Announcement

Collapse
No announcement yet.

De tanklap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De tanklap

Ik heb nog een snelle vraag over de tanklap. De mijne was helemaal kapot en er is overheen gespoten door een slordige hamburger (zoals ik die amerikanen noem).

Nu zijn die tanklappen prima te bestellen voor slechts 9,00 euro, maar is dit wel de juiste?

Mijn tanklap die eruit ziet alsof die nog nooit de auto had verlaten heeft namelijk niet dat rechter stuk erbij (dus een rechthoek met afgeronden hoekjes). De kleur van die van mij is oranje (met gedeeltelijk groene verf).

Ik heb nu zelf een nieuwe tanklap gemaakt met die exacte vorm van de oude tanklap (alleen zwart, maar wel van het juiste materiaal). De naam van het materiaal ben ik even kwijt, maar het was niet volledig rubber, maar een stof met een rubber bovenlaag.

Weet iemand meer over de juiste vorm/kleur/materiaal?
    Porsche 911 | 1968

Zou ik niet zelf aan beginnen, ze kosten slechts 8,44 ex BTW. Heb zelf vorig jaar een nieuwe gekocht bij CPR in Almere. Die ziet er net zo uit als bovenstaande foto ...
    Onderdeelnummer 91120127901, tankflap 911/356
    www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Marcel

Zou ik niet zelf aan beginnen, ze kosten slechts 8,44 ex BTW. Heb zelf vorig jaar een nieuwe gekocht bij CPR in Almere. Die ziet er net zo uit als bovenstaande foto ...
      Onderdeelnummer 91120127901, tankflap 911/356
      Ik heb voor 4,50 een lap gekocht (ik kan er wel een stuk of 30 uithalen) en hem uitgeknipt. Ik vond namelijk dat er nu al zo weinig ruimte was voor de 'kapotte' tanklap.

Gr, Ronald
      Porsche 911 | 1968

Comment

Ik heb 2 jaar geleden dezelfde tankflap gekocht, maar ik dacht niet dat dit de juiste is. Volgens de PET cd hoort er een tankflap te zitten met onderdeelnummer 901 201 277 20 en deze is rechthoekig zonder zijstukje.
        Marcel

Comment

hallo lui,
          in mijn wagen zit,volgens mij, de originele flap nog en daar zit dat extra stuk wel aan; die hangt bij het tanken over het scherm zodat je de lak niet beschadigd met het tankpistool. de kleur is een beetje oranje/bruinrood en het is stof met een rubberlaagje zoals bij oude regenpakken.
          groet, eric

Comment

Interessant dit.
            Ik dacht ook altijd dat een rechte lap (dus zonder zijstuk) correct was. Ik heb de mijne een aantal jaar geleden via Ebay gekocht en in inderdaad ook van stof met rubber. De versie die je nu koopt, zowel recht als die andere zijn gewoon van rubber... (die had ik dus eerst ook)

Comment

Is dit em ...

www.deklassieke912.nl

Comment

Zo ziet wel de mijne er uit...

Comment

Ja, zo zag die van mij er ook uit. oranje en grijs.

Gr, Ronald
                  Porsche 911 | 1968

Comment

Weer wat geleerd ...
                    www.deklassieke912.nl

Comment

Zoiets......klaar voor gebruik.

Comment

Ik zie dat de ruimte onder de tankklep zwart is. Nou zie je vaak dat deze ruimte in de kleur van de auto is (net als het beugeltje om de klep dicht te maken). Wat is de juiste (orginele) kleur?? (zwart/carrosserie kleur/grijs of iets anders)

Met oog op volgend jaar (overspuiten) wil ik hier dan natuurlijk wel rekening mee houden!

Gr, Ronald
                        Porsche 911 | 1968

Comment

Working...
                        X