Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorverwarming luchtfilters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Voorverwarming luchtfilters

    Om alles weer in perfecte originele staat te brengen, heb ik een aantal slangen besteld van de voorverwarming van de luchtfilters (nr. 9,11,12,13,14). Ik vroeg me af wat de functie van het oranje verdikte stuk slang (12) is? Bij CPR konden ze het me niet vertellen ...







    Op het onderste fotootje (niet mijn motorruimte) is nr.12 het oranje deel achterin

    www.deklassieke912.nl

  • #2
    Marcel,

    Is deze rubberen slang hol met inwendige tussenschoten?[?]
    Hierdoor gaat de aangezogen lucht beginnen wervelen. Wervelende lucht gaat namelijk meer wrijving hebben en daardoor opwarmen!
    Dit is veronderstelling!
    Porsche 912 '67

    Comment


    • #3
      Ik hem besteld, maar nog niet gezien ... Alvast bedankt voor jouw feedback
      www.deklassieke912.nl

      Comment


      • #4
        Hey Marcel,

        In deze topic wordt de carburator verwarming ook uitbundig besproken!
        Zelf wist ik ook niet dat er door het venturi een temperatuurdaling
        kan ontstaan waarbij het vocht neerslaat en aanrijpt?
        Bekijk ook 'pictures of Lisa' waar de warme lucht naar het begin van
        die 'oranje worst' gaat, of hoe ik het ook mag noemen.
        Porsche 912 '67

        Comment


        • #5
          Hey Marcel,

          In deze topic wordt de carburator verwarming ook uitbundig besproken!
          Zelf wist ik ook niet dat er door het venturi een temperatuurdaling
          kan ontstaan waarbij het vocht neerslaat en aanrijpt?
          Bekijk ook 'pictures of Lisa' waar de warme lucht naar het begin van
          die 'oranje worst' gaat, of hoe ik het ook mag noemen.
          Porsche 912 '67

          Comment


          • #6
            quote:Originally posted by 912b

            Hey Marcel,In deze topic wordt de carburator verwarming ook uitbundig besproken!
            Zelf wist ik ook niet dat er door het venturi een temperatuurdaling
            kan ontstaan waarbij het vocht neerslaat en aanrijpt?
            Bekijk ook 'pictures of Lisa' waar de warme lucht naar het begin van
            die 'oranje worst' gaat, of hoe ik het ook mag noemen.
            Bedankt Kris, ik ga er even voor zitten. Om terug te komen op dat dikkere gedeelte in het plaatje, er zitten geen tussenschotten in, het is alleen een dikker gedeelte met extra isolatie. Vincent van CPR Almere dacht dat dit was om het vocht in de lucht te laten condenseren, zodat het vocht niet de carburateurs ingaat ...
            www.deklassieke912.nl

            Comment


            • #7
              quote:Originally posted by 912b

              Hey Marcel,In deze topic wordt de carburator verwarming ook uitbundig besproken!
              Zelf wist ik ook niet dat er door het venturi een temperatuurdaling
              kan ontstaan waarbij het vocht neerslaat en aanrijpt?
              Bekijk ook 'pictures of Lisa' waar de warme lucht naar het begin van
              die 'oranje worst' gaat, of hoe ik het ook mag noemen.
              Bedankt Kris, ik ga er even voor zitten. Om terug te komen op dat dikkere gedeelte in het plaatje, er zitten geen tussenschotten in, het is alleen een dikker gedeelte met extra isolatie. Vincent van CPR Almere dacht dat dit was om het vocht in de lucht te laten condenseren, zodat het vocht niet de carburateurs ingaat ...
              www.deklassieke912.nl

              Comment


              • #8
                Hee Marcel,

                Ben jij er inmiddels achter wat het verdikte oranje gedeelte doet?
                Ik heb het namelijk ook en het zat gewoon achter het blok los te hangen.
                Zoals ik het op het plaatje zie gaat het naar de luchtfilter.
                (waarom...13 en 9)
                Dit gaat met de slang naar het vaste deel van de auto (15 op het plaatje)
                En weet jij of nummertje 4 nog te bestellen is?

                Comment


                • #9
                  Hee Marcel,

                  Ben jij er inmiddels achter wat het verdikte oranje gedeelte doet?
                  Ik heb het namelijk ook en het zat gewoon achter het blok los te hangen.
                  Zoals ik het op het plaatje zie gaat het naar de luchtfilter.
                  (waarom...13 en 9)
                  Dit gaat met de slang naar het vaste deel van de auto (15 op het plaatje)
                  En weet jij of nummertje 4 nog te bestellen is?

                  Comment


                  • #10
                    Mike, ik denk nog steeds dat dit was om het vocht in de lucht te laten condenseren, zodat het vocht niet de carburateurs ingaat. Zie ook het commentaat van 912b (Kris) in een reactie hierboven. Ik weet niet of de rubber pakking (4) nog te bestellen is.
                    www.deklassieke912.nl

                    Comment


                    • #11
                      Mike, ik denk nog steeds dat dit was om het vocht in de lucht te laten condenseren, zodat het vocht niet de carburateurs ingaat. Zie ook het commentaat van 912b (Kris) in een reactie hierboven. Ik weet niet of de rubber pakking (4) nog te bestellen is.
                      www.deklassieke912.nl

                      Comment


                      • #12
                        Ok..maar het is wel normaal dat deze achter/ voor de venturi hangt?
                        De andere slangen die dan naar de luchtfilters gaan...Heeft dat met voorverwarming te maken.
                        Op mijn ex coupe en nu op de targa zitten deze slangen niet.(9,11,13,12 en 14)

                        Comment


                        • #13
                          Ok..maar het is wel normaal dat deze achter/ voor de venturi hangt?
                          De andere slangen die dan naar de luchtfilters gaan...Heeft dat met voorverwarming te maken.
                          Op mijn ex coupe en nu op de targa zitten deze slangen niet.(9,11,13,12 en 14)

                          Comment


                          • #14


                            Slang 14 wordt aangesloten op aansluiting verwarming



                            Slang 14 gaat via de oranje (nieuw grijze) worst (12) naar slang 13
                            T stuk verdeeld de 2 slangen in 2x slang 9
                            9 zit aan gesloten op de beide Knecht luchtfilters en voorziet de luchtfilters van voorverwarmde lucht zodat de carburateurs niet bevriezen

                            Op jouw vorige 912 zaten open K&N luchtfilters, omdat de Knecht luchtfilters niet passen (zonder modificatie) op de Weber carbs.
                            (origineel Solexen)
                            www.deklassieke912.nl

                            Comment


                            • #15


                              Slang 14 wordt aangesloten op aansluiting verwarming



                              Slang 14 gaat via de oranje (nieuw grijze) worst (12) naar slang 13
                              T stuk verdeeld de 2 slangen in 2x slang 9
                              9 zit aan gesloten op de beide Knecht luchtfilters en voorziet de luchtfilters van voorverwarmde lucht zodat de carburateurs niet bevriezen

                              Op jouw vorige 912 zaten open K&N luchtfilters, omdat de Knecht luchtfilters niet passen (zonder modificatie) op de Weber carbs.
                              (origineel Solexen)
                              www.deklassieke912.nl

                              Comment

                              Working...
                              X