Announcement

Collapse
No announcement yet.

De (orginele) radio's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De (orginele) radio's

Weet iemand meer over de radio's die orgineel leverbaar waren. Er staan op deze site een aantal merken, maar er waren vast ook verschillende type's? Heeft iemand hier gegevens/foto's van?

Toen ik mijn auto kocht dacht ik: Gaaf een orginele radio (nooit verder goed naar gekeken [B)]). Nu was ik gisteren aan het kijken of ik de radio eruit kon halen en zag ik op mijn radio Pianola staan. Ik had hier nog nooit van gehoord. Zoekwerk via google leverde mij ook geen resultaten op (ik heb ook meer informatie geprobeerd te vinden over de orginele radio's die geleverd zijn). Is dit misschien een type van een bepaald merk, of heeft de piona fabrikant ook autoradio's gemaakt?

De radio verwijderen zonder de dashboard trim eraf te halen is overigens nog niet gelukt.
    Porsche 911 | 1968

Op de site van Barwaut, www.912.nl zie je de voorbeelden van de 2 meest gemonteerde types, de blaupunkt en de becker, zie LINK
    www.deklassieke912.nl

Comment

Nog een LINK
      www.deklassieke912.nl

Comment

Ronald, op bldz. 56 van de "Restorers guide to authenticity" staat een (lange) lijst van de juiste types Blaupunkts en Beckers, welk bouwjaar / type (evt. chassis nummer) heeft jouw 912?
        www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel,

Ik heb een 911T uit 1968.

Gr, Ronald
          Porsche 911 | 1968

Comment

quote:Originally posted by Ronald

Marcel, Ik heb een 911T uit 1968. Gr, Ronald
            1968 :
            Blaupunkt type;
            Bremen, Boston, Frankfurt, Frankfurt U.S., Koln, New Yorker.
            Becker type;
            Monte Carlo, Europa, Europa (U.S. band), Grand Prix, Grand prix (U.S. band)

Bron: The restorers guide to authenticity

www.deklassieke912.nl

Comment

Nu was ik gisteren aan het kijken of ik de radio eruit kon halen en zag ik op mijn radio Pianola staan.

Wim Redert:
              Volgens mij is Pianola een Amerikaans merk. Bij mijn weten hebben ze vroeger ook Juke boxen gemaakt.

Groetjes Wim
              Blauwe '67.
              Groetjes,
              Wim en Jolanda

Voorheen: Argentinian Racing Blue Porsche 912 SWB 1967

Comment

quote:Originally posted by whr

Nu was ik gisteren aan het kijken of ik de radio eruit kon halen en zag ik op mijn radio Pianola staan.

Wim Redert:
                Volgens mij is Pianola een Amerikaans merk. Bij mijn weten hebben ze vroeger ook Juke boxen gemaakt.

Groetjes Wim
                Blauwe '67.
                Ik denk zelf dat de radio niet orgineel door porsche is geleverd, maar door de dealer ingebouwd is. De radio is voor zover mijn zoektocht gaat wel uit de jaren '65 - '70. De knoppen van de radio (pianola) lijken trouwens erg veel op die van blaupunkt.

Weet iemand misschien hoe je er achter kunt komen of de radio wel orgineel bij de auto hoort wanneer dit niet een fabrieksoptie is? (ik heb zelf geen idee hoe ik hier achter kan komen)

Nog een vraag: Kan het zijn dat er radio het niet doet omdat de amerikaanse radio's op een andere frequentie zitten? (net zoals bij mobieltjes)?
                Porsche 911 | 1968

Comment

quote:Originally posted by Ronald
                  Ik denk zelf dat de radio niet orgineel door porsche is geleverd, maar door de dealer ingebouwd is. De radio is voor zover mijn zoektocht gaat wel uit de jaren '65 - '70. De knoppen van de radio (pianola) lijken trouwens erg veel op die van blaupunkt.

Weet iemand misschien hoe je er achter kunt komen of de radio wel orgineel bij de auto hoort wanneer dit niet een fabrieksoptie is? (ik heb zelf geen idee hoe ik hier achter kan komen)

Nog een vraag: Kan het zijn dat er radio het niet doet omdat de amerikaanse radio's op een andere frequentie zitten? (net zoals bij mobieltjes)?
                  1. Als je wilt weten of de radio als accessoire is geleverd, moet je PON even bellen en vragen naar dhr. Dupont. Hij kan je een kopie faxen van de originele afleverbon. Misschien staat het daarop. Deze service kost je niets, je moet wél een faxapparaat hebben ...

2. De Amerikaanse radio's hebben inderdaad een andere frequentie (U.S. band)
                  www.deklassieke912.nl

Comment

Op DEZE LINK zie je een radio, BLAUPUNKT Frankfurt, uit 1966/1967 (X op achterzijde)
                    Hier zie je wat zulke radio's ongeveer kosten ...

www.deklassieke912.nl

Comment

Dat is behoorlijk wat euro's. Pianola's zijn niet zoveel waard.
                      Porsche 911 | 1968

Comment

is deze site wat misschien

Vintage original car classic radio, radios for your historic vehicle. From Blaupunkt to Becker Jaguar, Porsche, Ferrari, BMW, Volkswagen. Stereo.

Comment

In mijn auto is 'af fabriek' een Blaupunkt Bremen gemonteerd. Ik had de mazzel in het handschoenkastje naast de 912 gebruikershandleiding ook nog eens het complete setje Blaupunkt documentatie aan te treffen.
                          Op het (niet ingevulde en teruggestuurde) garantiebewijs staat het fabrieksstempel met een paraaf er doorheen.

1966 Karmann Coupe

Comment

quote:Originally posted by Roma

In mijn auto is 'af fabriek' een Blaupunkt Bremen gemonteerd. Ik had de mazzel in het handschoenkastje naast de 912 gebruikershandleiding ook nog eens het complete setje Blaupunkt documentatie aan te treffen.
                            Op het (niet ingevulde en teruggestuurde) garantiebewijs staat het fabrieksstempel met een paraaf er doorheen.
                            Erg leuk dat dit soort documentatie bewaard is gebleven (van een nieuwe auto zou ik dit niet 35-40 jaar lang bewaren). Dit bewijst maar dat de vorige eigenaar erg zuinig op zijn auto was.

Helaas zat er bij mijn auto geen papieren (zoals de gebruikershandleiding). Die gebruikershandleiding die komt er ooit nog wel. Net als een orginele radio.

Porsche 911 | 1968

Comment

Ik heb vandaag mij geboorteakte binnen en daar staat alleen de optie luidspreker op. Is dit bij jullie ook zo, of staat daar echt een blaupunkt of zo op?

Mijn radio (pianola, amerikaans en oud) is wel uit het juiste jaartal. Ik heb een beetje mijn vermoeden dat de radio door de dealer (uit beaverton, oregon) deze heeft geplaatst. Ik ben dit soort verhalen of soortgelijke dingen nooit ergens tegengekomen.

Was een optie van een af fabriek radio erg kostbaar??

Porsche 911 | 1968

Comment

Working...
                              X