Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startprobs P911 2.7 Targa bouwj 6-73

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Startprobs P911 2.7 Targa bouwj 6-73

Hallo,

Hoor graag of onderstaand probleem bekend is, en of er ideeen zijn voor een oplossing.

Ik ben in het gelukkige bezit van een P911 Targa bouwj 6-73 model 1974 G-series.
    Het probleem is dat 9 van de 10 keer de auto prima start, maar een 11de keer het gewoon niet doet. Het lijkt dat alsof de startmotor blokkeert, of helemaal niet reageerd.
    De startmotor volgens hayes is een 0.8HP Bosch. De startmotor die erin zit is een 1.0HP Bosch.
    Inmiddels is de startmotor gereviseerd, de dynamo helemaal uit elkaar geweest en nagegeken, de bekabeling achterin helemaal gecontroleerd en de ground cable vervangen. De accu is ok en nog steeds hetzelfde probleem.
    Na vervanging van de startmotor door een 1.2HP versie, werden de startproblemen alleen maar erger. Dus de 1.0HP zit er weer in.

Mocht iemand nog suggesties, ideeen, of oplossingen weten, dan heel graag. Het motortje loopt prima, maar wil toch wel graag weten of ik na het tanken weer normaal kan starten en wegkom.

Bij voorbaat dank,

Jelle Dijkstra

Ben je wel op het goede forum?
    www.deklassieke912.nl

Comment

Je hebt al een aardig rijtje mogelijkheden geprobeerd.
      Maar volgens mij nog niet het volgende, hetgeen niet voor de hand ligt maar bij onze 911/912 klassiekers problematisch kan zijn:

Het contactslot!!
      Het ontwerp is zo dat alle spanning benodigd voor de startmotor door ons contactslot gaat. Dat gaat lang goed maar ze staan er om bekend dat ze op een gegeven moment zoveel weerstand bieden dat je startmotor niet meer aan de beurt komt. Omdat het zo onregelmatig gebeurt weet ik niet 100% zeker dat dit de oorzaak is, maar als je alles al gehad hebt is het slot wel het eerst volgende punt om aan te pakken...

Hou ons op de hoogte. Soms hebben we zin om 911 posts te lezen.

Comment

Alvast bedankt voor de reakties,

ik heb de info doorgegeven aan mijn monteur, die gaat er mee aan de slag. Verder hadden we er eigenlijk overheen gekeken, maar er zit ook nog een startonderbreking op. De volgende stappen zullen dus zijn om
        te kijken wat er gebeurd zonder de startonderbreker, en wat de bypass van het contactslot voor resultaat oplevert.

Tks

jelle

Comment

Working...
        X