Announcement

Collapse
No announcement yet.

carburateurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • carburateurs

    Hallo Porsche fanaten,

    Heeft iemand van jullie ervaring met het vervangen van zijn Solex 40PII carburateurs door Webers 40IDF?. Of is het beter om de Solexen te laten reviseren?.

    Onze 1968er 912 loopt zeer onregelmatig en houd in. Dit komt doordat goede afstelling niet meer mogelijk is door uitgesleten assen van de gaskleppen.

    Nu heb ik op internet wat zitten zoeken en kom daarbij bij "Ahnendorp B.A.S." in Duitsland een set Webers 40IDF voor een prijs van 1800euro tegen.

    Bij "Motor Meisters" in USA

    http://www.motormeister.com/suz/carb..._weberkit.html

    kom ik een set tegen voor 750dollar, wat neerkomt op nog geen 650euro.

    Dat is een aanmerkelijk prijsverschil!. Is het kwaliteitsverschil zo groot?. Kan de set uit de USA iets zijn?. Wat is jullie idee?.

    Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

    Erik



  • #2
    Erik,

    Welkom hier.
    Die Carbs van Motormeister zijn geen echte Webers. Ik denk een Oosterse replica. Over kwaliteit valt vanaf hier dus niets te zeggen, maar daar zit wel het prijsverschil in...

    Als je alle verhalen leest over carburateurs dan zijn nieuwe Solexen net iets boven nieuwe Webers te prefereren. Als ik voor jou keuze stond dan zou ik de Solexen laten reviseren.

    Comment


    • #3
      Hallo Erik, op Ebay staan regelmatig Weber 40IDF en Dell Orto's DRLA 40mm te koop bok o.a. alfa1750. Deze man heeft een handeltje in gebuikte en rereviseerde carburateurs. Prijzen ongeveer E300 per set (2 stuks dus)zonder luchtfilters en spruitstuk. Volgens hem zijn dit de originele en geen imitatie. Ik heb er (nog) niets gekocht maar hij heeft mij wel een aantal keren via de mail geholpen met het tunen van mijn DRLA 36mm carbs. Zijn e-mail adres in 2004 was [email protected]

      Succes,
      Marcel Vermeulen

      Comment


      • #4
        Bij het 'voordelig' kopen in de VS dient men wel rekening te houden met nog te betalen invoerrechten en BTW. Vanuit de VS komt geen enkel pakketje meer onopgemerkt ons land binnen (weet ik na eerdere Ebay ervaringen). Wat natuurlijk wel helpt is de verkoper/verzender te vragen een lagere 'verzendwaarde' op te geven.

        1966 Karmann Coupe

        Comment


        • #5
          Mijn ervaringen met pakketjes uit de VS is anders. Tot nu toe wordt bij nog maar steeds een kwart, hooguit een derde 'gepakt'....

          Het ligt er sterk aan welke firma het verzenden voor zijn rekening neemt. Met de FedEx'en en UPS'en lijkt er een 'formelere' afhandeling te zijn dan met USPS. (hetgeen ik zoveel mogelijk gebruik vanwege de aantrekkelijke tarieven)

          Comment


          • #6
            Bedankt voor jullie reacties zover.

            Zelf had ik ook al mijn bedenkingen of er bij Motormeister wel sprake was van echte Webers. Er word nml niet meer over Webers gesproken terwijl bij de link naar de betreffende webpagina nog steeds "weberkit" staat. Enfin met inachtname van het prijsverschil nog steeds een optie voor ons daar wij de set misschien door kennisen mee kunnen laten nemen.
            Dat bespaart 200dollar verzenden (prijsopgaaf Motormeister). Bovendien mag je 175euro per persoon vrij invoeren heb ik gelezen. Dus met een aantal personen en een aangepaste nota zouden wij dus geen invoer behoeven te betalen.

            Voorts zal ik proberen contact op te nemen met de persoon uit Italie al vermoed ik dat 300euro voor een gereviseerde set Solexen welhaast onmogelijk is.

            Heeft iemand enig idee wat het reviseren van de Solexen zou kunnen kosten en heeft iemand misschien een adres?

            gr
            Erik

            Comment


            • #7
              voor zover ik weet reviseert BCCP allerhande carbs. informeer daar eens maar misschien doet ahnendorp dat ook wel en daar heb ik uitstekende ervaringen mee vwb de revisie van mijn blok.
              succes, eric

              Comment


              • #8
                Ik heb mijn carbs ook laten reviseren bij BCCP. Prima gedaan, wél erg duur. De meeste Porsche specialisten komen trouwens ook een heel eind met het reviseren van de Solexen.
                www.deklassieke912.nl

                Comment

                Working...
                X