Announcement

Collapse
No announcement yet.

De 912 van Karen en André

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De 912 van Karen en André

We hebben onze 912 Targa uit 1968 alweer een jaar en reden zo'n 5000 rally kilometers er mee en alleen maar genieten. Wat een wagen en een zeldzame ook, want het is een LWB model 1969 chassis nummer 129010303 en daar zijn er maar 801 van gemaakt. De 6Jx15 Fuchs wielen geven samen met de langere wielbasis een ongekende goede wegligging, veel beter dan onze vorige 912 coupé, ook 1968 maar SWB en met standaard wielen. We deden die weg omdat hij veel te mooi en origineel was om rally mee te rijden, deze Targa is een "ratlook" van buiten, maar geen roest en interieur is nieuw en motor prima. Natuurlijk bij CPR in onderhoud.
    Karen en André Francois uit Blaricum

912 en Master

André, welkom op het forum. Ik heb jouw vorige witte 912 coupé eens bij CPR zien staan. Een prachtige originele auto met alle details nog aanwezig. Zelfs de millieu aanpassingen uit 1968 zaten nog op het motorblok ...
    www.deklassieke912.nl

Comment

André, welkom op het forum. Ik heb jouw vorige witte 912 coupé eens bij CPR zien staan. Een prachtige originele auto met alle details nog aanwezig. Zelfs de millieu aanpassingen uit 1968 zaten nog op het motorblok ...
      www.deklassieke912.nl

Comment

Maar dat was toch ook dezelfde die van een glad weggetje het weiland is ingedoken... ?

Comment

Maar dat was toch ook dezelfde die van een glad weggetje het weiland is ingedoken... ?

Comment

Barwaut, dat klopt maar dankzij Vincent van CPR is het allemaal weer recht gekomen en is het nieuwe baasje er gelukkig mee.
            André
            912 en Master

Comment

Barwaut, dat klopt maar dankzij Vincent van CPR is het allemaal weer recht gekomen en is het nieuwe baasje er gelukkig mee.
              André
              912 en Master

Comment

Maar 801 van gemaakt.
                Ja dat is bijzonder.
                Ook ik vind de LWB erg fijn rijden. Mijn targa zal net iets jonger zijn dan die van jou.
                129010749
                Ik zag dat er een rechterbuitenspiegel op zit. Is daar wel doorheen te kijken vanuit de auto?

Comment

Maar 801 van gemaakt.
                  Ja dat is bijzonder.
                  Ook ik vind de LWB erg fijn rijden. Mijn targa zal net iets jonger zijn dan die van jou.
                  129010749
                  Ik zag dat er een rechterbuitenspiegel op zit. Is daar wel doorheen te kijken vanuit de auto?

Comment

quote:Originally posted by Mike

Maar 801 van gemaakt.
                    Ja dat is bijzonder.
                    129010749
                    Geldt dat ook voor mijn Targa
                    Dat is een '69-er of is aan deze targa nog iets extra bijzonders?
                    Wel een hele mooie wagen trouwens.
                    Ga denk ik toch maar een keer andere koplampen monteren.
                    Deze zijn toch mooier dan die van mij.

Comment

quote:Originally posted by Mike

Maar 801 van gemaakt.
                      Ja dat is bijzonder.
                      129010749
                      Geldt dat ook voor mijn Targa
                      Dat is een '69-er of is aan deze targa nog iets extra bijzonders?
                      Wel een hele mooie wagen trouwens.
                      Ga denk ik toch maar een keer andere koplampen monteren.
                      Deze zijn toch mooier dan die van mij.

Comment

Ook ik had de Amerikaanse, maar deze zien er niet uit vind ik.
                        Erpa heeft er nog wel wat liggen dacht ik. Ik heb ze in elk geval daar vandaan.

Comment

Ook ik had de Amerikaanse, maar deze zien er niet uit vind ik.
                          Erpa heeft er nog wel wat liggen dacht ik. Ik heb ze in elk geval daar vandaan.

Comment

Hoi Mike,
                            Die rechter buitenspiegel is onbruikbaar voor de bestuurder. Maar als navigator is het handig om snel achter je te kunnen kijken als je meent dat er wat stond in de berm of zo.

Dat er 801 van zijn gemaakt heb ik uit het boek The 911&912 PORSCHE van Johnson met een boel authentieke fotos en gegevens.
                            Het aantal slaat op de laatste 912 Tragas die er zijn gemaakt en die zijn allemaal LWB van het modellen jaar 1969. Loopt meestal van eind augustus tot eind augustus. De mijne is van december 1968.
                            Die van jouw zal wel van juli 1969 zijn of zo, want erna zijn er dus nog maar 52 gemaakt en toen was het over met de 912Targa, best wel bijzonder.
                            Tot ziens,
                            André
                            912 en Master

Comment

Hoi Mike,
                              Die rechter buitenspiegel is onbruikbaar voor de bestuurder. Maar als navigator is het handig om snel achter je te kunnen kijken als je meent dat er wat stond in de berm of zo.

Dat er 801 van zijn gemaakt heb ik uit het boek The 911&912 PORSCHE van Johnson met een boel authentieke fotos en gegevens.
                              Het aantal slaat op de laatste 912 Tragas die er zijn gemaakt en die zijn allemaal LWB van het modellen jaar 1969. Loopt meestal van eind augustus tot eind augustus. De mijne is van december 1968.
                              Die van jouw zal wel van juli 1969 zijn of zo, want erna zijn er dus nog maar 52 gemaakt en toen was het over met de 912Targa, best wel bijzonder.
                              Tot ziens,
                              André
                              912 en Master

Comment

Working...
                              X