Announcement

Collapse
No announcement yet.

De 912 van Wolfgang Jansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De 912 van Wolfgang Jansen

    <center></center>
    Hallo, Mijn PORSCHE 912 is van eind 1965 in de kleur dophingrijs met originele Fuchs velgen en uitgevoerd met originele RECARO stoelen (rood kunstleer met stof) Mijn 912 is één keer opnieuw gespoten. De auto is sinds 1988 terug uit Arizona en ik ben de derde eigenaar. Mijn 912 heeft origineel 45.000 km gelopen. Ik heb de auto 6 weken geleden gekocht van een 72 jaar oude man in de buurt. Hij staat nu samen met mijn 356 B en mijn Pagode in mijn garage.

    De auto is in originele staat in toestand 1.5. Ik weet niet hoe je dat in Nederland noemt, maar in Duitsland betekent dat in nieuwstaat.

    Ik wilde graag en 911 kopen, maar de auto was zo mooi dat ik het niet kon laten staan.

    Is er een Club, garage of zoiets in de omgeving van Nijmegen speciaal voor de PORSCHE 912?? In Duitsland is het een probleem, omdat ik tenminste 50-60 km moet rijden voor een garage of porsche specialist.

    Groeten uit Duitsland, Wolli.
    www.deklassieke912.nl

  • #2
    In de buurt van Nijmegen? Net geopend is Porsche Centrum Gelderland, in Heteren. Ze hebben veel verstand van klassieke Porsches. Laat je niet afschrikken door al het nieuwe geweld in de showroom!
    sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

    Comment


    • #3
      In de buurt van Nijmegen? Net geopend is Porsche Centrum Gelderland, in Heteren. Ze hebben veel verstand van klassieke Porsches. Laat je niet afschrikken door al het nieuwe geweld in de showroom!
      sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

      Comment


      • #4
        De prachtige 912 staat weer te koop: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=byuwwwef1mgo

        Comment


        • #5
          Het is ook een hele mooie auto!
          Porsche 911 | 1968

          Comment


          • #6
            Ziet er fantastisch mooi uit maar wel een 65-er met 69-er techniek!

            Comment


            • #7
              quote:Originally posted by cjmrolink

              Ziet er fantastisch mooi uit maar wel een 65-er met 69-er techniek!
              Hoe bedoel je dat?

              Trouwens een hele mooie auto, heb hem in maart van dit jaar nog gezien toen ik de 356 van Wolfgang heb bekeken. Geen koopje, maar z'n geld absoluut waard!
              www.deklassieke912.nl

              Comment


              • #8
                quote:Originally posted by Marcel

                quote:Originally posted by cjmrolink

                Ziet er fantastisch mooi uit maar wel een 65-er met 69-er techniek!
                Hoe bedoel je dat?
                Ik meen of de foto's van de verkoopsite te zien dat de motorophanging is voorzien van 6 rubbers. Dat is toch alleen voor 69-ers!

                Comment


                • #9
                  idd heb het ook gezien dat daar iets niet klopt en de prijs is ook een goeie....

                  Comment


                  • #10
                    quote:Originally posted by gilles

                    idd heb het ook gezien dat daar iets niet klopt en de prijs is ook een goeie....
                    Dat is een zgn. modificatie. De auto's uit 1965 hebben een simpele motorophanging met minimale demping. Daardoor trilt de auto wat meer als de latere modellen. Ik kan jullie garanderen dat dit een top auto is. Is zijn geld echt waard (moet je zelf zien)
                    www.deklassieke912.nl

                    Comment


                    • #11
                      quote:Originally posted by cjmrolink


                      Ik meen of de foto's van de verkoopsite te zien dat de motorophanging is voorzien van 6 rubbers. Dat is toch alleen voor 69-ers!
                      Stomme vraag maar, hoe zie je die 6 rubbers.
                      Zijn dat de 6 bouten op de 4de foto, leidt je dat hieraan af.

                      Comment


                      • #12
                        quote:Originally posted by cjmrolink


                        Ik meen of de foto's van de verkoopsite te zien dat de motorophanging is voorzien van 6 rubbers. Dat is toch alleen voor 69-ers!
                        Stomme vraag maar, hoe zie je die 6 rubbers.
                        Zijn dat de 6 bouten op de 4de foto, leidt je dat hieraan af.

                        Comment


                        • #13
                          [quote]quote:Originally posted by 912targa

                          Originally posted by cjmrolink

                          Stomme vraag maar, hoe zie je die 6 rubbers.
                          Zijn dat de 6 bouten op de 4de foto, leidt je dat hieraan af.
                          Volledig juiste conclusie van die 6 bouten! Maar of een dergelijke modificatie eenvoudig is te realiseren weet ik niet. Als het vrij eenvoudig weer terug te brengen is naar de originele ophanging lijkt mij de originaliteit niet in het geding.

                          Comment


                          • #14
                            [quote]quote:Originally posted by 912targa

                            Originally posted by cjmrolink

                            Stomme vraag maar, hoe zie je die 6 rubbers.
                            Zijn dat de 6 bouten op de 4de foto, leidt je dat hieraan af.
                            Volledig juiste conclusie van die 6 bouten! Maar of een dergelijke modificatie eenvoudig is te realiseren weet ik niet. Als het vrij eenvoudig weer terug te brengen is naar de originele ophanging lijkt mij de originaliteit niet in het geding.

                            Comment


                            • #15
                              toen ik indertijd deze wagen in levende lijve zag werd ik echt een beetje hebberig vwb die stoelen. dat gebeurd mij niet vaak maar om nu bijna 30 mille uit te gaan geven voor twee kuipstoelen, dat weet ik zelfs thuis niet te verkopen!!
                              groet, eric

                              Comment

                              Working...
                              X