Announcement

Collapse
No announcement yet.

912 coupe 1968 Irischgrun

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 912 coupe 1968 Irischgrun

Al ruim een half jaar geleden kocht ik eindelijk mijn 912, en heb ik me aangemeld op het forum. Nu pas is ook mijn "smoel" op het forum terug te vinden. Regelmatig neem ik een kijkje op het forum, voor wat info, tips en adressen. Want mijn Irischgrun 68-er 912 is netjes gerestaureert, maar miste nog wel wat originele onderdelen. Op de foto zie je dat de chromen sierstrips ontbreken, maar ook chromen ruitensproeiers zijn ooit vervangen door plastic en dat ziet er niet uit. Ondertussen heb ik al wel een setje gordels voorin, een bevestigingsband voor de accu, isolatiemateriaal voor de motorkap en een houten Nardistuur.
    Opvallend, in ieder geval niet origineel, is mijn sportuitlaat. Origineel staat op mijn verlanglijst. In plaats van de meer gangbare 15 inch Fuchs velgen heb ik 14 inch velgen.
    De foto is genomen tijdens de voorjaarsrit 2006 (paasrit) van het 912-forum, waar we met 3 groene 912's achter elkaar stonden. De rit is me erg goed bevallen, het is leuk de mensen en de auto's te zien achter het forum. Ook leuk om mensen te leren kennen die een beetje uit de buurt komen. Woon je ook in de buurt van 's-Hertogenbosch, stuur me dan eens een berichtje. Handig om adresjes uit te wisselen voor onderhoud enz.

Bij de aanschaf van mijn 912 ben ik ook lid geworden van de klassieke porsche club www.klassieke-porsche-911-en-912-club.nl. Men is in clubverband wat actiever, maar doet tussen de activiteiten door weer minder, en de website is minder interactief, dus wat mij betreft vullen de 2 elkaar goed aan. Na afloop van de voorjaarsrit 2006 sprak ik met Marcel. De Herfstrit van de klassieke porsche 911/912 club is in voorbereiding, en we waren het er over eens dat die rit een goede gelegenheid zou zijn het forum en de club iets dichter bij elkaar te brengen door op het forum de 912-rijders ook uit te nodigen. Zelf zit ik in het team dat de voorbereidingen doet voor de herfstrit.
    Helaas heeft het bestuur van de club aangegeven dat de rit alleen open staat voor leden, een goed reden om je aan te melden.
    Naast het rijden in mijn 912 ben ik ook oude advertenties en artikelen van de 912 gaan verzamelen, en schaalmodellen. Ondertussen heb ik zo'n 35 modellen van de 911/912 tot 1973, vrijwel allemaal echt oud speelgoed waaronder blik, en wordt het tijd een vitrinekast aan te schaffen.
    Tot ziens op het forum of een bijeenkomst!

Ronald Bosma

<center>

</center>

sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

Wat zijn het toch schoonheden, nietwaar Ronald?

met groet,Ruud

Comment

Wat zijn het toch schoonheden, nietwaar Ronald?

met groet,Ruud

Comment

Inderdaad Ruud. Als jij een groene met een schuifdak hebt, dan stond je dus achter me?
        Helaas zal dat 24 juni niet gebeuren (potverdikkie) want dan zit ik in Frankrijk. Misschien dan daarna, met de nog te plannen herfstrit.

Comment

YEP
          I rish G reen S onnendach C oupe

Comment

YEP

Comment

quote:Originally posted by ruud-IGSC

YEP
              Ruud,

Heb je dit plaatje gezien op het Amerikaanse forum? Kleurtje groen is wel anders, he? Maar wel met zonnedak.

RoBo

Comment

Inderdaad Ronald, maarja, de greens in Ierland zijn ook verschillende kleuren groen. En toch kunnen we allemaal genieten ervan. Maar,............... wat zijn ze toch mooi die groene auto's.
                met groet, Ruud

Comment

Ik heb een foto meegestuurd bij het aanmelden op het Amerikaanse 912 register. Kreeg vandaag een emailtje dat mijn 912 in de foto-calendar staat, de maand november. En ik ben niet de enige "Hollander" zag ik; ik ben de 4e dit jaar. Mart staat erbij, E. van Kampen en een zandbeige targa uit Utrecht. Zie http://www.912registry.org/graphics/...bosma-1106.jpg.

Comment

Ik heb een foto meegestuurd bij het aanmelden op het Amerikaanse 912 register. Kreeg vandaag een emailtje dat mijn 912 in de foto-calendar staat, de maand november. En ik ben niet de enige "Hollander" zag ik; ik ben de 4e dit jaar. Mart staat erbij, E. van Kampen en een zandbeige targa uit Utrecht. Zie http://www.912registry.org/graphics/...bosma-1106.jpg.

Comment

Leuk, Ronald!!!! [8D]

Comment

Leuk, Ronald!!!! [8D]

Comment

Vandaag gespot in de beurt van de brabanthallen?

Porsche 911 | 1968

Comment

Porsche 911 | 1968

Comment

quote:Originally posted by Ronald

Nee hoor, puur toeval, er zijn zeker nog 2, wellicht 3 912jes in deze kleur hier in Den Bosch.

Groeten!

Comment

Working...
                              X