Announcement

Collapse
No announcement yet.

De 912 van Lucas

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De 912 van Lucas

Met veel plezier de website bekeken en dus mijn ouwe trouwe nobele ros maar eens introduceren, me dunkt.

VIN 129021593
    Kleur: Ossi Blue (Pruisisch blauw?)
    Bouwdatum 28 februari 1969
    Karmann editie (dus niet, zoals op de website vermeld een Porsche editie!) en standaard coupé, bijna geheel origineel.

Ik ben, na de importeur, de tweede eigenaar. De auto is origineel geleverd in de VS (Californië) en nu weer (bijna) terug op de thuisbasis. Heeft dus amerikaanse koplampen en mph-meters. Rijdt heerlijk en bijna altijd probleemloos. Ik zou de motor graag eens laten reviseren, maar heb geen idee waar een betrouwbaar adres te vinden is dat ook nog enigszins betaalbaar is.

Met Porsche-groet,

Lucas Hartong.

Wat foto's:

Comment

Wat foto's:

Comment

quote:Originally posted by 69er912

VIN 129021593
        Karmann editie (dus niet, zoals op de website vermeld een Porsche editie!)
        Hallo Lucas,
        Welkom op het forum!!

Een 912 die volgens het chassisnummer een ''Porsche-editie'' is, maar toch een ''Karmann-editie''is??? [:0]Hoe zit dat? [:I]Leg eens uit![]

Comment

quote:Originally posted by 69er912

VIN 129021593
          Karmann editie (dus niet, zoals op de website vermeld een Porsche editie!)
          Hallo Lucas,
          Welkom op het forum!!

Een 912 die volgens het chassisnummer een ''Porsche-editie'' is, maar toch een ''Karmann-editie''is??? [:0]Hoe zit dat? [:I]Leg eens uit![]

Comment

Lucas, welkom op het forum!

Ja, dat die tabellen uit 1969 niet helemaal kloppen was mij ook al eens opgevallen. Met mijn 912 uit 1969 is dat ook het geval. Nr. 129023 264 zou volgens de tabel een door Porsche gebouwde carrosserie zijn, toch is het een door Karmann geboude koets.

De tabel op onze site is op de belangrijkste sites en in de "bijbel" van dr. B. Johnson (A restorers guide to authenticity) te vinden.
            www.deklassieke912.nl

Comment

Lucas, welkom op het forum!

Ja, dat die tabellen uit 1969 niet helemaal kloppen was mij ook al eens opgevallen. Met mijn 912 uit 1969 is dat ook het geval. Nr. 129023 264 zou volgens de tabel een door Porsche gebouwde carrosserie zijn, toch is het een door Karmann geboude koets.

De tabel op onze site is op de belangrijkste sites en in de "bijbel" van dr. B. Johnson (A restorers guide to authenticity) te vinden.
              www.deklassieke912.nl

Comment

Over de 1969 tabel is een hele discussie geweest op de Amerikaanse 912 site.
                Er schijnt inderdaad een fout gemaakt te zijn in het hele begin van de tabel.
                En deze fout is later door iedereen overgenomen.

Comment

Over de 1969 tabel is een hele discussie geweest op de Amerikaanse 912 site.
                  Er schijnt inderdaad een fout gemaakt te zijn in het hele begin van de tabel.
                  En deze fout is later door iedereen overgenomen.

Comment

Blijkbaar dus, want er zit toch echt een carosserieschildje van Karmann in mijn auto! De lak is nog origineel, hier en daar dus wat krakkelé, maar dat maakt het wel mooi.

Comment

Blijkbaar dus, want er zit toch echt een carosserieschildje van Karmann in mijn auto! De lak is nog origineel, hier en daar dus wat krakkelé, maar dat maakt het wel mooi.

Comment

Nog wat foto's... kon het niet laten (ik weet het, het virus gaat niet meer weg!).

Jong geleerd... oud gedaan?

Comment

Nog wat foto's... kon het niet laten (ik weet het, het virus gaat niet meer weg!).

Jong geleerd... oud gedaan?

Comment

Grappig, dat bagagerek. Heb je er ook een oude leren koffer op?
                            sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

Grappig, dat bagagerek. Heb je er ook een oude leren koffer op?
                              sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Comment

Working...
                              X