Announcement

Collapse
No announcement yet.

linker voorscherm roest

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• linker voorscherm roest

wie weet ? als het linker voorscherm roest plekken vertoont aan de kant van de deur
    van boven naar beneden.
    Is dit een probleem wat verder gaat als alleen scherm?

Ik heb de wagen in optie, vandaar de vraag

Thom

Thom,

Het voordeel van de voorschermen is dat ze vrij eenvoudig verwijderd kunnen worden. Roest op die plekken is niet ongewoon omdat het scherm direct de binnenkant van de wielkast vormt.

Echter, serieuze roestvorming op 1 plek bij de klassieke koetsen betekent dat je waakzaam moet zijn voor roeste elders... en het herstellen van de carroserie is een van de grootste kostenposten die je kan hebben.

Heb je al een onafhankelijke deskundige naar de auto laten kijken?

Comment

Thom,

Om welke 912 gaar het? Misschien weten we meer over de auto?

Comment

quote:Originally posted by Thom

wie weet ? als het linker voorscherm roest plekken vertoont aan de kant van de deur
        van boven naar beneden.Is dit een probleem wat verder gaat als alleen scherm? Thom
        Alles kan gerepareerd worden! Echter, als je roest hebt in de spatborden op plaatsen waar 2 stukken metaal op elkaar gepuntlast zitten, moet je er rekening mee houden dat het scherm vervangen moet worden. Dit had ik ook bij mijn linkerspatbord, kosten nieuw spatbord 1000 euro incl. BTW. Roest op plaatsen waar je goed bij kan, is prima te herstellen (stralen) Mijn rechter scherm was gelukkig wél goed.

Foto 1 - Zeer kleine blaasjes buitenzijde onder de lak

Foto 2 - Roestschade aan binnenzijde

www.deklassieke912.nl

Comment

Hoi Marcel,

Het is precies de plaats die jij aangeeft,
          waar de bobbels en blaasjes staan,
          Dus dat wordt een nieuw scherm? kosten 1000 euro? zonder spuiten.

Gr THom

quote:Originally posted by Marcel

van boven naar beneden.Is dit een probleem wat verder gaat als alleen scherm? Thom
          Alles kan gerepareerd worden! Echter, als je roest hebt in de spatborden op plaatsen waar 2 stukken metaal op elkaar gepuntlast zitten, moet je er rekening mee houden dat het scherm vervangen moet worden. Dit had ik ook bij mijn linkerspatbord, kosten nieuw spatbord 1000 euro incl. BTW. Roest op plaatsen waar je goed bij kan, is prima te herstellen (stralen) Mijn rechter scherm was gelukkig wél goed.

Foto 1 - Zeer kleine blaasjes buitenzijde onder de lak

Foto 2 - Roestschade aan binnenzijde

Comment

Dus dat wordt een nieuw scherm? kosten 1000 euro? zonder spuiten.
            Marcel heeft het dan ook wel zeer grondig aangepakt. Hij is van mening dat als je besloten hebt dat je je 912 voor 'eeuwig' gaat houden, dat je het dan net zo goed 'goed' kan doen...

... er zullen net zo veel mesnen zijn die zo'n voorscherm nog laten opknappen. Het kan wel maar gerepareerde schermen blijven kwetsbaarder voor nieuw roest e.d. Ook zo'n reparatie moet je goed laten doen anders heeft het weinig zin. Ergo het hele scherm spuiten moet je toch, dan nog kosten voor het laten lassen (als je het niet zelf kan doen) dus ik denk dat je dan ook al een heel eind op weg bent qua kosten.

Comment

Working...
            X