Eindelijk mag ik er dan in rijden,en vandaar dat ik jullie nader wil laten kennismaken met mijn 912 uit 1968. De auto is geleverd in 1967 aan het Porsche Center Southwest in San Antonio Texas. Op de geboorteakte worden de volgende opties vermeld: Getönte rundumverglasung/gummip.f.stobstangen.vo.und.hn/l Antenne/Koni stossdampfer,verchr.lochscheibenrader. De auto is dan nog Polorot (6802B) Ik heb geen idee hoelang de auto daar heeft rondgereden maar daarna duikt de auto weer op in Solvang California en is dan eigendom van ene Philip Edwin Unander,deze heeft de auto als een "graduation present" gekregen . (vandaar waarschijnlijk de grote sticker op het achterraam "University of California Santa Barbara" Hij heeft de auto Ivory white laten overspuiten. Deze verkoopt de auto in 1998 aan Lee Olsen uit Ventura California,die de auto vervolgens in 2005 verkoopt. De auto wordt dan naar Nederland verscheept en komt op 01-06-05 aan in Rotterdam via de ECT terminal. Vervolgens staat de auto een jaar te koop bij Potomac Motors in Terborg Gelderland. Ik heb mijn vorige oldtimer er op ingeruild en ik ben nu dus waarschijnlijk de 4e eigenaar.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
De 912 van Gerard Kroon
Collapse
X
-
De auto is destijds perfect overgespoten,en je kunt "bijna" nergens meer zien dat de auto ooit rood is geweest. Onder de motorkap zijn veel delen verchroomd,het is niet origineel maar het lijkt wel mooi.
Lee Olsen was lid van het 912 register in California en daar wordt de auto vermeld als de "912 with the most chrome engine parts of America" Lee Olsen heeft ook de 2 solexen vervangen door Webers.
Bij deze nog een foto van de motor:
Op dit moment loopt de auto nog niet lekker, hij loopt onregelmatig en pakt niet lekker op. Bij volgas loopt de auto pas goed en trekt enorm. Ik ben al wat met de onsteking aan het draaien geweest maar ook dat lijkt niet echt de oplossing te zijn en ik vermoed dat eerst de carburateurs maar gesychroniseerd moeten worden. Dit wil ik laten doen bij MH Porsche in Peize (iemand ervaring mee?)
De volgende zaken zijn de afgelopen 4 week aan de auto gebeurt:
Koplamprubber en knipperlichtrubber vervangen/de gasdempers zijn vevangen (motorkap en kofferklep) Achterlichtrubbers. Nieuwe Hella H4 koplampen. Nieuwe remlichtschakelaar/ Alle kabelschoentjes zijn vervangen door nieuwe. De koplamppotten zijn opnieuw gespoten. Deze winter wil ik beginnen om de auto uit elkaar te halen,en overal met ML in te spuiten.sigpic
-
De auto is destijds perfect overgespoten,en je kunt "bijna" nergens meer zien dat de auto ooit rood is geweest. Onder de motorkap zijn veel delen verchroomd,het is niet origineel maar het lijkt wel mooi.
Lee Olsen was lid van het 912 register in California en daar wordt de auto vermeld als de "912 with the most chrome engine parts of America" Lee Olsen heeft ook de 2 solexen vervangen door Webers.
Bij deze nog een foto van de motor:
Op dit moment loopt de auto nog niet lekker, hij loopt onregelmatig en pakt niet lekker op. Bij volgas loopt de auto pas goed en trekt enorm. Ik ben al wat met de onsteking aan het draaien geweest maar ook dat lijkt niet echt de oplossing te zijn en ik vermoed dat eerst de carburateurs maar gesychroniseerd moeten worden. Dit wil ik laten doen bij MH Porsche in Peize (iemand ervaring mee?)
De volgende zaken zijn de afgelopen 4 week aan de auto gebeurt:
Koplamprubber en knipperlichtrubber vervangen/de gasdempers zijn vevangen (motorkap en kofferklep) Achterlichtrubbers. Nieuwe Hella H4 koplampen. Nieuwe remlichtschakelaar/ Alle kabelschoentjes zijn vervangen door nieuwe. De koplamppotten zijn opnieuw gespoten. Deze winter wil ik beginnen om de auto uit elkaar te halen,en overal met ML in te spuiten.sigpic
Comment
-
Prachtig, prachtig, prachtig. Echt een plaatje, Gerard. Ik zou hem graag in het echie zie, hoop je op een meeting te ontmoeten (9 september?) Leuk dat je de auto in het 912 register terug vond, zo'n stukje geschiedenis is een onbetaalbare "optie".
Zomaar even nieuwgierig; wat was je andere oldtimer voor iets?
Ronald Bsigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!
Comment
-
Prachtig, prachtig, prachtig. Echt een plaatje, Gerard. Ik zou hem graag in het echie zie, hoop je op een meeting te ontmoeten (9 september?) Leuk dat je de auto in het 912 register terug vond, zo'n stukje geschiedenis is een onbetaalbare "optie".
Zomaar even nieuwgierig; wat was je andere oldtimer voor iets?
Ronald Bsigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!
Comment
-
Denk ik ook wel,ik heb er ook nog geen moment spijt van gehad,het is wel jammer dat ik met deze weer helemaal van voren af aan moet beginnen, m.a.w alle kinderziektes moet er nu weer uit. Vandaag ben ik er achter gekomen dat de uitlaat lek is. Eens kijken hoe we dat weer op gaan lossen. Het zit in het stuk van de demper naar het spruitstuk. Ik ben nog een volslagen leek op het gebied van boxermotoren. Wat mij ook een beetje beangstigd is dat als ik aan beide zijdes (waar die luchtkleppen zitten) naar de cilinders kijk dan zie ik behoorlijk veel olie in en op die klep zitten. Is dit normaal na zoveel jaar,of is is hier iets anders aan de hand ? Alle tips zijn welkom!sigpic
Comment
-
Denk ik ook wel,ik heb er ook nog geen moment spijt van gehad,het is wel jammer dat ik met deze weer helemaal van voren af aan moet beginnen, m.a.w alle kinderziektes moet er nu weer uit. Vandaag ben ik er achter gekomen dat de uitlaat lek is. Eens kijken hoe we dat weer op gaan lossen. Het zit in het stuk van de demper naar het spruitstuk. Ik ben nog een volslagen leek op het gebied van boxermotoren. Wat mij ook een beetje beangstigd is dat als ik aan beide zijdes (waar die luchtkleppen zitten) naar de cilinders kijk dan zie ik behoorlijk veel olie in en op die klep zitten. Is dit normaal na zoveel jaar,of is is hier iets anders aan de hand ? Alle tips zijn welkom!sigpic
Comment
Comment