Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanpassingen USA '66 912 naar Europese norm.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanpassingen USA '66 912 naar Europese norm.

Hallo 912 vrienden,
    Ik vroeg mij af welke aanpassingen een Amerikaanse '66 912 moet ondergaan om hier door de keuring te komen. Ik weet dat de verlichting en reflectoren van de richtingaanwijzers moeten worden aangepast. Zijn er nog meer aanpassingen noodzakelijk? Waar kan ik het best terecht voor de betreffende (verlichtings)onderdelen?
    Hoor graag van jullie!
    Mart.

1966 Karmann Coupe

Mart,

Voor zo ver ik weet hoeven de lenzen van de richtingaanwijzers niet gewijzigd te worden. Als er maar wel voor gezorgd is dat de parkeerlichten niet meer door het oranje gedeelte schijnen (aan de voorkant dus...) Je mag dus geen permanente oranje verlichting hebben aan de voorkant. Voor de rest er dus voor zorgen dat de stads- en grootlichten via de koplampen werken en dan moet het voldoende zijn...

Comment

Inderdaad, zoals als Barwaut al schreef, alleen de Amerikaanse sealed beams (soort koplamp) binnen in de koplamp unit moet worden vervangen door een nieuwe lamp. Bij Europese 912's zit het stadslicht in de knipperlichtunit en zit er in de koplamp alleen groot- en dimlicht

Je kunt een koplamp kopen waar ook een stadslichtje in zit (het glas van de lamp is dan vlak (zie foto onder) De originele Europese had een bolle (binnen lamp)

Een ander verschil is dat de Amerikaanse buitenglazen helder zijn (foto onder) en de Europese een soort profiel hebben. Dit is voor de RDW keuring echter geen bezwaar.

Het achterlicht knippert in jouw geval met een rode lamp, dit is in Nederland ook toegestaan.
      www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel, dank voor de uitleg! Waar kan ik de benodigde zaken het best bestellen? Bij CPR Almere? Had al eerder mailcontact met Klaas aldaar. Die had het ook over de remslangen die gechecked moeten worden.

1966 Karmann Coupe

Comment

Ja inderdaad, de lampen zijn o.a. te bestellen bij CPR Almere.

Remslangen chekken kan inderdaad geen kwaad, als ze 39 jaar oud zijn, zijn ze dusdanig opgezet (van binnen) dat het lumen erg klein geworden is. De remvloeistof kan er dan wel doorheen worden geperst, de remklauwen blokkeren de remschijven, maar blijven daarna hangen omdat de remvloeistof moeilijk terug stroomt.

Verder zou ik alle rubbers aan de onderzijde (torsierubbers, aandrijfasrubbers etc.) en de fuseekogels laten checken.

Gezien de mooie foto's die je me hebt gestuurd, heb er alle vertrouwen in jouw nieuwe 912 ...

Misschien een stukje schrijven (incl. foto's) onder de rubriek "mijn 912" ?
          www.deklassieke912.nl

Comment

Dat ga ik zeker doen, dat stukje schrijven! Nog even geduld! (zei hij met name tegen zichzelf...)

1966 Karmann Coupe

Comment

Gisteren (eindelijk!) bericht van de transporteur. De zwarte '66 912 Karmann Coupe 454655 wordt de eerste week van oktober in Rotterdam verwacht.

1966 Karmann Coupe

Comment

Roma,

Gefeliciteerd! Prachtwagen! Mooie kleurencombi zwart met rood. Mooie details zoals originele luchtfilters. Via ebay gekocht deze auto? Alleen de 4 uitlaatdempers....

Comment

Classic912,
                  Dankjewel. Ja, dit is inderdaad de Ebay auto. Best wel spannend natuurlijk. Heb uiteraard eerst uitgebreid met de verkoper gesproken. Voor wat betreft de uitlaat(dempers), helemaal mee eens. Wil uiteraard weer terug naar het origineel.

1966 Karmann Coupe

Comment

We zijn erg benieuwd naar dit juweeltje....

Comment

[8)] Prachtig karretje Roma, deze combinatie kom je niet gauw tegen!

Kris
                      Porsche 912 '67

Comment

Working...
                      X