Ik heb laatst een kilomterteller gekocht op Ebay,deze aangesloten(ipv de mijlenteller)maar jammer genoeg werkt deze niet.Dwz:de naald werkt niet,maar de dagteller en totale km-stand werken wel.De kabel aan de achterzijde lijkt dus in orde.Heeft iemand ooit zo'n teller gerepareerd?[?]Het is de teller met de oranje/rode wijzers(1968)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Defecte kilometerteller
Collapse
X
-
Ik heb al mijn instrumenten laten reviseren bij INFO INSTRUMENTS, een bedrijf met ruime ervaring op dat gebied. Je weet dan zeker dat het goed is, hij wordt dan ook geijkt. Voor de mensen met 912-instrumenten van '65-'67; de chroom rand zou je eigenlijk van te voren moeten laten verchromen, die hebben ze niet nieuw.Ze zijn wél voor de latere instrumenten in matzwart te krijgen ...
Om op jouw vraag terug te komen, ik heb zelf geen ervaring met het openhalen van die klokken ...
-
Wolfgang
In Mülheim bij Essen in duitsland bestaat de bedrijf Kienzle Rheinapp Automotive(vroeger VDO !!). Ze hebben nog oude medeweerkers en materiel om instrumenten te reviseren of te overhalen. De chroom rand en het glas hebben ze nieuw. Ik heb mijn mercedes en porsche instrumenten daar laten reviseren. Heel goed ! Prijs 150-200 Euro per auto (3 instrumenten)
Kienzle Automotive GmbH | seit über 70 Jahren Partner der Transportwirtschaft Unser Produkt- und Dienstleistungsprogramm reicht von den seit Jahrzehnten bekannten Kienzle-Fahrtschreibern bis zu komplexen Telematiksystemen zur Steuerung und Optimierung von Fahrzeugflotten und wird ergänzt durch technologisch verwandte Systemlösungen in den Marktsegmenten Marine, Taxi und Vehicle
Comment
-
quote:Originally posted by Wolfgang
Ik heb mijn mercedes en porsche instrumenten daar laten reviseren. Heel goed ! Prijs 150-200 Euro per auto (3 instrumenten)
Comment
-
Wolfgang, heb je ook een telefoonnummer en e-mailadres van een contactpersoon van die revisieafdeling van dat bedrijf, die site is vrij algemeen ...
Comment
-
Ja, maar lukt dat zonder speciale apparatuur om die rand er af te halen? Ik neem aan dat je de rand graag netjes wilt houden ...
Comment
-
quote:Originally posted by Wolfgang
Marcel, probeer de Tel.nr 0208 495050 dhr. Masuch
Comment
-
ericvdijen
hallo lui,
in het verleden liet ik mijn tellers doen bij Munch ? in de tolstraat in amsterdam, en het verhaal gaat dat die firma nog bestaat en in het westelijk havengebied zou zitten. ik weet niet of dit klopt maar het werk dat ze deden was altijd prima en voor redelijke bedragen. misschien zijn ze nog op te sporen.
groet, eric
Comment
Comment