Announcement

Collapse
No announcement yet.

Juiste generator?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Juiste generator?

Tijdens de toertocht vroeg iemand zich af wat voor generator ik in mijn Porsche had zitten. Dat vond ik eigenlijk wel een goede vraag, wie kan me vertellen of deze origineel is:

'68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

MP,

912's hebben twee soorten dynamo's:
    65 tot half 68 de dunne versie: 14 v x 25 a = 350 watt
    Daarna de grotere/dikkere versie: 14 v x 30 a = 420 watt

Zo te zien aan je foto is het in ieder geval een grote versie. Als het gewoon een Bosch is dan zit je wel goed. De late (420 watt) versie is ook nog gewoon te koop tegen redelijke bedragen. Het is tevens dezelfde als in (alle?) kevers wordt gebruikt.

De smalle versie daarentegen is heel lastig aan te komen. Nieuw onbetaalbaar. Je moet dus bijna altijd je oude kern inruilen tegen een gereviseerde kern.

Comment

Het witte onderdeel bovenop is dan ook origineel?
      '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

Comment

Een fabrieksfotootje uit 1965 met de smalle versie. Let ook op de 356 stijl open luchtfilters bij de eerste 912's

www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by MPB

Het witte onderdeel bovenop is dan ook origineel?
          Ik heb het nog nooit ergens gezien...

Jij hebt ook geen idee waar het voor dient? Is het electrisch verbonden met andere zaken?

Comment

Nieuw te koop bij ERPA, dynamo voor 912 van de bouwjaren 1967 - 1969, prijs 240 euro
            www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel,

Dit moet de late, 420 watt versie zijn. De prijs klopt daarmee. Maar is zeker niet voor de '67 en soms dus ook niet voor vroege '68-ers.

Comment

Working...
              X