Na een tijdje lang dit forum beschaamd te hebben met het bezit van een 911 is daar sinds vandaag verandering in gekomen.. Ook ik heb nu een 912!
Maar voor de loftrompetten schallen, eerst onderstaand verhaal.
Gezien de restauratie van mijn 911 niet helemaal gelopen is zoals de bedoeling was en er nu een nieuwe start is gemaakt is het hele circus van zoeken naar onderdelen weer opgestart.
Met name qua plaatwerk heb ik nog de nodige specifieke delen nodig: paravan, achterzitjes, hoekjes bij de achterruit, wellicht een binnenscherm en beide achterschermen.
Nu zijn een aantal van deze onderdelen wel nieuw leverbaar, sommige zelfs nog uit de orginele Porsche mal. Alleen is die mal meestal zo uitgesleten dat de pasvorm ver te zoeken is.
Na verleden jaar op marktplaats een "kont" van een SWB tegengekomen te zijn eens overlegd met de restaurateur of het gebruik van "donor onderdelen" geen optie is.
Het antwoord was dat dit zeker een goede oplossing zou zijn, zeker voor de delen die niet meer te vinden zijn.
Dus sinds een jaar het internet aan het afspeuren voor een goede donor in de vorm van een carrosserie, delen daarvan of eventueel een schade auto.
Na de nodige op o.a. Ebay aan mijn neus voorbij te zien gaan, of vanwege het feit dat ze voor veel te veel geld weggingen of plotseling verdwenen waren, was het vorige week raak!
Er stond een kale body op Ebay Duitsland. Geen verdere delen erbij, alleen de carrosserie die volgens de advertentie weinig roest had.
Enig nadeel was dat de achterschermen er al af waren geslepen en er dus niet meer bij zaten.
Meestal lopen de biedingen zeer snel op maar deze keer niet en ik besloot een paar uur voor het einde een bod te doen. Eigenlijk niet meer naar omgekeken totdat ik 's avonds mijn email bekeek: "u heeft item Porsche Carrosserie gewonnen"
Oke dan! Contact gezocht met de verkoper, via paypal alvast betaald en afspraken gemaakt om de carrosserie op te halen.
Vandaag was het dus zover, om alle vroegte (04.45 pff) vertrokken vanuit Groningen naar Saarbrucken liggende in de Duitse Eifel ten hoogte van Luxemburg. 650Km enkele reis maar het was het zeker waard!
De carrosserie is inderdaad nagenoeg roestvrij, alleen waar de achterschermen zijn afgesneden is wat roest en rotterij te vinden. Verder is er natuurlijk wel vliegroest maar er zijn erg weinig plekken waar het "door" is.
Genoeg gel*lt, tijd voor plaatjes:
Carrosserie op de aanhanger getilt, viel me nog mee:

De onderkant, geheel in tact:

De achterzitjes, ook geheel in tact. Foto vertekent een beetje, lijkt roestig maar is vuil:


De paravan, klein deukje erin maar roest- en vooral gaten vrij:

Het linker binnenscherm, voor een deel al schoongekrapt. De rest van de tectiel moet er binnenkort aan geloven:

Dan nog een stukje historie:
Er zitten geen papieren meer bij de auto zoals een kentekenbewijs o.i.d.
Er zit nog wel een chassisnummer bij met daarbij een tweetal brieven uit 1987 waarin aan de toenmalige eigenaar door Porsche verslag wordt gedaan van de historie van de auto.
Chassisnummer: 352814
Motornummer: 832662 (niet bekend waar deze is)
Baknummer: 228914 (niet bekend waar deze is)
Kleur: Irishgrun
interieur: Bruin leder
Fabrieksopties: Blaupunt Bremen, Luidspreker en antenne, 2 paar zwarte veiligheidsgordels.
Hier nog een foto van het chassisnummer, waar er trouwens een extra plaat bij zit. Had ik nog niet eerder gezien:

En de brieven van Porsche en de kraftfahrt Bundesambt:

Een groot aantal delen van deze dame zullen helpen in de restauratie van mijn 911. Hopelijk word ik door deze actie niet van het forum gegooid vanwege heiligschennis
Maar voor de loftrompetten schallen, eerst onderstaand verhaal.
Gezien de restauratie van mijn 911 niet helemaal gelopen is zoals de bedoeling was en er nu een nieuwe start is gemaakt is het hele circus van zoeken naar onderdelen weer opgestart.
Met name qua plaatwerk heb ik nog de nodige specifieke delen nodig: paravan, achterzitjes, hoekjes bij de achterruit, wellicht een binnenscherm en beide achterschermen.
Nu zijn een aantal van deze onderdelen wel nieuw leverbaar, sommige zelfs nog uit de orginele Porsche mal. Alleen is die mal meestal zo uitgesleten dat de pasvorm ver te zoeken is.
Na verleden jaar op marktplaats een "kont" van een SWB tegengekomen te zijn eens overlegd met de restaurateur of het gebruik van "donor onderdelen" geen optie is.
Het antwoord was dat dit zeker een goede oplossing zou zijn, zeker voor de delen die niet meer te vinden zijn.
Dus sinds een jaar het internet aan het afspeuren voor een goede donor in de vorm van een carrosserie, delen daarvan of eventueel een schade auto.
Na de nodige op o.a. Ebay aan mijn neus voorbij te zien gaan, of vanwege het feit dat ze voor veel te veel geld weggingen of plotseling verdwenen waren, was het vorige week raak!
Er stond een kale body op Ebay Duitsland. Geen verdere delen erbij, alleen de carrosserie die volgens de advertentie weinig roest had.
Enig nadeel was dat de achterschermen er al af waren geslepen en er dus niet meer bij zaten.
Meestal lopen de biedingen zeer snel op maar deze keer niet en ik besloot een paar uur voor het einde een bod te doen. Eigenlijk niet meer naar omgekeken totdat ik 's avonds mijn email bekeek: "u heeft item Porsche Carrosserie gewonnen"
Oke dan! Contact gezocht met de verkoper, via paypal alvast betaald en afspraken gemaakt om de carrosserie op te halen.
Vandaag was het dus zover, om alle vroegte (04.45 pff) vertrokken vanuit Groningen naar Saarbrucken liggende in de Duitse Eifel ten hoogte van Luxemburg. 650Km enkele reis maar het was het zeker waard!
De carrosserie is inderdaad nagenoeg roestvrij, alleen waar de achterschermen zijn afgesneden is wat roest en rotterij te vinden. Verder is er natuurlijk wel vliegroest maar er zijn erg weinig plekken waar het "door" is.
Genoeg gel*lt, tijd voor plaatjes:
Carrosserie op de aanhanger getilt, viel me nog mee:

De onderkant, geheel in tact:

De achterzitjes, ook geheel in tact. Foto vertekent een beetje, lijkt roestig maar is vuil:


De paravan, klein deukje erin maar roest- en vooral gaten vrij:

Het linker binnenscherm, voor een deel al schoongekrapt. De rest van de tectiel moet er binnenkort aan geloven:

Dan nog een stukje historie:
Er zitten geen papieren meer bij de auto zoals een kentekenbewijs o.i.d.
Er zit nog wel een chassisnummer bij met daarbij een tweetal brieven uit 1987 waarin aan de toenmalige eigenaar door Porsche verslag wordt gedaan van de historie van de auto.
Chassisnummer: 352814
Motornummer: 832662 (niet bekend waar deze is)
Baknummer: 228914 (niet bekend waar deze is)
Kleur: Irishgrun
interieur: Bruin leder
Fabrieksopties: Blaupunt Bremen, Luidspreker en antenne, 2 paar zwarte veiligheidsgordels.
Hier nog een foto van het chassisnummer, waar er trouwens een extra plaat bij zit. Had ik nog niet eerder gezien:

En de brieven van Porsche en de kraftfahrt Bundesambt:

Een groot aantal delen van deze dame zullen helpen in de restauratie van mijn 911. Hopelijk word ik door deze actie niet van het forum gegooid vanwege heiligschennis

Comment