Announcement

Collapse
No announcement yet.

Riempjes achterzittingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Riempjes achterzittingen

Heeft iemand foto's hoe de achterzittingen origineel vast horen te zitten?

Ik heb nieuwe riempjes gekocht op eBay (van leer met 1 drukknoop en 4 nagels).

De tegenpartij van de drukknoop (om het zo maar even te noemen) kan ik nog niet vinden.
    '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

hoi MPB,
    ik heb de laatste jaren de riempjes op twee manieren vast zien zitten; met twee schroefjes op de bekleding van de achterkant van de rugleuning en, waarschijnlijk ook met schroefjes of met de nageltjes die jij er bij hebt gekregen, onder de bekleding. onder de bekleding ziet er het netste uit en zal dus wel origineel zijn. het "mannetje" is verkrijgbaar bij elke goed toegeruste schoenmaker; even het riempje mee om te passen en klaar is kees. monteren met een klein schroefje door het hart.
    succes, eric

Comment

Hebben jullie een fotootje van de bevestiging? Zit er bij mij ook niet op ...
      www.deklassieke912.nl

Comment

Hallo Eric,

Als het onder de bekleding zit, komt dan het riempje aan de bovenzijde daar tussen uit?

Hoe monteer je het mannetje? Met lijm of moet daarvoor de achterbekleding los?

Comment

Het mannetje (!?) is alleen die losse helft van de drukknop. Deze schroef je, zoals Eric al vertelde, direct achter op de uitstekende rail van je hoedenplank. Ik zal eens foto's zoeken...

Comment

Wellicht zegt een foto inderdaad meer dan dat we het over mannetjes hebben op de hoedenplank...

Comment

Op 912bbs.org kwam ik de volgende 2 discussies tegen, inclusief foto's:

912 BBS is the leading Forum and Resource site dedicated solely to the Porsche 912 and 912E. Major categories include: 912 Help 912 Technical 912 For Sale 912 Wanted 912 Manuals 912 Reference Information 912 Events 912 Documents 912 Resources 912 Information

912 BBS is the leading Forum and Resource site dedicated solely to the Porsche 912 and 912E. Major categories include: 912 Help 912 Technical 912 For Sale 912 Wanted 912 Manuals 912 Reference Information 912 Events 912 Documents 912 Resources 912 Information

Comment

Working...
              X