Announcement

Collapse
No announcement yet.

De 912 van Pad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De 912 van Pad

De 912 is geheel origineel. Kunstleder interieur, 1 antenne, 1 luidspreker, Dunlopbanden 165-15. Verchroomde Lochscheiben Räder, Radzierkappen mit Wappen. Farbig. Vaste 3 puntsgordels. Catacolor voorruit en achterruit. Motor en bak geheel gereviseerd door Manuel Pelzer Kerkrade.
    Attached Files
    www.deklassieke912.nl

Nu dan eindelijk wat tijd gehad om wat foto's te nemen van mijn Porsche 912 die ik in april heb gekocht. Een hele mooie auto, rijdt ook goed en zit strak in de lak. Inmiddels ook een kleine reparatie gehad, een gashevelbusje was stuk. Bij Erpa nieuwe gevonden en gemonteerd. Toen ik daar toch was gelijk ook maaar wat kleine dingetjes erbij gekocht. Zoals een portiergreep voor de bijrijderskant en er was ook geen type plaatje 912 aanwezig. Die had er ooit wel gezeten, de gaatjes waren dichtgeplamuurd maar nog wel aan de binnenkant zichtbaar. Ook gelijk maar twee chromen kentekenplaat houders gekocht om de (lelijke) zwarte met reclame weg te doen.

In de twee en halve maand dat ik de auto heb al meer dan 1100 miles gereden. Maar dat lukt ook wel als je af en toe ermee naar je werk rijdt (160 km heen en terug). Auto kan dan goed meekomen op de snelweg. Hier op de Utrechtse Heuvelrug is het natuurlijk helemaal feest om met deze auto door de bossen te rijden, zeker met dit weer (hoewel een airco welkom zou zijn).

Nog wel wachten op een binnenbekleding voor de bagageruimte (bij Erpa op maar in bestelling), en de motor nog iets beter af (laten) stellen zodat hij stationair iets mooier loopt en geen backfire meer heeft.

Overigens zijn de foto's genomen zonder de grillbadge, maar die zal er binnenkort wel aankomen.

(sorry voor de foto's op deze wijze ik krijg ze niet anders (ook niet na de aanwijzingen hier op het forum) wellicht dat de mods dit beter krijgen (en mij kunnen vertellen hoe?))

Comment

Nu dan eindelijk wat tijd gehad om wat foto's te nemen van mijn Porsche 912 die ik in april heb gekocht. Een hele mooie auto, rijdt ook goed en zit strak in de lak. Inmiddels ook een kleine reparatie gehad, een gashevelbusje was stuk. Bij Erpa nieuwe gevonden en gemonteerd. Toen ik daar toch was gelijk ook maaar wat kleine dingetjes erbij gekocht. Zoals een portiergreep voor de bijrijderskant en er was ook geen type plaatje 912 aanwezig. Die had er ooit wel gezeten, de gaatjes waren dichtgeplamuurd maar nog wel aan de binnenkant zichtbaar. Ook gelijk maar twee chromen kentekenplaat houders gekocht om de (lelijke) zwarte met reclame weg te doen.

In de twee en halve maand dat ik de auto heb al meer dan 1100 miles gereden. Maar dat lukt ook wel als je af en toe ermee naar je werk rijdt (160 km heen en terug). Auto kan dan goed meekomen op de snelweg. Hier op de Utrechtse Heuvelrug is het natuurlijk helemaal feest om met deze auto door de bossen te rijden, zeker met dit weer (hoewel een airco welkom zou zijn).

Nog wel wachten op een binnenbekleding voor de bagageruimte (bij Erpa op maar in bestelling), en de motor nog iets beter af (laten) stellen zodat hij stationair iets mooier loopt en geen backfire meer heeft.

Overigens zijn de foto's genomen zonder de grillbadge, maar die zal er binnenkort wel aankomen.

(sorry voor de foto's op deze wijze ik krijg ze niet anders (ook niet na de aanwijzingen hier op het forum) wellicht dat de mods dit beter krijgen (en mij kunnen vertellen hoe?))

Comment

He, dat is leuk, alweer een Irisch Grune. Leuk dat ie na al die jaren nog zo in originele staat is. Ik ben nog steeds bezig na een heftige restauratie van de vorige eigenaar, die het niet helemaal heeft afgemaakt. Wie weet staan ze binnenkort naast elkaar, op een meeting.
        Ben je tevreden over ERPA? Voor mij relatief dichtbij, maar hoor ook wel eens wat negatiefs, hoewel meestal van eigenaren van veel jongere Porsches.

Ronald B.
        sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

He, dat is leuk, alweer een Irisch Grune. Leuk dat ie na al die jaren nog zo in originele staat is. Ik ben nog steeds bezig na een heftige restauratie van de vorige eigenaar, die het niet helemaal heeft afgemaakt. Wie weet staan ze binnenkort naast elkaar, op een meeting.
          Ben je tevreden over ERPA? Voor mij relatief dichtbij, maar hoor ook wel eens wat negatiefs, hoewel meestal van eigenaren van veel jongere Porsches.

Ronald B.
          sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

De man kwam enthousiast over en ik werd netjes geholpen, maar nu is het kopen van wat onderdelen wat anders dan een onderhoudsbeurt of reparatie, daar heb ik (nog) geen ervaring mee.

Comment

De man kwam enthousiast over en ik werd netjes geholpen, maar nu is het kopen van wat onderdelen wat anders dan een onderhoudsbeurt of reparatie, daar heb ik (nog) geen ervaring mee.

Comment

Pad,

Mooie foto's.

Porsche 911 | 1968

Comment

Pad,

Mooie foto's.

Porsche 911 | 1968

Comment

Mooie auto! Je hoort af en toe inderdaad negatieve geluiden over ERPA. Als je dan door vraagt blijkt het dan te gaan over Erik (ERik en PAul waren de oprichters destijds) Erik kwam af en toe erg onsympathiek en arrogant over. Heb dit zelf ook ervaren. Erik werkt echter al jaren niet meer bij ERPA. Paul daarentegen is erg behulpzaam en deskundig.
                    www.deklassieke912.nl

Comment

Mooie auto! Je hoort af en toe inderdaad negatieve geluiden over ERPA. Als je dan door vraagt blijkt het dan te gaan over Erik (ERik en PAul waren de oprichters destijds) Erik kwam af en toe erg onsympathiek en arrogant over. Heb dit zelf ook ervaren. Erik werkt echter al jaren niet meer bij ERPA. Paul daarentegen is erg behulpzaam en deskundig.
                      www.deklassieke912.nl

Comment

Ik heb onlangs een aankoopkeuring bij ERPA laten doen, en ik moet zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben. Paul is 3 uur met de auto bezig geweest, hij heeft de wagen compleet tegen het licht gehouden.
                        Over twee weken krijgt mijn auto een onderhoudsbeurt en gaat de motor deels uit elkaar, ik zal jullie op de hoogte houden over mijn ervaringen.

Groet,
                        Arnoud

Comment

Mijn Porsche 912 heeft een behoorlijke motor en versnellingsbak revisie ondergaan. Op een gegeven ogenblik weigerde de vierde versnelling dienst (gelukkig deed de vijfde het nog wel), de motor liep niet helemaal zuiver, de richtingaanwijzer en de benzinevlotter deden het niet(irritante details) en hij moest APK gekeurd worden. Nu ben ik geen techneut dus ik weet niet alle juiste termen, maar er zijn heel wat onderdelen vervangen, oa de synchromesringen (?) en de oliepomp, en de versnellingsbak heeft helemaal uit elkaar gelegen. Ook diverse kleinere olielekkages zijn opgelost met nieuwe slangetjes en klemmetjes. Het resultaat is verbluffend! de motor loopt weer als een zonnetje en de Porsche gaat weer als de brandweer (minimaal 110 mph en dan is er nog over). Ook de tankvlotter en de richtingaanwijzers doen het weer. Volgens de rekening zijn ze bij Erpa ongeveer 30 uur aan het knutselen geweest, maar dat was het wel waard. Ik heb weer het gevoel in een betrouwbare Porsche 912 te rijden.
                          Groet,

Marcel

Comment

Inmiddels tot kort geleden veel plezier gehad van mijn Porsche 912. Echter....

Op de laatse dag voor mijn zomervakantie (zo'n zeldzame warme dag met 30 graden) met de Porsche naar kantoor geweest. Op de terugweg genereerde de motor wat rook. Dat werd een beetje veel en snel maar naar de kant van de weg. Anwb gebeld, die kwam langs en nieuwe v-snaar gemonteerd. De andere was namelijk stuk gegaan doordat de poelie een scheurtje vertoonde en de snaar had gemold. Naar huis rijden zou nog moeten lukken. Helaas van korte duur, na 20 kilometer rijden was de temperatuur weer opgelopen en de auto maar stil gezet. Ik was bijna thuis (nog twee kilometer :-( ). Met behulp van vriend auto naar huis gesleept, auto gestald. Volgende dag olie gechecked en aangevuld, weer geprobeerd te starten, maar dat ging niet en er kwam veel olie uit. Toen op vakantie.

Terug van vakantie auto op brug gezet bij vriendje. Poelie gerepareerd, maar motor startte nog steeds niet, laat staan dat er iets met de hand rond te draaien was. Motor er onder uit gehaald, uit elkaar en helaas, er was een scheurtje te zien in het gietijzer van het blok. Vorige week het blokje ook maar uit elkaar voor inspectie van de inwendige schade....

Dat valt heel erg tegen... Krukas beschadigd, nokkenas gebroken en 2 zuigers/cilinders beschadigd. Beraad me op wat wijsheid is: compleet nieuwe motor met inruil (de rest is nog goed), alleen blok zelf vernieuwen (met inruil), scheur lassen en nieuwe onderdelen (maar iets zegt me dat dit geen echte oplossing is).

Gaat dus hoe dan ook in de papieren lopen. Iemand tips, ervaringen met dit euvel en/of adressen voor nieuw blok/complete motor?
                            Last edited by Guest; 07-11-12, 10:21.

Comment

Ik weet een goed adres in B die voor een redelijke prijs het blok weer helemaal nieuw maakt. Interesse stuur maar een PB. Er rijden op dit forum al veel rond met een in B gereviseerd blok.
                              What the future may bring....

Comment

Working...
                              X