Announcement

Collapse
No announcement yet.

Droogijsstralen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Droogijsstralen

Ik ben op een duitse site (www.carblast.de) informatie tegen gekomen over droogijsstralen. Volgens mij is er geen restauratiebedrijf in Nederland die dit doet. Het wordt namelijk vooral gebruikt in de industriele schoonmaak.

Van de informatie van carblast wordt ik best enthousiast, want de undercoat is normaal gesproken moeilijk te verwijderen (dit zal wel op een hogere druk gebeuren als het schoonmaken van bv de wielophanging).

Wat vinden jullie hiervan?? (heeft er iemand ervaring en/of informatie?)
    Porsche 911 | 1968

Trouwens, het kan nog gekker! Ik zag op Discoverychannel een autoprogramma waarin ze een Ford Mustang straalden met Natriumbicarbonaat (oftewel Bakpoeder). Men zei dat dit onschadelijk was voor de gezondheid, men straalde zelfs zonder stofmaker.
    www.deklassieke912.nl

Comment

hallo lui,
      volgens de plaatwerkers die ik ken is het met stralen toch vaak zo dat er iets van het materiaal wordt weggenomen, afhankelijk van het materiaal waarmee wordt gestraald, of er een wat ruw oppervlak ontstaat door hele kleine deukjes. zojuist heeft iemand zijn facel terug uit belgie waar de hele body in een loogbad is geweest en dan is echt alles er af, coating, lak, plamuur kit enz enz maar het staal blijft strak en glad. misschien is dit een optie alleen geloof ik dat het in nederland niet meer mag.
      groet, eric

Comment

[quote]quote:Originally posted by Ronald

Originally posted by ericvdijen

hallo lui,
        volgens de plaatwerkers die ik ken is het met stralen toch vaak zo dat er iets van het materiaal wordt weggenomen, afhankelijk van het materiaal waarmee wordt gestraald, of er een wat ruw oppervlak ontstaat door hele kleine deukjes. zojuist heeft iemand zijn facel terug uit belgie waar de hele body in een loogbad is geweest en dan is echt alles er af, coating, lak, plamuur kit enz enz maar het staal blijft strak en glad. misschien is dit een optie alleen geloof ik dat het in nederland niet meer mag.
        groet, eric

Volgens mij is er ook nog een Nederlands bedrijf dat dit doet. Ik zal vanavond even thuis kijken waar ik het webadres heb.

Een nadeel vind ik dat de gehele auto uit elkaar moet en daar kijk ik een beetje tegenop (geen ruimte voor thuis).
        Porsche 911 | 1968

Comment

In Nederland wordt dit beitsen ook wel gedaan, zie b.v. deze LINK

Echter, sceptici zeggen dat het zuur mogelijk in de plaat en in de dubbele naden (waar de carrosserie gepuntlast is) achterblijft ...

zie ook deze LINK bij voorbewerken
          www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Marcel

In Nederland wordt dit ook wel gedaan, zie b.v. deze LINK

Echter, sceptici zeggen dat het zuur mogelijk in de plaat en in de dubbele naden (waar de carrosserie gepuntlast is) achterblijft ...

zie ook deze LINK bij voorbewerken
            De autobeitserij dat is hem, ja
            Porsche 911 | 1968

Comment

quote:zojuist heeft iemand zijn facel terug uit belgie waar de hele body in een loogbad is geweest en dan is echt alles er af, coating, lak, plamuur kit
              Hou er wel rekening mee dat er bepaalde delen (bv. aluminium,) die onder een laklaag zitten en helemaal niet te onderscheiden van het metaal ook verwijdert worden bij het behandelen in een zuurbad!
              Veel heeft ook te maken met het hanteren van het correcte zuurgehalte
              om alles te verwijderen!
              Porsche 912 '67

Comment

Er zit bij mijn weten geen aluminium in de body, wel veel tin. Ik weet niet wat zo'n bad met tin doet ...
                www.deklassieke912.nl

Comment

Reactie van Autobeitserij Holland :

Tin blijft veilig , wordt alleen iets ruwer afhankelijk van de gebruikte legering. Holle ruimten mits goed spoelbaar dus voldoende bereikbaarheid worden geheel geneutraliseerd. En schoon. Beste methode van ontlakken is afleveren aan ons zodat ook de roest daarna tot in de porien wordt verwijderd ...

www.deklassieke912.nl

Comment

Artikel gevonden over droogijsstralen (met een porsche als voorbeeld). Weet iemand een nederlands bedrijf die deze werkzaamheden uitvoerd?

Porsche 911 | 1968

Comment

Artikel gevonden over droogijsstralen (met een porsche als voorbeeld). Weet iemand een nederlands bedrijf die deze werkzaamheden uitvoerd?

Porsche 911 | 1968

Comment

quote:Originally posted by Ronald

Dat ziet er inderdaad goed uit!
                        www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Ronald

Dat ziet er inderdaad goed uit!
                          www.deklassieke912.nl

Comment

In België kun je het blijkbaar laten doen bij :
                            http://www.ecotrust.be en
                            http://www.droogijsstralen.be (veel info)

Voor Nl :
                            This website is for sale! intoned.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, intoned.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Veel suc6 mat de verdere zoektocht

Comment

In België kun je het blijkbaar laten doen bij :
                              http://www.ecotrust.be en
                              http://www.droogijsstralen.be (veel info)

Voor Nl :
                              This website is for sale! intoned.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, intoned.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Veel suc6 mat de verdere zoektocht

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎