Announcement

Collapse
No announcement yet.

Afstandshouders regenplaat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afstandshouders regenplaat

Wie kan me vertellen hoe lang de afstandshouders zijn, en wat voor maat schroefdraad er in getapt zit.
    Ik ben op zoek naar vervangers, omdat ze niet meer nieuw te leveren zijn (kosten op e-Bay ook veel)

www.deklassieke912.nl

Zal van het weekend even opmeten. Die dure op eBay had ik gekocht
    '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

Comment

quote:Originally posted by MPB

Zal van het weekend even opmeten. Die dure op eBay had ik gekocht
      Had er gisteravond ook bijna een set op e-Bay gekocht, echter mijn bod van 65 dollar was niet voldoende ...

Zag vandaag dat "verbindingsmoeren" of "koppelmoeren" te koop zijn bij o.a. de betere bouwmarkten voor een paar eurocenten (echter dan van RVS i.p.v. aluminium, dus iets zwaarder)
      Ze zijn echter niet zo lang als de originele, je moet er dus een aantal op elkaar schroeven.

Ik hoop van jullie te horen hoe lang ze origineel zijn ...

www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel, mijn auto heeft geen regenvanger. Ik volg er nu ook een op Ebay. Staat inmiddels op 80 dollar.

Is dit ook degene die jij hebt? Wat is een redelijke prijs?
        Ik hoor graag.
        Groet,
        Mart.

1966 Karmann Coupe

Comment

Hi Roma,
          Meestal gaan ze op ebay rond de 150$. Met verzendkosten erbij ben je al snel rond de 160e kwijt, als er niet één of andere clevere douanebeambte het pad van je pakket kruist.
          Mvg,
          Gianni

Comment

Mart, goed dat je het zegt, daar bied ik ook op mee. Het is een mooie correcte regenplaat. Ze kosten in NL ongeveer 75 euro bij ERPA indien voorradig. ERPA heeft momenteel niets.

Er komen binnenkort ook weer nieuwe afstandshouders op e-Bay, de verkoper van de set waarop ik overboden ben, had nog een set liggen. Ik ga echter voor de PRAXIS oplossing van plm. 7,50 euro ...
            www.deklassieke912.nl

Comment

De lengte zou 6,6 cm moeten zijn.
              Greets,
              Gianni

Comment

Hee Gianni, bedankt. Ik zag dat jij ook aktief was op e-Bay recent ...
                www.deklassieke912.nl

Comment

Mart, ik heb dus op dit moment ook geen regenplaat, hij hoort er officieel ook niet in bij mij. De Regenplaat kwam in de motorruimte plm. vanaf 3/67, vanaf motor nr. 742480 en 831749 (bron restorers guide) Classic 912 merkte terecht op dat zo'n regenplaat dus ook in een laat 66-er kan zitten gezien de motornummers ...
                  www.deklassieke912.nl

Comment

Hierbij een aantal foto's van de afstandhouders:

Comment

Bedankt Marc-Paul,

Die afstandshouders hebben schroefdraad M5 en zijn op jouw foto's 6 cm lang?
                      Zijn ze van aluminium of ijzer?
                      Wat kosten ze doorgaans op e-Bay?

Groet Marcel.
                      www.deklassieke912.nl

Comment

Bij mij zijn ze lang 6,35 cm en ik vermoed dat ze van aluminium zijn omdat ze erg licht zijn.

Wellicht heb ik binnenkort 2 setjes, diegene waar ik de regenplaat had gekocht vond de afstandhouders later nog (verkocht de plaat eerst zonder).

Ik hou je op de hoogte.

Comment

Nou, ik hou me aanbevolen, wil je me mailen met een prijsidee?
                          Groeten Marcel
                          www.deklassieke912.nl

Comment

Klopt Marcel.

Ze worden geschroefd aan de boutjes waarmee het rooster aan de buitenkant vastzit.

Comment

quote:Originally posted by MPB

Klopt Marcel.Ze worden geschroefd aan de boutjes waarmee het rooster aan de buitenkant vastzit.
                              Bedankt Marc-Paul, ik ging er van uit dat het er 8 waren, omdat er 8 boutjes aan het rooster zitten. Maar nu zie ik het ook op dit plaatje:

P.s. ik heb per ongeluk mijn vraag gewist
                              www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                              X