Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olielekkage motor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Olielekkage motor

Mijn 912 van 1967 ( zie foto's in rubriek "mijn 912, 912 van Pieter" ) lekt druppelsgewijs olie. Ik krijg hem niet droog en overweeg om eventueel professionele hulp in te roepen. Mij is niet echt een garage bekend in Belgie die met de 356/912 motor ervaring heeft. Als Belgie geen optie zou zijn, tenzij jullie me iemand kunnen aanbevelen, zal ik waarschijnlijk naar Nederland moeten. Kunnen julie een garage aanbevelen, als het budgetmatig mogelijk is zou ik eventueel een volledige revisie overwegen.
    Alvast dank. Groet, Pieter

Beste Pieter,
    Waar woon je ergens in Belgiƫ?
    Groeten,
    Gianni

Comment

Olielekkage is een veel voorkomend euvel bij de 912. Het hoeft niet automatisch te betekenen dat de motor hoeft te worden gereviseerd. Meestal lekt de krukas keerring aan de achterzijde of aan de versnellingsbakzijde. Na het vervangen van deze keerringen kan het euvel dan verholpen zijn ... Om de toestand van de motor te beoordelen, moet je de compressie eerst laten meten ...
      www.deklassieke912.nl

Comment

Pieter, het enige adres in Belgie dat ik zo voor je heb is:
        JOMA parts
        Gefusilleerdenlaan 29
        B-9600 RONSE
        tel: 055-213013

Ik heb geen ervaring met ze maar een ze even bellen kan geen kwaad.
        Verder is er een Porsche club in Belgie, misschien hebben zij een adresje voor je.
        Kijk ook eens op www.fgporsche.com in Lokeren.

Succes,
        Marcel V

p.s. een litertje olie is goedkoper dan een motorrevisie

Comment

quote:Originally posted by mv912
          p.s. een litertje olie is goedkoper dan een motorrevisie
          Precies, zolang alles nog acceptable loopt zou ik zeggen: "If it ain't broken, don't fix it"

Mijn Coupe laat ook druppels achter. Een plasje van 5 cm doorsnee in een week of 2 a 3. De Targa tot nu toe enkele druppels in weken.

Tot een bepaalde hoogte hoort het er een beetje bij...

Comment

Working...
          X