Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is dit voor lampje?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is dit voor lampje?

Hoi,

Doordat ik geen instructie boekje heb (zie andere posting)
    is het volgende voor mij een raadsel.
    In het klokje van de temperatuur zitten 2 lampjes.
    Gisteren ging het linker lampje 'dof' branden en af en toe iets feller. ('s avonds tijdens voeren van verlichting)
    Wat is de functie van dit lampje??

Ik kan me voorstellen dat het misschien ook nog eens veroorzaakt kan
    worden door een slechte massa ergens maar verder heb ik geen electronische storingen waargenomen tot nu toe.

bijgevoegd een foto voor de duidelijkheid.

Groeten
    Alex

www.deklassieke912.nl

Comment

www.deklassieke912.nl

Comment

Je bedoeld een groen en rood lampje?
        Linker lampje is dus het laadstroomlampje en het rechter (groen) het olielampje
        Gaat de linker branden (zeker tijdens het voeren van de verlichting daar er dan meer van je dynamo wordt verwacht) dan zal het laden van de dynamo niet optimaal meer zijn.

Kan zijn dat je dynamo niet meer goed aan het laden is, misschien koolborstels op zijn, of dat de bedrading niet helemaal jofel zit.

Comment

quote:Originally posted by Mike

Je bedoeld een groen en rood lampje? Linker lampje is dus het laadstroomlampje en het rechter (groen) het olielampje Gaat de linker branden (zeker tijdens het voeren van de verlichting daar er dan meer van je dynamo wordt verwacht) dan zal het laden van de dynamo niet optimaal meer zijn. Kan zijn dat je dynamo niet meer goed aan het laden is, misschien koolborstels op zijn, of dat de bedrading niet helemaal jofel zit.
          Nog even ter aanvulling: als de motor stationair loopt, zal meestal het laadstroomlampje oplichten, als je gas geeft moet het uitgaan ...
          www.deklassieke912.nl

Comment

dit oplichten, zeker als ie het blijft doen kan ook veroorzaakt worden door een, licht, slippende snaar. eerst daar maar eens naar kijken.
            groet, eric

Comment

Hoi,

Allemaal bedankt voor de reactie.
              Hier kan ik mee aan de slag.

Groeten,
              Alex

Comment

Working...
              X