Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stoelen opknappen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stoelen opknappen

Ik heb (met plezier) het artikel over het opknappen van de voorstoelen gelezen. Ik zit er nu aan te denken om deze klus ook uit te voeren.

Alleen bij mij zijn de achterzitjes ook kapot (voornamelijk de bestuurderskant). Mijn achterruitrubber is namelijk niet meer waterdicht (probeer hem tijdelijk dicht te kitten, maar dit wil niet echt lukken met de kit die ik heb gekocht). Doordat het water naar binnen is gelopen is het voorgevormde deel van het linkerzitje zich vol gaan zuigen met water . Dit is dus de oorzaak dat het zitje helemaal naar de knoppen is. Het andere zitje is ook niet echt oke meer.

Van welk materiaal (en hoe) zou ik het beste dit voorgevormde deel na kunnen maken? (misschien moet ik dit bij de voorstoelen ook gaan doen namelijk)

Ik ga (voor zover het nu staat en zonder goede tips) het proberen met gewoon schuim. Ik ben alleen bang dat ik niet helemaal in die vorm (kuiltje in het zitje, of hoort het vlak te zijn[?]) kan krijgen.

Weet iemand trouwens wat de dikte van de achterzitjes zijn?

Alvast bedankt, Ronald
    Porsche 911 | 1968

Ronald,

Ligt niet aan jou maar sommige dingen zijn lastig uit te leggen. Wat bedoel je bijvoorbeeld met "kuiltje in het zitje"? De carroserie is gewoon plat en daar over heen liggen het tapijt en die twee 'pannekoeken' van zitjes. Meer kussentjes eigenlijk.

Die voorgevormde delen zijn inderdaad lastige onderdelen. Ik heb me er nog niet in verdiept om eerlijk te zeggen. Ze worden soms op Ebay aangeboden... Ik weet wel dat ze van een soort board zijn bekleed met het gewone vinyl wat ook aan de binnenkant van de deuren zit.

Comment

quote:Originally posted by Barwaut

Ronald,
      Wat bedoel je bijvoorbeeld met "kuiltje in het zitje"?
      Met kuiltje bedoel ik eigenlijk dat de pannekoek niet echt plat is maar een beetje rond gevormd (midden van de zit die iets lager is).

Het is zeker lastig uit te leggen.

Maar ik begrijp dat het zitje volkomen vlak hoort te zijn? Weet je misschien ook hoeveel cm dik ze horen te zijn?

Porsche 911 | 1968

Comment

Naar mijn weten heb je dus alleen carroserie, het paarden haar, de bekleding en dan het kussentje. Die kussentjes zijn echt dun, niet meer dan 1 a 1 1/2 cm dik...

Comment

quote:Originally posted by Barwaut

Naar mijn weten heb je dus alleen carroserie, het paarden haar, de bekleding en dan het kussentje. Die kussentjes zijn echt dun, niet meer dan 1 a 1 1/2 cm dik...
          Ik ga binnenkort starten met het opknappen van de zitjes. Ik zal de resultaten hier wel posten.
          Porsche 911 | 1968

Comment

Hier zie je hoe "plat" de originele achterzitjes zijn. Als ze gerestaureerd worden, worden ze meestal wat dikker - dus comfortabeler - gemaakt.
            www.deklassieke912.nl

Comment

vandaag ben ik begonnen met de stoelen uit elkaar te halen.
              In het chroomwerk zitten wat pitten. Zijn deze er uit te halen met poets?
              De bekleding zit erg vast en ik weet niet of ik dat heel kan houden.

Comment

quote:Originally posted by Ronald

quote:Originally posted by Mike

vandaag ben ik begonnen met de stoelen uit elkaar te halen.
                In het chroomwerk zitten wat pitten. Zijn deze er uit te halen met poets?
                De bekleding zit erg vast en ik weet niet of ik dat heel kan houden.

Ik ben nog steeds bezig met de achterzitjes (ik heb nog steeds geen tijd gehad om het af te maken). Bij mij waren een aantal stiksels los gegaan. Deze stiksels zitten behoorlijk goed vast. Dit komt oa doordat het leer van de achterzitjes op de naden vastgestikt zit met het vilt dat eronder zit. Dit is een hele klus om los te krijgen.

Ik heb alle stiksels los gehaald met een naald met een schepe punt (speciaal om stiksels los te halen. Ik heb geen idee hoe dit heet). Je maakt dan dezelfde stiksel los waarmee het ondervilt vast zit. Dit zorgte er bij mij voor dat ik de zitting heel uit elkaar kon halen, toch moest ik daarbij af en toe best veel kracht zetten. Zoveel zelf dat ik dacht dat ik het nooit heel uit elkaar zou kunnen halen.

Ik ben alleen al met het netjes uit elkaar halen heel lang bezig geweest. Nu zit ik alleen nog met het netjes in elkaar zetten van de achterzitjes. Het is namelijk met 'modern' schuim erg moeilijk het leer mooi erom heen te krijgen.

Het zal vast op dezelfde manier vast zitten bij de voorstoelen. Mijn advies is, wanneer de stiksels nog mooi zijn, lekker het ondervilt dat vastgestikt is laten zitten.

Het pitjes in het chroom krijg je er niet uitgepoetst (ook niet met command). Je kan ze wel gaan polijsten, maar dan moet je eerst de hele hele chroomlaag eraf schuren (ik weet hoe het moet, maar heb zelf nog geen ervaring hier mee)

Gr, Ronald

Porsche 911 | 1968

Comment

Working...
                X