Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amsterdam-Berlijn-Amsterdam.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Amsterdam-Berlijn-Amsterdam.

Afgelopen zaterdag met de 912 richting Berlijn vertrokken. (Voor een lang weekendje weg samen met m'n studerende dochter). Zo keerde de 912 na ruim éénenveertig jaar weer terug naar de heimat, zij het wat noordelijker. De ruim 600 km verliepen zonder problemen, sterker nog, het nu goed ingelopen blokje had het prima naar de zin op de autobahn. Na een werkelijk zomers weekend (3 dagen 30 graden!!!) vandaag weer terug. Starten, wel stroom, geen aanslag. Startmotor dood. Ook na beuk met hamer. Aangeduwd (door dochter en duitser) en lopen. Bij tankstop toch weer afgeslagen. Geen krimp. Nog eens aangeduwd... (Dat wordt dus een nieuwe startmotor...) Maar verder hebben die dikke 1200 km het blokkie beslist goed gedaan.

1966 Karmann Coupe

Mart, ik zou wel even checken of door de lange rit niet gewoon een stekkertje bij de startmotor is los getrild, dit heb ik een keer gehad. Je blok is tijdens de revisie geheel uit de wagen geweest mischien is daardoor een stekkertje wat lam geworden.

Wie weet is dit het, toch een stuk goedkoper dan een nieuwe startmotor.

Het is overigens wel lastig te zien, je moet er echt even helemaal onder kruipen.

Groet,
    Arnoud

Comment

Mart, ik zou wel even checken of door de lange rit niet gewoon een stekkertje bij de startmotor is los getrild, dit heb ik een keer gehad. Je blok is tijdens de revisie geheel uit de wagen geweest mischien is daardoor een stekkertje wat lam geworden.

Wie weet is dit het, toch een stuk goedkoper dan een nieuwe startmotor.

Het is overigens wel lastig te zien, je moet er echt even helemaal onder kruipen.

Groet,
      Arnoud

Comment

Jammer is dat dan. Je hoort het vaker dat zo'n startmotor vast gaat zitten na langdurige verwarming door het blok. Een revisie zal meestal afdoende zijn.
        www.deklassieke912.nl

Comment

Jammer is dat dan. Je hoort het vaker dat zo'n startmotor vast gaat zitten na langdurige verwarming door het blok. Een revisie zal meestal afdoende zijn.
          www.deklassieke912.nl

Comment

Arnoud, ik zal het stekkertje checken en CPR sowieso naar de startmotor laten kijken. Wist niet dat langdurige opwarming de startmotor 'vast kon zetten'.

1966 Karmann Coupe

Comment

Arnoud, ik zal het stekkertje checken en CPR sowieso naar de startmotor laten kijken. Wist niet dat langdurige opwarming de startmotor 'vast kon zetten'.

1966 Karmann Coupe

Comment

Ik heb bij warm weer ook wel eens last van een weigerende start motor. Meestal doet hij het na een paar minuutjes (afkoelen) weer. Dat zijn blijkbaar de eerste tekenen van een kapot gaande startmotor. Een revisie setje zou dan voldoende zijn.
                Succes ermee, David
                Gr. David
                \'67 rules

Comment

Ik heb bij warm weer ook wel eens last van een weigerende start motor. Meestal doet hij het na een paar minuutjes (afkoelen) weer. Dat zijn blijkbaar de eerste tekenen van een kapot gaande startmotor. Een revisie setje zou dan voldoende zijn.
                  Succes ermee, David
                  Gr. David
                  \'67 rules

Comment

Working...
                  X