Announcement

Collapse
No announcement yet.

912 Targa swb 1968 - VIN 12870512

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 912 Targa swb 1968 - VIN 12870512

Ik heb de 912 sinds juni 2005 en bevalt steeds meer! De 912 is in de originele kleur zandbeige (6807) en is volgens de lieferschein geleverd met de opties:
    • Gummip.f.Stosstangenh.vo.u.hi.
    • Antenne
    • Lautsprecher
    • Feste getonte Heckscheibe
    • Verchr. Lochscheibrader

De 912 is op 1 mei 1968 afgeleverd bij een Volkswagen dealer in Culver City, Californie (VS).

In juni 2006 is mijn 912 playmate van de 912 Registry kalender: http://www.912registry.org/912pics/graphics.htm
    '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

Hele mooie Targa.
    Geweldige kleur en in combinatie met de zwarte velgen,
    is misschien niet origineel, ziet het er fantastisch uit.

Kortom een hele mooie Targa.
    Be proud..

Vraagje touwens.
    Ik zie bij menig 912 dat het glas van de koplampen 'erop' ligt.
    Bij die van mij licht het glas dieper erin.
    Is dit is van een bepaald jaartal?

Groeten,
    Alex

Comment

Dank je wel Alex! Ben er zelf ook erg blij mee.

De wielen gaan binnenkort naar Duitsland om weer in originele staat terug gebracht te worden.

Je hebt een aantal verschillende soorten koplampen. Die van mij zijn volgens mij te modern. Maar wellicht kunnen Marcel of Classic912 hier hun licht op laten schijnen?

Comment

Origineel is een Amerikaanse 912 uit '68 uitgerust met deze koplampen:

Brede chroomranden en sealed beams als koplampen. Vaak worden deze lampen bij het invoeren in NL vervangen door H4 koplampen van na 1973 met koplampglazen die meer naar voren staan. Zie ook DEZE LINK

www.deklassieke912.nl

Comment

Je was me voor Marcel...

Comment

Precies. Ik heb die koplampen van die rode wagen hier boven nu ook op de Targa.
            Op zich vind ik ze niet verkeerd. Op de Coupe zitten inderdaad die vlakke glaasjes.
            Zijn op zich alleen een stuk lastiger te vinden...

Comment

quote:Originally posted by Barwaut

Precies. Ik heb die koplampen van die rode wagen hier boven nu ook op de Targa. Op zich vind ik ze niet verkeerd. Op de Coupe zitten inderdaad die vlakke glaasjes. Zijn op zich alleen een stuk lastiger te vinden...
              Ik heb Amerikaanse vlakke glazen op mijn coupé (zie foto)

De vlakke glazen met groeven (Europese uitvoering) zijn nog zeldzamer. Barwaut heeft ze op zijn '67-er coupé
              www.deklassieke912.nl

Comment

Zitten er op de lampen van de blauwe 912 nou ook nog een soort "over" glaasjes?

Comment

Nee, dat zijn de amerikaans sealed beams. De lamp vormt 1 unit met zijn achterkant. Het geheel hang je in de chrome ring. De lamp zelf is dus ook de 'buitenkant' zeg maar. Je hebt dus inderdaad een opening aan de voorkant. Dat grijze wat je ziet is plastic en zit echt in de buitenlucht.

Comment

Hallo allen, zag dat m'n foto's helemaal niet meer werkte dus heb maar nieuwe geplaatst. Foto's zijn genomen op vliegveld Seppe tijdens een rally van de Schiphol Classic Car Club waar ik op uitnodiging mee mocht rijden.

Comment

Hoi,
                      Mooie targa, kom je ook uit Brabant?

Rij gezellig mee de 31ste.

Groet joost
                      sigpic

Ex 1967 coupe black
                      Ex 2002 4S coupe black
                      2004 Carrera S Speed Gelb

Comment

En voor iedereen die het nog niet weet, en het is goed om weer even in het licht te stellen:

MPB is met zijn bedrijf de grote sponsor voor het hosten van dit forum!!!!

Comment

Geweldige auto! [] Staat ook lekker laag en stoer op zijn wielen! [8D] ..... altijd extra fijn als de sponsor met zo'n auto voor de dag komt![^] Goede tip van Joost [] Lekker eindje vliegen rondom Hellendoorn.
                          sigpic

Comment

Ik kom niet uit Brabant, woon sinds een jaar in 't Gooi.

Dank je wel Barwaut en poelieketator.

Comment

Vanuit het gooi, is het niet ver naar Hellendoorn, heb van Ronald vernomen dat het echt een hele mooie rit is!!
                              What the future may bring....

Comment

Working...
                              X