Announcement

Collapse
No announcement yet.

De Porsche 912 van Jochem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De Porsche 912 van Jochem

Hallo 912-liefhebbers, ik heb al een aantal vragen via dit forum gesteld en het wordt nu wel een keer tijd om mijn 912 aan jullie te laten zien! Het is een 1966-er orgineel uit California. Vier jaar geleden is de auto helemaal gerestaureerd. Het enige wat ik er nog aan wil doen is andere velgen. Ik heb zaterdag bij ERPA chromen lemmerz velgen gekocht. Deze moeten wel opgeknapt worden. Ik wil de velgen laten stralen en poedercoaten (iemand ervaring met Brasto in Dordrecht?). De chromen deksels zien er nog goed uit. Daarnaast ben ik nog op zoek naar een klassieke auto radio.

Groet Jochem

Op marktplaats zag ik laatst iemand adverteren die ontzettend veel klassieke radio's had. ik zal proberen deze advertentie te vinden (mijn eigen radio is overleden, maar ik heb hier voorlopig geen budget meer voor)

Porsche 911 | 1968

Comment

Op marktplaats zag ik laatst iemand adverteren die ontzettend veel klassieke radio's had. ik zal proberen deze advertentie te vinden (mijn eigen radio is overleden, maar ik heb hier voorlopig geen budget meer voor)

Porsche 911 | 1968

Comment

Hee Jochem, gefeliciteerd! Is dat niet de 912 van Twan geweest?

Zelf heb ik 5 keer 4,5J velgen laten stralen en poedercoaten. Toch zou ik je iets anders willen aanraden. Laat de velgen stralen (met de banden er op, om te voorkomen dat de randen beschadigen), daarna laten spuiten met 2 compomenten epoxyprimer. Schuren, daarna laten spuiten (in de originele) matte zilver velgenspay of eventueel zilvermetallic.

Het is veel goedkoper, en nog mooier ook. Vergis je niet in prijzen van poedercoaten.

www.deklassieke912.nl

Comment

Hee Jochem, gefeliciteerd! Is dat niet de 912 van Twan geweest?

Zelf heb ik 5 keer 4,5J velgen laten stralen en poedercoaten. Toch zou ik je iets anders willen aanraden. Laat de velgen stralen (met de banden er op, om te voorkomen dat de randen beschadigen), daarna laten spuiten met 2 compomenten epoxyprimer. Schuren, daarna laten spuiten (in de originele) matte zilver velgenspay of eventueel zilvermetallic.

Het is veel goedkoper, en nog mooier ook. Vergis je niet in prijzen van poedercoaten.

www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel, waar heb jij de velgen volgens deze methode laten opknappen? En wat waren de kosten? En wat is de originele kleur van de velgen? Ik heb gisteren alleen de banden van de velgen laten halen. Ik dacht dat dat moest voor het stralen. Wat voor een beschadingen kunnen er dan ontstaan aan de randen?

Comment

Marcel, waar heb jij de velgen volgens deze methode laten opknappen? En wat waren de kosten? En wat is de originele kleur van de velgen? Ik heb gisteren alleen de banden van de velgen laten halen. Ik dacht dat dat moest voor het stralen. Wat voor een beschadingen kunnen er dan ontstaan aan de randen?

Comment

Ik heb ze ook laten stralen zonder banden. Dat is goed gegaan. Alleen adviseerde men mij dat de meeste mensen de banden laten zitten om te voorkomen dat de velgrand later lucht door laat.

Let er ook op dat er geen grit tuusen de velgrand en het hart blijft zitten voor het coaten, dit lijkt later lelijk.

Origineel waren de velgen ooit gespoten, mat zilver.

De prijs van 5 velgen poedercaoten was in 1996 293 euro.
                Laten doen bij DEJO in Wolvega.
                www.deklassieke912.nl

Comment

Ik heb ze ook laten stralen zonder banden. Dat is goed gegaan. Alleen adviseerde men mij dat de meeste mensen de banden laten zitten om te voorkomen dat de velgrand later lucht door laat.

Let er ook op dat er geen grit tuusen de velgrand en het hart blijft zitten voor het coaten, dit lijkt later lelijk.

Origineel waren de velgen ooit gespoten, mat zilver.

De prijs van 5 velgen poedercaoten was in 1996 293 euro.
                  Laten doen bij DEJO in Wolvega.
                  www.deklassieke912.nl

Comment

Wat ik nog vergat: ik heb ze laten stralen bij de poedercoater, maar kreeg ze terug. Wél de roestige plekken waren weg, maar het intakte chroom was te hard om van de velg af te stralen.
                    Ik heb ze toen elders bij een straalbedrijf met groffer geschut laten stralen, dit lukte wel ...
                    www.deklassieke912.nl

Comment

Wat ik nog vergat: ik heb ze laten stralen bij de poedercoater, maar kreeg ze terug. Wél de roestige plekken waren weg, maar het intakte chroom was te hard om van de velg af te stralen.
                      Ik heb ze toen elders bij een straalbedrijf met groffer geschut laten stralen, dit lukte wel ...
                      www.deklassieke912.nl

Comment

Ben het met Marcel eens. Laat ze spuiten in plaats van poedercoaten.
                        Poedercoating geeft een te dikke laag en is dan niet echt mooi om te zien vind ik.

Comment

Ben het met Marcel eens. Laat ze spuiten in plaats van poedercoaten.
                          Poedercoating geeft een te dikke laag en is dan niet echt mooi om te zien vind ik.

Comment

voor wat betreft dat spuiten, let er wel op dat ook de binnenkant wordt gedaan want meestal laat men dat achterwege terwijl dat bij poedercoaten gewoon wordt meegenomen.
                            groet, eric

Comment

voor wat betreft dat spuiten, let er wel op dat ook de binnenkant wordt gedaan want meestal laat men dat achterwege terwijl dat bij poedercoaten gewoon wordt meegenomen.
                              groet, eric

Comment

Working...
                              X