Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vloerbedekking

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vloerbedekking

Hoi,

Ik heb van de week -na 1 weekje genieten- mijn 912 in de stalling gezet.
    Van te voren nog even uitgezogen en toen heb ik de matten eruit
    gehaald.
    Het viel me toen op dat het een klein beetje vochtig/klammig is. (onder de matten)
    Dus de matten tijdens stalling maar eruit gelaten zodat het beter kan luchten.

Heeft een 912 geen 'volledige' bedekking van de vloerbekleding?
    Zie link

Ik heb ook sommige wagens gezien die volgens mij nieuwe bekleding hebben.
    Ziet er fantastisch uit.
    Iemand een idee wat ongeveer de kosten hiervan zijn?

Groeten en alvast bedankt voor de info.
    Alex

Download Attachment: [img]images/icon_paperclip.gif[/img] interieur.jpg
    27.31 KB

Nee, geen volledige vloerbedekking.

Op de site van Erpa kan je kijken onder onderdelen voor nieuwe bekleding. Ik dacht iets van 360 euro?
    Porsche 911 | 1968

Comment

quote:Originally posted by Ronald

Nee, geen volledige vloerbedekking.

Op de site van Erpa kan je kijken onder onderdelen voor nieuwe bekleding. Ik dacht iets van 360 euro?
      Dat valt mee.
      Overwegen waard om dus nieuwe bekleding te plaatsen.
      Zou nl beter kunnnen.

Thankx,
      Alex

p.s Op de meeting van 22 april, i'll be there, bestaat er dan de mogelijkheid bij ERPA materialen aan te schaffen'?

Comment

quote:bestaat er dan de mogelijkheid bij ERPA materialen aan te schaffen
        Tuurlijk is het winkeltje open!

Comment

Voor alle 912's werd tot 1967 een soort grijze "wollige" bekleding in de auto gebruikt. Brett Johnson spreekt over "wool square weave". Deze vloerbedekking is ook gebruikt in de 356. De kleur was altijd grijs.

Vanaf begin 1967 werd een andere vloerbedekking beruikt, beschreven als Perlon. Iets stugger van struktuur.

Bron: The 911&912, a restorers guide to authenticity, dr. Brett Johnson
          www.deklassieke912.nl

Comment

Het in het Engels 'square woven' tapijt wordt ook wel 'bouclé' genoemd. Ben op dit moment in Vancouver bij Intermeccanica waar het in alle mogelijke kleuren wordt verwerkt. Zal morgen even navragen hoe en wat.

1966 Karmann Coupe

Comment

Welke mogelijkheden waren er destijds van interieur kleur te krijgen.
              De foto die ik gelinked heb is van een 69-er.
              Ik weet niet of dit de originele kleur is.

Opzich vindt ik dat grijze interieur wel mooi.
              De rest van het interieur (dasboard/deurbekleding/stoelen)
              springen dan qua kleur contrast er beter uit.

Ik ziet bij ERPA alleen zwarte bekleding, zal een navragen of ze
              ook andere kleuren hebben.

Groeten,
              Alex

Comment

hallo lui,
                in mijn 69er zit donkerrode bekleding, onder de matten, langs de dorpels en langs de achterzitjes en op de rugleuningen; ongeveer gelijk aan de kleur van het leer en de deurpanelen. dit is volgens vriendjes origineel en een soort perlon.
                groet, eric

Comment

Ik heb de firma ERPA aan de lijn gehad ik had dus verteld wat ik nog vond van rest delen in mijn auto bij de restauratie.
                  En het was zwart en dan in de in de kwaliteit wat eigenlijk in een 356 zat/zit wij noemen dat eigenlijk in de volksmond Jabo-tapijt dat lag vroeger in menig huiskamers en vooral op de trappen het was erg goedkoop maar voornamelijk zeer sterk.

Firma ERPA belde mij later terug dat ze deze ook konden leveren voor 500euro ex btw

Na enig speuren in het verleden ben ik op deze site uitgekomen http://www.cabrio.de en met name deze link waar de kwaliteiten en kleuren staan staan http://www.cabrio.de/Englisch/navi.htm dit lijkt mij wel van hoge kwaliteit en de prijs ligt ook nog eens onder de 500 euro.

En het is inclusief 2 jaar garantie

Comment

Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van de vloerbedekking
                    uit de auto.
                    Is dit goed te doen of ben je lang bezig met bv het verwijderen
                    van lijmresten?

Het plaatsen van de nieuwe tapijtset lijkt me niet zo'n probleem
                    omdat relatief kleine stukken zijn die je in moet plaatsen.

Wat voor lijm? Gewone tapijtlijm of is daar speciale lijm voor.
                    Hoogstwaarschijnlijk weten ze dat bij ERPA (en soortgelijke bedrijven) ook wel maar ik hoor ook graag andere ervaringen.

Groeten,
                    Alex

Comment

Is niet zo'n leuk klusje daar, wil je het echt goed doen, ook het ondertapijt eruit moet en vervangen dient te worden. Dit kun je dus helemaal af gaan steken met een beitel.
                      Bijkomend voordeel; je ziet nu of je plaatwerk nergens roestig cq rot is van boven door het water dat in de loop der jaren door openstaande en ondichte raampjes naar binnen is gesijpeld.
                      Goede lijm krijg je in spuitbussen van bijv. 3M
                      sigpic

Comment

hoi,
                        ik heb mijn bekleding helemaal uit de wagen gehad, de bodem kaal gemaakt en nieuwe isolatie aangebracht en daarna de bekleding weer geplaatst zonder lijm te gebruiken maar met dubbelzijdige tape die ze gebruiken in de tapijtleggerswereld. het spul zit er strak in en als je onverhoopt het een en ander weer wil verwijderen kun je het lostrekken zonder het tapijt of de onderlaag te beschadigen.
                        groet, eric

Comment

quote:Originally posted by ericvdijen

ik heb mijn bekleding helemaal uit de wagen gehad, de bodem kaal gemaakt en nieuwe isolatie aangebracht ...
                          Eric, wat voor isolatie heb je gbruikt, kleine stukjes anti-dreunplaat?
                          www.deklassieke912.nl

Comment

Een mooi voorbeeld van een originele 912 met een mooi (rood) interieur, zie DEZE LINK

www.deklassieke912.nl

Comment

Je ziet rood vinyl/leer in combinatie met het standaard grijze tapijt, maar soms dus ook met rood tapijt. Waren dit twee onafhankelijke opties?

Comment

Working...
                              X