Een aantal maanden geleden heb ik op dit forum gevraagd wat de ervaringen zijn van een vakantie naar Zuid-Frankrijk met de 912! Inmiddels ben ikzelf terug van een dergelijke vakantie en wil mijn ervaringen (omtrent de auto dan
) graag met jullie delen. We zijn op 22 juni om 7 uur 's morgens vertrokken vanuit Eindhoven naar Ornans (Jura, vlak onder Besançon, ongeveer 700 km rijden).

Onderweg veel positieve reacties gehad maar helaas ook een aantal keren de vluchtstrook op moeten zoeken wegens een opengesprongen voorklep. Daar heeft de auto eigenlijk zelden last van maar helaas zijn de Belgische autowegen net iets grover dan de Nederlandse... 2 Dagen later via de Source de Lison richting Zuid-Frankrijk gereden (wederom 700 km). Ik vermoedde dat de volgepakte auto erg heet zou worden in de Alpen, maar met gemiddeld 65 Mph (zo'n 100 kmph) bleef de motor prima koel.

Ook in de "cockpit" was het met de klapraampjes open prima vol te houden. Laat in de middag aangekomen op een erg mooie camping in Port-Grimaud. Van daaruit 2 dagen later een dagtocht gemaakt naar Les Gorges du Verdon.

Erg mooi maar wel flink klimmen voor de auto. Hier merkten we dat de auto steeds meer begon te knallen in de uitlaat bij het remmen op de motor. Weet iemand wat daar de oorzaak van kan zijn? De volgende camping hoopten we ergens bij de Gorges du Loup te vinden maar daar konden we geen camping vinden. Even op een parking gestopt om langs een meertje wat te eten en bij terugkomst wachtte ons een minder aangename verassing.

De beide klapraampjes waren ingetikt en al onze spullen waren uit de auto gestolen. 4 Tassen met o.a. mijn kleren en alle strandspullen waren weg en aan de resterende spullen zat bloed van de dief(ven). Dat was even slikken. Gelukkig zijn we goed verzekerd en hebben de dieven op de ruitjes na geen schade aangericht. Daarna in Antibes gestrand want daar zit een Porsche garage die ook oldtimer ondersteuning biedt. Helaas waren de raampjes niet op voorraad dus heb ik zelf de rol ducktape bij de hand genomen.

Na 2 dagen bijkomen zijn we naar Italië gereden. Na zo'n 300 km rijden aangekomen in Levanto, een heel mooi plaatsje vlak boven het natuurgebied van Cinque Terra (aanrader!!).

Onderweg hebben we nog een vreemd iets meegemaakt. Na eventjes gestopt te hebben om te eten start de auto niet meer? De lampen etc. doen het nog dus de accu is oke dachten we, maar de startmotor laat op een vage 'klik' na niets horen. Een behulpzame man laat ons vervolgens op zijn accu starten en dat werkt wel. Als we 100 km verderop gaan tanken blijkt de accu nog steeds leeg te zijn want wederom hebben we hulp van een externe accu nodig. Daarna lijkt het probleem opgelost want de rest van de route hebben we geen problemen meer gehad. Vanuit Levanto zijn we vervolgens op 11 juli in een keer naar huis gereden. 16 Uur onderweg, 1300 km, 7 keer de voorklep open gehad en gemiddeld 1 op 11 gereden!! Al met al was het een geslaagde vakantie en heeft de Porsche 2250 mijlen (3600 km) uitstekend gepresteerd.
Vriendelijke groet, David Bessems


Onderweg veel positieve reacties gehad maar helaas ook een aantal keren de vluchtstrook op moeten zoeken wegens een opengesprongen voorklep. Daar heeft de auto eigenlijk zelden last van maar helaas zijn de Belgische autowegen net iets grover dan de Nederlandse... 2 Dagen later via de Source de Lison richting Zuid-Frankrijk gereden (wederom 700 km). Ik vermoedde dat de volgepakte auto erg heet zou worden in de Alpen, maar met gemiddeld 65 Mph (zo'n 100 kmph) bleef de motor prima koel.

Ook in de "cockpit" was het met de klapraampjes open prima vol te houden. Laat in de middag aangekomen op een erg mooie camping in Port-Grimaud. Van daaruit 2 dagen later een dagtocht gemaakt naar Les Gorges du Verdon.

Erg mooi maar wel flink klimmen voor de auto. Hier merkten we dat de auto steeds meer begon te knallen in de uitlaat bij het remmen op de motor. Weet iemand wat daar de oorzaak van kan zijn? De volgende camping hoopten we ergens bij de Gorges du Loup te vinden maar daar konden we geen camping vinden. Even op een parking gestopt om langs een meertje wat te eten en bij terugkomst wachtte ons een minder aangename verassing.

De beide klapraampjes waren ingetikt en al onze spullen waren uit de auto gestolen. 4 Tassen met o.a. mijn kleren en alle strandspullen waren weg en aan de resterende spullen zat bloed van de dief(ven). Dat was even slikken. Gelukkig zijn we goed verzekerd en hebben de dieven op de ruitjes na geen schade aangericht. Daarna in Antibes gestrand want daar zit een Porsche garage die ook oldtimer ondersteuning biedt. Helaas waren de raampjes niet op voorraad dus heb ik zelf de rol ducktape bij de hand genomen.

Na 2 dagen bijkomen zijn we naar Italië gereden. Na zo'n 300 km rijden aangekomen in Levanto, een heel mooi plaatsje vlak boven het natuurgebied van Cinque Terra (aanrader!!).

Onderweg hebben we nog een vreemd iets meegemaakt. Na eventjes gestopt te hebben om te eten start de auto niet meer? De lampen etc. doen het nog dus de accu is oke dachten we, maar de startmotor laat op een vage 'klik' na niets horen. Een behulpzame man laat ons vervolgens op zijn accu starten en dat werkt wel. Als we 100 km verderop gaan tanken blijkt de accu nog steeds leeg te zijn want wederom hebben we hulp van een externe accu nodig. Daarna lijkt het probleem opgelost want de rest van de route hebben we geen problemen meer gehad. Vanuit Levanto zijn we vervolgens op 11 juli in een keer naar huis gereden. 16 Uur onderweg, 1300 km, 7 keer de voorklep open gehad en gemiddeld 1 op 11 gereden!! Al met al was het een geslaagde vakantie en heeft de Porsche 2250 mijlen (3600 km) uitstekend gepresteerd.
Vriendelijke groet, David Bessems
Comment