Announcement

Collapse
No announcement yet.

technische dag 911 & 912 club

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• technische dag 911 & 912 club

Op 5 november was de jaarlijkse technische dag van de klassieke 911 & 912 club. Dit keer waren we te gast bij restauratiebedrijf Niessen in Grubbevorst. Eerst maar even opgezocht waar Grubbevorst ligt (bij Venlo) en ik schatte het op zo'n 2 uur rijden vanaf Hoofddorp. Het makkelijkste leek mij over de snelweg (saai!). Om 9 uur vertrokken en bij Utrecht de eerste FILE. Ik zou het niet redden om er om 11.00 uur te zijn dus het laatste stuk maar even doorblazen. Na een half uurtje met ruim 5000tpm in de 5e versnelling zag ik dat de olietemperatuur aardig opliep. Normaal staat deze op 1/3, nu op 2/3. Afgezakt naar zo'n 4500tpm en de temperatuur daalde. Ik heb mij ooit laten vertellen dat het normaal is dat de wijzer op bedrijfstemperatuur op 1/3 staat en niet zoals je zou verwachten op 1/2. Bij Niessen aangekomen waren er zo'n 15 911's en 912's. Het bedrijf is o.a. bezig met de restauratie van een 911S. Deze auto is geheel gedemonteerd, kaal gemaakt, alle slechte delen vervangen en weer gespoten. De carrosserie is nu klaar na 880 uur werk! Verder stond er een door hun gereviseerde 356 motor op een proefstand, compleet met K&W uitlaat. Prachtig om te zien, ik heb hem helaas niet gehoord.
    Om 14.30 naar huis: totaal 397km, 44 liter en 1/2 liter olie
    Marcel Vermeulen

<center>

</center>

Leuk om je een keer te ontmoeten Marcel!

Was zelf onder de indruk van hoe Niessen de zaken aanpakte. De projecten waar ze mee bezig waren zagen er strak uit.

Het was wel even een eentje rijden...
    '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

Comment

Marc Paul;

lidnummer 580 las ik in "negen 11 & 12 nieuws"

Comment

581 is hier ook.
        Porsche 911 | 1968

Comment

quote:581 is hier ook
          Leuk!

p.s. dit is 586

Comment

Volgens mij hebben ze dan alleen mijn adres nog niet goed want ik heb nog geen blaadje ontvangen
            '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

Comment

Working...
            X