Announcement

Collapse
No announcement yet.

Backfire

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Backfire

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een 1965 porsche 912.
    Over het gehele toerental ploft de motor in de uitlaat(behoorlijke knallen), volgens mij is dit te wijten aan een terijk mengsel, heeft iemand hier een oplossing voor, of kan dit de ontsteking zijn.

Groet Richard

Hallo Richard, gefeliciteerd met de aankoop van de 912 en welkom op het forum!
    Over de backfire : Heb je juiste ontsteking, bosch ..022 of bosch ..050. Heb je de juiste carburateurs, Solex (evt. Weber, soms Dell'Orto)
    Heb je de ontsteking op tijd staan? Kontaktpuntje goed afgesteld?

Meestal wordt backfire veroorzaakt door onjuiste afstelling van de ontsteking.Het kan inderdaad ook komen door een te rijk mengsel.
    www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by 65er912

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een 1965 porsche 912.
      Foto's, foto's, foto's...

Comment

Ik ben zeer benieuwd!

Comment

Foto te zien op http://i25.photobucket.com/albums/c9...912richard.jpg

Comment

Ik heb met mijn '69 912 uit USA hetzelfde probleem gehad. De auto had al jaren stil gestaan. Het ploffen kan veel oorzaken hebben. Bij mijn auto waren beide cilinderkoppen gescheurd, deze heb ik laten lassen en laten voorzien van nieuwe kleppen en klepgeleiders door BAS Ahnendorp in Duitsland. Ik heb de carburateurs (Dell Orto 36mm) gereviseerd en gesynchroniseerd, nieuwe bougies (org type BOSCH), verdeler (nu nog 050, zat een 009 op), bobine (van ERPA), bougiekabels(BERU), brandstofpomp gereviseerd en tank gereinigd/geseald. Het ontstekingstijdstip staat op ong 3/4 graden BTDC.
            Het afstellen van het benzine/luchtmengsel is vrij lastig. Ik ben daar dgen mee aan het stoeien geweest. Je zou daarvoor naar een bedrijf als BCCP kunnen gaan.
            Laat even weten of het opgelost is. Succes
            Marcel V

Comment

Hij loopt als een zonnetje. De ontsteking stond helemaal fout.

Richard

Comment

Working...
              X