Announcement

Collapse
No announcement yet.

vervanging geluidsdemping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vervanging geluidsdemping

    hallo lui,
    bij de laatste was en poetsbeurt bleek dat de geluidswerende deken in het motorcompartiment langzaamaan aan vervanging toe is. ik wil daar in principe weer een originele deken monteren en vroeg mij af of een van jullie daar ervaring mee heeft; bijvoorbeeld of het mogelijk is om die vervanging te doen zonder de motor te demonteren. gaarne jullie tips en trucs heren!
    met vriendelijke groet, eric

  • #2
    Het is goed te doen met de motor er in. Wel op tijd doen omdat de oude losgelaten deeltjes aan de achterzijde in de motorkoeling worden gezogen. Het isolatiemateriaal is origineel te verkrijgen (volgens mij alleen van de bovenzijde)

    Werkwijze : Oude motorisolatie verwijderen met plamuurmes, met thinner reinigen, bovenzijde motorruimte insmeren met Bisontix, bovenzijde isolatie ook insmeren. Gelijk er in plaatsen, niet laten indrogen omdat de mat anders niet meer te verschuiven is. Een triplexplaat aan de onderzijde tegen de mat klemmen en een paar dagen laten zitten (blokje hout tussen triplex en motorbeplating) Dit laatste wél doen omdat de mat anders na een paar dagen gaat doorhangen.

    Voor de zijkanten van de motorruimte gebruik ik universele grijze isolatieschuimmatten (verkrijgbaar bij de bouwmarkt) Zelf plak ik onder de schuimmatten aan de zijkanten ook nog dempingsmateriaal (zie topic http://www.912register.nl/frm/topic.asp?TOPIC_ID=165)

    www.deklassieke912.nl

    Comment


    • #3
      Items nr 8016055385 van firma Driving Source en 8020222817 van Appbiz op Ebay VS zijn keurig op maat gesneden voor 70 tot 90 euro. En verzendkosten uiteraard. Is het resultaat van het zelf maken het dan wel waard? Je moet toch maar precies de juiste pasvorm hebben, dat zal niet meevallen, lijkt me een heel gedoe.
      sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

      Comment


      • #4
        De dempingsmat in de motorruimte (van de foto) kostte mij in 1999 plm. 65 euro (origineel Porsche) en loonde voor mij niet niet de moeite om zelf te maken. De zijkanten zijn volgens mij niet meer te krijgen, alleen de zijkanten wil ik vervangen door de universele schuimrubber. Hou er rekening mee dat (als je ze op eBay koopt) er ook nog zo'n 20 dollar verzendingskosten en mogelijk invoerrechten bij komen (als je pech hebt) Dus bij de dealer of Porschespecialist is mogelijk voordeliger

        www.deklassieke912.nl

        Comment


        • #5
          Marcel, is dit de dempingsmat die jij hebt? Of is dit weer een 'verbeterde' versie?

          En 'what about' deze $20 dollar goedkopere versie?


          1966 Karmann Coupe

          Comment


          • #6
            Marcel, is dit de dempingsmat die jij hebt? Of is dit weer een 'verbeterde' versie?

            En 'what about' deze $20 dollar goedkopere versie?


            1966 Karmann Coupe

            Comment


            • #7
              Ik denk de bovenste, hier een fotootje:



              Ik zou de gok niet nemen met eBay matten, je kan op een fotooje niet zien wat de samenstelling en gewicht van dat schuimrubber is. Het valt me op dat die originele mat erg zwaar is. Heb ook universeel schuimrubber van dezelfde dikte liggen, die veel lichter is (zal m.i. dan ook minder dempen)
              www.deklassieke912.nl

              Comment


              • #8
                Ik denk de bovenste, hier een fotootje:



                Ik zou de gok niet nemen met eBay matten, je kan op een fotooje niet zien wat de samenstelling en gewicht van dat schuimrubber is. Het valt me op dat die originele mat erg zwaar is. Heb ook universeel schuimrubber van dezelfde dikte liggen, die veel lichter is (zal m.i. dan ook minder dempen)
                www.deklassieke912.nl

                Comment


                • #9
                  De originele dempingsmat zal bij de Nederlandse Porsche specialist ook goedkoper uitvallen als min. 99 dollar plus shipping en invoerrechten plus inklaringskosten [}]
                  www.deklassieke912.nl

                  Comment


                  • #10
                    De originele dempingsmat zal bij de Nederlandse Porsche specialist ook goedkoper uitvallen als min. 99 dollar plus shipping en invoerrechten plus inklaringskosten [}]
                    www.deklassieke912.nl

                    Comment


                    • #11
                      Ik vond dit er wel behoorlijk 'dempend' (degelijk) uit zien. Maar je hebt gelijk, het wordt zeer waarschijnlijk een te dure mat als je 'm uit de VS laat overkomen.

                      1966 Karmann Coupe

                      Comment


                      • #12
                        Ik vond dit er wel behoorlijk 'dempend' (degelijk) uit zien. Maar je hebt gelijk, het wordt zeer waarschijnlijk een te dure mat als je 'm uit de VS laat overkomen.

                        1966 Karmann Coupe

                        Comment

                        Working...
                        X