Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsisolatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsisolatie

Nu mijn 912 klaar is, wil ik anti-dreunplaat en geluidsisolatie aanbrengen o.a. op de bodem, deuren, hoedenplank en in de motorruimte. Ik bedoel niet de standaard schuimrubber matten in de motorruimte (heb ik al), maar het soort materiaal dat Dave Hillman op zijn site beschrijft. http://www.hillmanimages.com/912/123101-621_01.html

www.deklassieke912.nl

De keuze is gevallen op het merk Teroson (van Loctite, Henkel) Zij leveren speciaal 4 produkten voor isolatie van auto's: Terodem SP 100 Alu antidreunplaat (lijkt op Dynamat) voor portieren, Terodem SP 200 schuimrubber voor de motorruimte (heb ik al van Porsche), Terodem SP 300 anti-dreunplaat voor de bodem, Larmschutzplatte bitumen-plaat, ook voor de bodem.

Industriële markten LOCTITE® is een betrouwbare keuze voor hoogwaardige lijm-, afdichtings- en coati

www.deklassieke912.nl

Comment

Heb inmiddels isolatiemateriaal gekocht. Terodem 100 alu als antidreunplaat in de deuren en staande panelen en Terodem 300 voor op de bodem en op de hoedenplank/brandscherm (aan binnenkant auto onder bekleding) Heb alle paardenhaar isolatie verwijderd, dit veroorzaakt trouwens de typerende oldtimer geur in de auto ... Volgens mij kan je hier een behoorlijke verbetering in de geluidsisolatie door krijgen.

Hier zie je de Terodem SP 100 Alu aangebracht op de zijkanten in de motorruimte

Met een mal heb ik universeel schuimrubber op maat geknipt

De schuimrubber dempingsmatten op de zijwanden ...

www.deklassieke912.nl

Comment

Ben geen voorstander van al die dempingsmaterialen. Kan echt genieten van het geluid, dat onze wagens maken.

Comment

Ben geen voorstander van al die dempingsmaterialen. Kan echt genieten van het geluid, dat onze wagens maken.

Comment

Stel jezelf niet teveel voor van al die demping, eerst kreeg ik bijna een een gehoorbeschadiging op de snelweg, nu kan ik mijn bijrijder [u]bijna</u> verstaan. Trouwens vroeger zaten die zijmatten in de motorruimte er origineel ook in (de resten heb ik opgezogen met de stofzuiger)

www.deklassieke912.nl

Comment

Stel jezelf niet teveel voor van al die demping, eerst kreeg ik bijna een een gehoorbeschadiging op de snelweg, nu kan ik mijn bijrijder [u]bijna</u> verstaan. Trouwens vroeger zaten die zijmatten in de motorruimte er origineel ook in (de resten heb ik opgezogen met de stofzuiger)

www.deklassieke912.nl

Comment

Ik heb ook nog zo'n Dynamat liggen omdat de oude isolatie er uit is. Tot mijn verbazing heb ik auto's gezien waar de mat op de alu-kant gelijmt is, en andersom (zoals Dave Hill). Ik ga er maar van uit dat Dave het goed doet[?][?].
                Wie heeft er een goede tip voor de juiste lijm?
                sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

Ik heb ook nog zo'n Dynamat liggen omdat de oude isolatie er uit is. Tot mijn verbazing heb ik auto's gezien waar de mat op de alu-kant gelijmt is, en andersom (zoals Dave Hill). Ik ga er maar van uit dat Dave het goed doet[?][?].
                  sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

quote:Originally posted by robo912

Ik heb ook nog zo'n Dynamat liggen omdat de oude isolatie er uit is. Tot mijn verbazing heb ik auto's gezien waar de mat met de alu-kant gelijmt is, en andersom (zoals Dave Hill). Ik ga er maar van uit dat Dave het goed doet[?][?].
                    Dat produkt van mij is een sticker, dat kan niet missen. Ik heb het met de heteluchtfohn in model gemasseerd. De produkten zonder zelfklevende laag worden meestal met Bisontix gelijmd (denk bijvoobeeld aan de originele dempingsmat op het brandscherm in de motorruimte)
                    www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by robo912

Ik heb ook nog zo'n Dynamat liggen omdat de oude isolatie er uit is. Tot mijn verbazing heb ik auto's gezien waar de mat met de alu-kant gelijmt is, en andersom (zoals Dave Hill). Ik ga er maar van uit dat Dave het goed doet[?][?].
                      Dat produkt van mij is een sticker, dat kan niet missen. Ik heb het met de heteluchtfohn in model gemasseerd. De produkten zonder zelfklevende laag worden meestal met Bisontix gelijmd (denk bijvoobeeld aan de originele dempingsmat op het brandscherm in de motorruimte)
                      www.deklassieke912.nl

Comment

Eeen tip uit de oude doos is/zijn. kokosmatten.. en dan geen voetenveegmat maar een mat die gemaakt is van geperste kokos.. Heb het ooit in mn mini aangebracht die was daarna echt heeeel erg stil. Een (goedkopere) oplossing voor terodem zijn bitume platen.. normaal gebruiken ze die als reparatie voor op daken, later zijn ze deze vooral gaan gebruiken in de caraudio branche

Comment

Eeen tip uit de oude doos is/zijn. kokosmatten.. en dan geen voetenveegmat maar een mat die gemaakt is van geperste kokos.. Heb het ooit in mn mini aangebracht die was daarna echt heeeel erg stil. Een (goedkopere) oplossing voor terodem zijn bitume platen.. normaal gebruiken ze die als reparatie voor op daken, later zijn ze deze vooral gaan gebruiken in de caraudio branche

Comment

Vormen bitumeplaten geen probleem, als het binnenin echt warm wordt?

Comment

Vormen bitumeplaten geen probleem, als het binnenin echt warm wordt?

Comment

Working...
                              X