Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bart Holland

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bart Holland

Op de website van Bart Holland (iedereen wel bekend) staan een aantal foto's van een deelrestauratie van de wielkassen van een Jeep Wagoneer.

Nou vraag ik mij af wat de oranje verf is die ze erop smeren (ik heb het wel eens vaker gezien op andere websites (volgens mij ook op tv). Is dit een soort alternatief voor primer? Is dit beter?

Puur uit nieuwsgierigheid.

Gr, Ronald
    Porsche 911 | 1968

Ik heb zelf in het verleden ook een primer gebruikt (met dezelfde kleur) op de meest roestgevoelige delen. Dat was Stop-rust. Dit goedje gaat een verbinding aan met het metaal en de eventuele roest.

Misschien weet Semjon het of kan hij het navragen, want ze hebben het ook op zijn klassieke Porsche gesmeerd bij Bart Holland ...

www.deklassieke912.nl

Comment

Is een primer die ze gebruiken om het kale metaal te beschermen tegen roest tijdens de werkzaamheden. Welke primer het precies is weet ik niet, kan ik wel navragen als je het wilt weten.
      Weet wel dat ze de primer weer verwijderen voordat men de auto spuit. Bij Bart Holland gebruiken ze het dus als een tijdelijke bescherming.

Comment

Working...
      X