Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektronische ontsteking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektronische ontsteking

    Tijdens de technische sessie bij CPR in Almere kwam het onderwerp elektronische ontsteking ter sprake.



    Op deze site is meer info te vinden over het product.
    http://www.123ignition.nl/index.php

    Tevens is er voor de handige doe-het-zelvers een installation manual te downloaden. (pdf required)

    http://www.123ignition.nl/pdf/123VW.pdf


  • #2
    Bedankt voor de link.

    Ik zie helaas dat'ie alleen maar voor de Porsche 256 is...

    Comment


    • #3
      quote:Ik zie helaas dat'ie alleen maar voor de Porsche 256 is...
      Het moet niet gekker meer worden...en een 912 kennen ze helemaal al niet![V]

      Comment


      • #4
        Wat is de prijs bij 123ignition.nl?
        '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

        Comment


        • #5
          Wat zeiden ze afgelopen zaterdag nu? Iets van 140 euro en alles bij elkaar (in de auto plaatsen, aansluiten en afstellen) zo'n 220 euro...

          Kan een tientje of wat schelen maar daar lagen de bedragen wel.

          Comment


          • #6
            Ik zit er wel aan te denken om het te doen

            Comment


            • #7
              quote:Wat zeiden ze afgelopen zaterdag nu? Iets van 140 euro en alles bij elkaar (in de auto plaatsen, aansluiten en afstellen) zo'n 220 euro...

              Kan een tientje of wat schelen maar daar lagen de bedragen wel.
              Klopt Barwaut, in zijn totaliteit rond de 250 euro. Mike als je hem koopt, post hier dan even je ervaring(en). Ik ben wel zeer benieuwd.

              Comment


              • #8
                Zelf heb ik gereden met de 009 ontsteking (opgevoerde kever ontsteking, fel op lage toeren, boven de 3000 toeren geen trekkracht meer) en de 050 ontsteking (doet op lage toeren niets en op hoge toeren goed) Heb vorig jaar een originele Bosch 022 laten reviseren en ben hier erg tevreden over. Het valt me op dat bijna niemand met de originele ontsteking rijdt ...


                Zie ook http://www.912register.nl/frm/topic.asp?TOPIC_ID=8
                www.deklassieke912.nl

                Comment


                • #9
                  Meer info over de prijs;

                  Bij het contactadres voor Nederland (via www.123ignition.nl)kom je terecht bij Volksrepairs in Berkel en Rodenrijs (geen ervaring mee).

                  De prijs voor de ontsteking zonder vacuum euro 239,- (incl. btw). Met vacuum euro 299,- (incl. btw. De duur van het laten inbouwen is half uur tot drie kwartier. Dus in zijn totaliteit een aanzienlijk prijsverschil met CPR.

                  Comment


                  • #10
                    Vreemd dat prijsverschil? Misschien dat CPR een partij met korting heeft gekregen omdat zij mee hebben helpen ontwikkelen aan de Porsche-versie....

                    En Marcel: ik rijd ook met een 022 en ben er zeer te spreken over. Starten, lopen, trekken als de beste...

                    Comment


                    • #11
                      Is dit de 009 onsteking (als laatste cijfers staat er 009):



                      '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

                      Comment


                      • #12
                        Correct, het gaat om de laatste drie cijfers van het Bosch nummer...

                        Uit jouw Targa zo te zien. Hoe rijdt'ie op die 009? Zoiets als Marcel beschrijft?

                        Comment


                        • #13
                          MP,

                          Jij was het toch die met verlies van vermogen kampte? Misschien toch de onsteking als je Marcels ervaring leest (hoog in de toeren geen vermogen meer...)

                          Comment


                          • #14
                            Klopt, boven een bepaalde toerental houdt de motor ontzettend in. Daarnaast vind ik hem niet heel goed starten. Wellicht dat de electronische ontsteking dan toch het proberen waard is.
                            '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

                            Comment


                            • #15
                              MPB, breng je auto gewoon eens langs bij een specialist (CPR?)..en laat er naar kijken! Een auto die niet goed start (en tevens inhoudt) doet een hoop af aan het werkelijke plezier dat je ermee zou moeten hebben!

                              Comment

                              Working...
                              X