Ik wil een 912 gaan kopen en heb momenteel een aantal kandidaten op het oog. Daaronder een model 1966 en 1969. Zijn er, afgezien van de specifieke staat, voor en/of tegens en tips om de keuze voor een jaartal te maken. Alvast bedankt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
912 kopen: welk modeljaar
Collapse
X
-
De 912 van 1969 is het meest doorontwikkeld en vertoond de beste rijeigenschappen. De wielbasis is o.a. verlengd, de knipperlicht glaasjes zijn te vervangen, standaard hoofdsteunen, betere stroomverdeler (al in '68), bredere velgen, etc. etc.
De motor is voor alle bouwjaren probleemloos (het betreft immers de doorontwikkelde 356 motor)
zie ook http://members.home.nl/deklassieke912/ bij achtergrond 912 en details
-
Mike
Ook kan ik je vertellen dat de onderdelen beter verkrijgbaar zijn.
Onderdelen van de 911 tot ergens in de jaren 80 passen op die van een 69 er.
Inderdaad de doorontwikkelde motor van de 356 SC ligt in de 912 zij het dat het vermogen van de motor is teruggebracht naar van 95 naar 90 PK.
Dit ivm dat de motor betrouwbaarder zou zijn.
Comment
-
ericvdijen
tja, smaken verschillen natuurlijk maar afgezien van de technische voordelen van de 69er vind ik persoonlijk die iets uitlopende spatschermen erg mooi. ga een keer naar een bijeenkomst waar veel vroege 911's en 912's zijn, loop er op je gemak langs en bepaal wat je het mooiste vindt, let op de verschillende varianten en kies een kleur, buiten en binnen. als je zover bent wordt het zoeken een stuk makkelijker. succes, eric
Comment
Comment