Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luchtfilters

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Luchtfilters

quote:Originally posted by Marcel

quote:Originally posted by Henny

Trouwens ben ik ook op zoek naar een paar luchtfilters van Knecht de mijne hebben een val van een muur niet overleeft dus als iemand ze heeft liggen, graag ...
    Welke luchtfilters zoek je Hennie? 1.Het eerste gesloten type

2. De open 356-style luchtfilters

3. Het 2de type Knecht luchtfilter

Het is nummertje 3, tenminste die zaten erop, of horen deze er niet op ? Wie weet het? ...
    www.deklassieke912.nl

op een 69er model zit type 3, ik weet niet of die al eerder gebruikt werden.
    groet, eric

Comment

dus dan zou ik de verkeerde zoeken de mijne is van eind 1965 5 december om precies te zijn welke horen er dan op een 65 volgens jullie ?

Comment

Volgens mij zitten de eerste er op.
        Veel suc6 met de zoektocht. Heb er zelf nog liggen, maar wil nog even wachten op de resultaten met de K&N filters alvorens ze te verkopen.
        Greets,
        Gianni

Comment

quote:Originally posted by giannivg

Volgens mij zitten de eerste er op.
          Veel suc6 met de zoektocht. Heb er zelf nog liggen, maar wil nog even wachten op de resultaten met de K&N filters alvorens ze te verkopen.
          Greets,
          Gianni
          Dus jij hebt ze liggen das mooi ik wacht met spanning af

Henny

Comment

Trouwens welke caburateurs horen der onder te zitten ?

Comment

De boeken spreken elkaar tegen. Het meest waarschijnlijke verhaal is dat de eerste 912's kwamen met het eerste gesloten type (foto hieronder)

Dit type was nogal lawaaig en klonk hol, zodat men het luchtfilter van de 356C weer is gaan monteren.

Zie ook de tekst hieronder uit het boek "the ultimate 912 guide" van Duane Spencer.

Het later type KNECHT luchtfilters werd gebruikt voor de typejaren '68 en '69. Zelf heb ik een 912 uit sept '65 (type '66) waarop ik het laatste type luchtfilter ga monteren. Dit luchtfilter oogt m.i. het beste en heeft de beste filterende eigenschappen.

www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Henny

Trouwens welke caburateurs horen der onder te zitten ?
                Solex, zie ook deze TOPIC
                www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                X