Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blut Oranje 912 LWB '68

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blut Oranje 912 LWB '68

    Hallo,
    Ik ben Stijn uit Oost-Vlaanderen (Belgie)
    Ik heb anderhalf jaar geleden een 912 gekocht en vond het nu tijd om mijn project even te posten.
    het gaat om een Blut Oranje 912 LWB '68, vrij origineel buiten de motor en stuur.
    de vorige verkoper had mij nog thans verzekerd dat de motor origineel was, maar achteraf is gebleken dat het om een kever blok ging waar ze de koelkap en carburatoren van een 912 hebben op geplaatst.
    Click image for larger version

Name:	IMG_0978.jpg
Views:	1
Size:	95.2 KB
ID:	81184
    Click image for larger version

Name:	DSC05483.jpg
Views:	1
Size:	96.3 KB
ID:	81185
    Click image for larger version

Name:	DSC05468.jpg
Views:	1
Size:	99.2 KB
ID:	81186

  • #2
    achteraf heb ik 912 carter ,cilinderkoppen, en nog wat andere motor onderdelen gekocht om een een originele motor te laten bouwen,
    aangezien ik mijn wagen nooit nummergelijk ging krijgen, wat inspiratie opgedaan te hebben op het 912bbs forum en een 912 motor laten bouwen zo goed als evenveel kost als een typ 4 heb ik dan maar besloten om een typ4 uit een 914 te laten opbouwen voor in mijn 912.
    het is 2.4typ 4 geworden gebouwd door german performance parts met een uitlaat van turbo thomas, en ontsteking en carburatoren op maar door AMT.
    Click image for larger version

Name:	GPP 2400 zwart.jpg
Views:	1
Size:	98.6 KB
ID:	78996
    Click image for larger version

Name:	GPP 2400 luchtfilter zwart boven.jpg
Views:	1
Size:	88.1 KB
ID:	78997
    de motor staat nu bij AMT voor afstelling op de vermogentestbank,

    intussen ook nog enkele cosmetische aanpassingen doorgevoerd zoals EU koplampen en zwarte braid fuchs velgen met yokohama S drive banden
    Click image for larger version

Name:	IMG_1559a.jpg
Views:	1
Size:	92.9 KB
ID:	78998

    Comment


    • #3
      Knappe motor ! Wat is de verwachte power ?

      Niet poetsen, maar lullen

      Comment


      • #4
        Motor is gebouwd voor straatgebruik en aangenaam rijden, dus vooral op koppel
        Dirk van German Performance parts heeft al meerdere gelijkaardige motoren gebouwd, maar dan met andere uitlaten
        rond de 170pk en 200 Nm koppel hebben de meeste van zijn motoren,
        de mijn heeft een iets andere opbouw,(grotere kleppen, en 4,2,1 uitlaat gebouwd door turbo thomas) we wachten dus af.
        Click image for larger version

Name:	balanceren.jpg
Views:	1
Size:	50.6 KB
ID:	78999
        Click image for larger version

Name:	GPP 2400 carter.jpg
Views:	1
Size:	94.5 KB
ID:	79000
        Click image for larger version

Name:	GPP 2400 remmele riemschijf.jpg
Views:	1
Size:	95.2 KB
ID:	79001


        mijn setup
        originele geriveseerde drijfstangen, herbust, gebalanceerd en verlicht
        103mm JE Pistons en AA cylinders
        914 koppen bewerkt door , SS kleppen 46mm / 39mm
        GPP nokkenas 306°
        remmele chrome molly stoterstangen

        enkele plaatjes van de uitlaat:
        Click image for larger version

Name:	uitlaat 5.jpg
Views:	1
Size:	94.3 KB
ID:	79004
        Click image for larger version

Name:	GPP 2400 4-2-1.jpg
Views:	1
Size:	95.6 KB
ID:	79002
        Click image for larger version

Name:	GPP 2400 demper.jpg
Views:	1
Size:	96.0 KB
ID:	79003

        waar ik nog niet uitgeraak zijn de remmen, iemand een voorstel wat ik best monteer om bovenstaand geweld te kunnen stoppen?

        Comment


        • #5
          Mooie auto, heftige motor . Misschien dat Joost (of mecanicien Theo) je kan adviseren adviseren over de remmen. Volgens mij zit op Joost zijn auto het maximale wat je op een f kunt monteren.
          Porsche 912 | 1966

          Comment


          • #6
            Die uitlaat is echt waanzinnig ! Wat voor carburateurs komen er op 44-ers met die 306 nokken as ? Heb je die 914 kleppen met natriumvulling erin ?

            Niet poetsen, maar lullen

            Comment


            • #7
              Blut Oranje 912 LWB '68

              Supergaaf allemaal! Ben heel erg benieuwd naar de auto en al zeker de motor en die geweldige uitlaat.

              Remmen: brembo-alfaklauwen (van een 75 turbo, plug and play) en geventileerde schijven vóór zijn al een hele verbetering. Sprak hij uit ervaring.
              Last edited by Henry; 25-10-15, 22:20.
              912 uit 1966, Henry uit 1967

              Comment


              • #8
                normaal komen er 44 ers op, maar hangt er van af wat ze bij AMT gaan doen, ze gaan verschillende set ups testen en kijken met welke, de motor de mooiste curve heeft om aangenaam te rijden. Die kleppen zitten er niet meer op, de koppen zijn volledig aangepast en bewerkt.
                vb van gelijkaardige koppen
                http://www.german-performance-parts....aid=16&lang=NL

                Comment


                • #9
                  De gebruikelijke remmen ombouw die we doen is ....Geventileerde schijven van een 911S, De remklauwen van een Alfa 75 Turbo of V6, met de bijbehorende remblokken. de korte remleidingen weghalen en alle remslangen vervangen door staalflex, ook achter. Hard pedaalgevoel en super remmen, achter wat zachte blokken erop (bv Ferodo). Klauwen zijn bolt-on, de schijven en blokken ook, remleiding /slang zelf maken van staalflex slang en nippels.

                  Deze tip komt uit de US. een vent in de US die met de 912 op het circuit zit probeerde de brembo nummers van de klauwen te achterhalen om maar niet de dure Porsche klauwen te hoeven kopen. ging googlen op de bevestigingsmaten en kwam op die Alfa klauw uit. Nu heeft een goede maat van me een 75 Turbo en heel veel spares, daar dus 2 remklauwen opgehaald....en zo is er weer een mooi verhaal voor straks achter de geraniums geboren!! Toen bleek dat het bij mij goed werkte zijn we in heel Europa op remklauwen jacht gegaan, en we hebben met mijn maten van het forum een setje of 6 kunnen vinden.
                  Veel plezier op je zoektocht, ze zijn er en komen zo nu en dan te koop op het Alfa forum, snel zijn en niet vertellen dat ze voor een Porsche zijn....
                  What the future may bring....

                  Comment


                  • #10
                    Mooi blokje, heb vaak op het punt gestaan er zo een te bouwen, elke keer toch maar weer de 912 motor verbeterd.
                    What the future may bring....

                    Comment


                    • #11
                      Hallo Felix,

                      ik lees je verhaal hierboven met veel plezier.
                      Je hebt het over de 911S remschijven, van welk bouwjaar?

                      Comment


                      • #12
                        ik vermoed dat het over dit type schijven zal gaan?
                        http://www.rosepassion.com/nl/cat/po...ventiel/P71316
                        heeft het zin om hierop 911S klauwen te monteren of zijn die alfa remklauwen beter? en in welke prijsklasse zitten die ongeveer?

                        Comment


                        • #13
                          Neem de geventileerde, niet geperforeerde van Zimmermann maar, dat voelt prettiger aan.
                          Je kan ook de Porsche S klauwen monteren, kwestie van budget. De originele deden twee jaar geleden 1000 euro, nu waarschijnlijk meer, Alfa klauwen ongeveer 100/125 euro.
                          What the future may bring....

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb ff zitten neuzen op internet en heren corrigeer mij even als ik het fout heb.

                            En kom uit op www.classicalfaparts.com voor de remonderdelen :

                            Type Alfa: 75 3000 V6 1987-1992

                            Remklauwen voor links : http://www.classicalfaparts.nl/ShowA...spx?ArtID=7891

                            Remklauwen voor rechts : http://www.classicalfaparts.nl/ShowA...spx?ArtID=7890

                            Remblokken voor : http://www.classicalfaparts.nl/ShowA...spx?ArtID=7886

                            Bevestigingsset : http://www.classicalfaparts.nl/ShowA...spx?ArtID=8127

                            Zijn deze geventileerde remschijven voor de voorkant iets voor op een 912? http://www.classicalfaparts.nl/ShowA...spx?ArtID=6339


                            Remklauwen links achter : http://www.classicalfaparts.nl/ShowA...spx?ArtID=7898

                            Remklauwen rechts achter : http://www.classicalfaparts.nl/ShowA...spx?ArtID=7899

                            Remblokken achterzijde : http://www.classicalfaparts.nl/ShowA...spx?ArtID=7900

                            Zijn deze geventileerde remschijven voor de achterkant iets voor op een 912? http://www.classicalfaparts.nl/ShowA...spx?ArtID=7042

                            Comment


                            • #15
                              Jordy....320 euro per klauw (incl. statiegeld) is nogal een hoge prijs, ze zijn er voor 100/150 euro per set.

                              De remblokken en bevestigingset zijn de juiste.

                              De rest wat je allemaal neerzet klopt niet.

                              We hebben het alleen over remklauwen voor en remblokken van een Alfa gehad, nog even en je zet er een Alfa Turbo blokje in.
                              What the future may bring....

                              Comment

                              Working...
                              X