Standaard weet ik niet maar de twee super correcte 912's die ik gezien heb in de VS hadden ze allebei... Maar ze zaten alleen op stalen velgen. In de boeken (Johnson, De originele Porsche 911) staan ze echter niet. Het probleem is natuurlijk dat deze dingen als eerste kwijt waren...
Maar jou plaatje goed bekijkend zijn dit NIET de Porsche 'dingetjes' die ik gezien heb. Deze lijkt gewoon een stukje ijzerdraad. De echte (?) hebben meer vorm en steunen op de onderrand van de velg.
Op die 912 heb ik ze inderdaad ook gezien, had alleen de foto's niet bewaard dus dank je wel!
De vroege 911/912 maakte nog gebruik van 356 onderdelen, zou dit er ook onder kunnen vallen?
Ik kan het inderdaad ook niet in de boeken terugvinden....
Gaaf, er is ook al antwoord op het bulletin board! Gaat lekker zo
Maar het is dus standaard geleverd alleen zie je ze tegenwoordig nauwelijks meer. Moet ook zeggen dat ik ze nog nooit op ebay o.i.d. voorbij heb zien komen.
Wolfgang stuurde me nog een fotootje van zijn "Valve Stem Supports", hij heeft ze gekocht bij Hofmann, www.classic-parts.com , volgens Wolfgang een prima adres voor 356 onderdelen ...
Volgens iemand op het Amerikaanse forum was de steun bedoeld om te voorkomen dat de binnenband ging verplaatsen binnen de buitenband. Op de eerste typen Fuchs velgen zijn ook vaak binnenbanden gemonteerd, dus kan ik me ook voorstellen dat men de ventielsteuntjes op de foto hieronder plaatst ...
Ook spreekt men op het forum over de steun die de ventielen moesten hebben op hogere snelheden i.v.m. centrifugaalkrachten. Ook daar kan ik me wat bij voorstellen omdat de venrtielen die zijn gebruikt op onze klassieke Porsches afwijkend (lees groter) zijn van de huidige ventielen (tractor ventielen, bron Erpa Klassiekers)
Heb classic parts al een email gestuurd want op de site kan ik ze niet vinden. Site ligt een beetje plat naar mijn idee.
Echt super van alle reactie's!
Heb inderdaad ook gelezen over de toepassing tegen lekken door centrifugaal krachten. Op een amerikaans forum spreekt men over gebruik bij binnenbanden. De houder zou het ventiel op de plaats houden waardoor de binnenband niet kan gaan rollen.
Net reactie gekregen van Peter Hoffman van het bedrijf dat Wolfgang noemde.
Ze kunnen de houders leveren voor 4,30 euro per stuk excl. 16% BTW.
Weet niet of iemand nog intresse heeft maar ik zit er aan te denken om ze te bestellen.
Net reactie gekregen van Peter Hoffman van het bedrijf dat Wolfgang noemde.
Ze kunnen de houders leveren voor 4,30 euro per stuk excl. 16% BTW.
Weet niet of iemand nog intresse heeft maar ik zit er aan te denken om ze te bestellen.
Attentie ! Deze houders kunnen volgens mij alleen op 4,5*15 velgen bevestigt worden! Op mijn 5,5*15 (Mangels op de 356) gaat het niet, op de origineele Lemmerz 5,5*15 van mij gaat het wel.
Maar voor die prijs kan men het probeeren.
groeten
Wolfgang
Comment