ook alleen voorkomen op momenten dat de motor een groter koppel moet leveren??

Mmm, ik hoop dat de vraagstelling duidelijk is!!
    Ik ben overigens al bij mijn Porsche-garage geweest maar toe had de 912 er uiteraard net geen last van...
    Groeten David
    Gr. David
    \'67 rules

David,

Veel succes.
    Ik hoop voor je dat het pingelen is. Maar meestal is 'getik' in een motor niet best.
    Toch maar even lang de deskundigen zou ik zeggen, dan weet je het zeker...

Comment

Working...
    X