Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heizeinrichtung

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heizeinrichtung

Op het typeplaatje rechts naast het reservewiel (vanachter het stuur gezien)staat o.a. type, vin nummer enz. Ook kom ik daar Heizeinrichtung tegen. Waar staat dit voor?

Het Heizeinrichtung nummer begint bij mij met heel toevallig (of niet) 356BT6. Volledig staat er: 356BT6(golfje)S50. De 356 BT6 is wel bekend de Porsche 356 uit 1962-1963).

Toeval of niet?!

Weet iemand meer?

Volgens mij betekent dat er een Webasto benzinekachel in heeft gezeten. Volgens mij (maar dat zou ik na moeten kijken op zolder) staat er op mijn chassisplaatje niets bij Heizeinrichtung.
    Heb je ook een kopie van je geboorteakte van Porsche, zou het op moeten staan ...

www.deklassieke912.nl

Comment

Hey Classic912,

In mijn originele 'service guide for 912 engine' edition 1966 heb ik het volgende terug gevonden:

Porsche leverde de 912 uit met 2 verschillende verwarmingsystemen.
      Wagens voor Duitsland en Zweden werden uitgerust met een aangepast
      verwarmingssysteem nl. de 356B/T6.
      De andere 912 export wagens werden uitgerust met het betrouwbare
      'Export -type heating system'
      Het verschil tussen de 2 systemen is , dat bij het 356B/T6 systeem een deel van de lucht voor verwarming wordt aangezogen door ventilator(motorcompartiment)naar het passagiersgedeelte wordt geblazen via warmtewisselaar rond uitlaat ZONDER het te koelen machinegedeelte te passeren.
      Bij het 'export' type wordt de aangezogen lucht eerst over het te koelen machinegedeelte geblazen om dan voorverwarmt via geleidingsklep in het passagiersgedeelte te komen!

Groeten
      Kris

Als je het wenst probeer ik beide schematische voorstellingen te scannen uit de 'service manual for 912 motor' en je door te mailen?
      Hierin staat er wel nog meer uitgelegd tot in de details!

Porsche 912 '67

Comment

zie ook www.hillmanimages.com/912/912_fig_73.html

Kris
        Porsche 912 '67

Comment

Goede informatie Kris !
          www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Als je het wenst probeer ik beide schematische voorstellingen te scannen uit de 'service manual for 912 motor' en je door te mailen?
            Hierin staat er wel nog meer uitgelegd tot in de details!
            Kris, graag ontvang ik de info per email! Top!

Marcel en Kris, bedankt voor de snelle reacties. Daar heb ik wat aan!

Om even verder in te gaan op het vervolg hiervan. Daar ik geen kopie heb van de geboorteakte van mijn 912, ben ik er altijd vanuit gegaan dat mijn 912 een US-car is. Zeker gezien het feit dat de 912 in 1998 uit de US is geimporteerd. Raar is het dan wel om te lezen dat dit verwarmingssysteem alleen geleverd werd op auto's voor de zweedse en duitse markt! Toch eens verder gaan uitzoeken. In ieder geval is het typeplaatje nu duidelijk voor me.

Valt er op de geboorteakte van de auto ook af te lezen of het een US of EU auto is?

Comment

Het onderwerp geboorteakte/lieferschein Porsche 912 heb ik verplaatst naar http://www.912register.nl/frm/topic.asp?TOPIC_ID=152

www.deklassieke912.nl

Comment

Classic912,

Om te weten of je wagen een Duits of export model is zul je even je overall moeten aantrekken en kijken onder de wagen

--->Onderaanzicht van wagen met 'export type heater':

--->Onderaanzicht van wagen met '356/T6 heater':

Groeten,
                Kris
                Porsche 912 '67

Comment

Working...
                X