Announcement

Collapse
No announcement yet.

Binnenband op Fuchsvelgen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Binnenband op Fuchsvelgen

Om maar even door te gaan op de TOPIC over de steunen voor ventielen :

Moeten er wél of geen binnenbanden gebruikt worden op vroege Fuchsvelgen en stalen velgen ...

De een zegt dat het pertinent moet, de ander zegt dat tubeless banden moeten worden gebruikt
    www.deklassieke912.nl

Wij tweeen hebben hier wel eens over gemaild met elkaar.

Fuchsvelgen kunnen altijd tubeless gereden worden. Verschillende mensen hebben het bewezen. Het is inderdaad zo dat vroege velgen een andere kraal (rand) hebben maar dat is geen beletsel voor tubeless rijden. Zelf rijd ik ook al weer twee jaar rond op 4,5 inch zonder binnenbanden en dat gaat perfect. Ook geen spanningsverlies.

Van stalen velgen weet ik het niet...

Comment

Volgens mij hadden de eerste Fuchs inderdaad geen extra randje in het velgbed,de latere hadden dit weer wel.De tubeless banden zullen wel op alle Fuchs passen,maar men heeft mij verteld dat het zonder dat extra randje gevaarlijk is bij het nemen van een(extreme)scherpe bocht.De band zou dan namelijk van de velg af kunnen "floepen"...

Comment

op mijn wagen, uit eind 68, zitten de originele stalen, gelakte, velgen met daaromheen tubless pirelli p3000e banden. tot nu toe geen drukverlies en een prima wegligging. kortom, op de, latere, stalen velgen zijn geen binnenbanden nodig.
        groet, eric

Comment

Working...
        X