Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geboorteakte (lieferschein) Porsche 912

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geboorteakte (lieferschein) Porsche 912

quote:Originally posted by Classic912

Daar ik geen kopie heb van de geboorteakte van mijn 912, ben ik er altijd vanuit gegaan dat mijn 912 een US-car is. Zeker gezien het feit dat de 912 in 1998 uit de US is geimporteerd. Raar is het dan wel om te lezen dat dit verwarmingssysteem alleen geleverd werd op auto's voor de zweedse en duitse markt! Toch eens verder gaan uitzoeken. In ieder geval is het typeplaatje nu duidelijk voor me.

Valt er op de geboorteakte van de auto ook af te lezen of het een US of EU auto is?

www.deklassieke912.nl

Op de geboorteakte van mijn auto kan ik niet zien of het een U.S. of Europese uitvoering betreft. Feit is dat de 912 pas in 1966 in de V.S. geleverd kon worden en dat er in het begin Europese 912's zijn ingevoerd. Amerikanen haalden hun 912 b.v. op in Duitsland, en hadden door het gunstige prijsverschil dan ook nog eens een goedkope vakantie.

Die geboorteakte heeft men destijds bij PON gratis naar mij toe gefaxt. Dit is al weer een aantal jaren geleden en ik hoorde dat men dit nu niet meer doet? Gewoon even proberen. Het maakt dan niet uit dat het een Amerikaanse 912 betreft ... Je kunt die geboorteakte ook in de V.S. opvragen, maar kost het zeker geld, maar krijg je een mooier exemplaar toegestuurd (weet Barwaut wel)

Een voorbeeld zie je op site van Barwaut, www.912.nl

www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Classic912

quote:Amerikanen haalden hun 912 b.v. op in Duitsland, en hadden door het gunstige prijsverschil dan ook nog eens een goedkope vakantie.
      Klopt Marcel, hiervan ben ik op de hoogte. Het zogenaamde "Tourist Delivery" verhaal.

Feit blijft wel dat het Amerikaanse uitvoeringen waren die in duitsland door amerikanen werden afgehaald. Op de afbeelding hierboven zie ik wel een verschil met de Certificate of Authenticity. Op dit certificaat (of authenticity) staat niet waar de auto geleverd is. Op de bovenste wel.

Misschien dan toch een europees ingevoerde 912?! Who knows..
      www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by MPB

Paar maanden geleden heb ik de lieferschein van mijn 912 opgevraagd bij PON. Ik had inderdaad ook verhalen gelezen op andere fora dat er tegenwoordig geld voor gevraagd zou worden. Maar dat viel mee.

Gebeld met de heer Dupont, die gaf tijdens het telefoongesprek het verzoek om de gegevens door te faxen (chassisnr. motornr. en kenteken). Hij zou binnen een paar weken reageren.

Dezelfde middag kreeg ik een fax terug met de lieferschein.
        www.deklassieke912.nl

Comment

Inderdaad MP,
          Ik heb indertijd ook contact gehad met dhr. Dupont van Pon Porsche in Amersfoort, die uiterst behulpzaam was. In de V.S. verstrekt Porsche na betaling een Certificate of Authenticity (Kardex), misschien gaat Porsche Nederland dit ook doen. Volgens PON heeft alles met privacyregels te maken. Zie ook LINK

www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Barwaut

Marcel,

Heeft die meneer Dupont nog een eigen telefoonnummer? Ik moet binnenkort ook weer aan de slag met het verkrijgen van de verschillende certificaten...
            www.deklassieke912.nl

Comment

Het faxnummer was (in 2000) 033 - 43 25 241, ik ben nog op zoek naar het telefoonnummer maar kan het nergens meer vinden ...

www.deklassieke912.nl

Comment

Barwaut, als je nou toch bezig gaat...
                Groet,
                Mart.

1966 Karmann Coupe

Comment

Barwaut/Marcel,Ik heb laatst ook die 'geboorteakte' van m'n 912 opgevraagd bij Pon.Ik kreeg nog dezelfde middag een fax retour van dhr.Dupont.Alleen is de kwaliteit van de fax niet echt geweldig,zo is bv de naam van de eerste eigenaar onleesbaar.Is er soms nog een manier om een netter exemplaar aan te vragen?Mijn 912 is ook in Californië geleverd,misschien via Porsche in de USA[?](via het aanvraagformulier van de 912registry?)

Comment

quote:Originally posted by geert
                    Barwaut/Marcel,Ik heb laatst ook die 'geboorteakte' van m'n 912 opgevraagd bij Pon.Ik kreeg nog dezelfde middag een fax retour van dhr.Dupont.Alleen is de kwaliteit van de fax niet echt geweldig,zo is bv de naam van de eerste eigenaar onleesbaar.Is er soms nog een manier om een netter exemplaar aan te vragen?Mijn 912 is ook in Californië geleverd,misschien via Porsche in de USA[?](via het aanvraagformulier van de 912registry?)
                    Geert, zelf heb ik ook die kopie per fax. Bij mij is hij wél redelijk goed van kwaliteit. Je kan Dhr. Dupont van PON PORSCHE misschien nog een keer bellen om te vragen naar een beter exemplaar.
                    Volgens mij heeft Barwaut zijn ingelijste versie in de V.S. besteld via de 912 Registry.
                    Barwaut reageert binnenkort wel vanuit een internetcafé in Thailand [8D]
                    www.deklassieke912.nl

Comment

Ik heb de geboorteakte van mijn auto binnen. Zo blijkt dat mijn auto in Oregon geleverd is (beaverton). Zoals ik al wist kloppen alle nummers van motor / versnellingsbak met het chassinummer. De auto is afgeleverd op 24 (of 29) november 1968 (en ausgel. am 8-7-68, dus een hele late SWB?). Verdere Conclusies:

De fuchs velgen niet af fabriek geleverd (chromfelgen).
                      Houtenstuur wel
                      Luitspreker (maar geen radio)
                      Koni-schokdempers
                      Pirelli banden
                      en .. gummip.f.stoBstangenh.vo.u.hi (iets voor en achter??)

Wie is er goed in Duits en weet wat het laatste is?

De naam van de eerste eigenaar is helaas niet te lezen (ga binnenkort wel even bellen).
                      Porsche 911 | 1968

Comment

quote:Originally posted by Ronald

en .. gummip.f.stoBstangenh.vo.u.hi (iets voor en achter??)
                        Wie is er goed in Duits en weet wat het laatste is?
                        <center>?</center>
                        www.deklassieke912.nl

Comment

Dit is en kans voor mij:

Gummipuffer für Stossstangenhorn vorne und hinten

So, Marcel heeft het juiste detail ingezet !

Comment

Bedankt!
                            Porsche 911 | 1968

Comment

Working...
                            X