Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat een bak! Deel 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wat een bak! Deel 2

    De versnellingsbak is ook weer schoon!
    Zie hier het verschil:





    sigpic

  • #2
    Met watvoor middeltje heb je de bak weer schoongekregen?

    Porsche 911 | 1968

    Comment


    • #3
      Met watvoor middeltje heb je de bak weer schoongekregen?

      Porsche 911 | 1968

      Comment


      • #4
        Eerst het dikste vuil verwijderen met een stalen roestborstel, daarna met een kwast veelvuldig insmeren met thinner, schoonwrijven met doeken, en dan op poetsen met een boormachine met daarop messing borstels. Messing borstels geven op aluminium het mooiste effect. De rechterkant (met al die vakjes) was het meeste werk. Ik ben er met elkaar denk ik een hele dag mee bezig geweest!
        sigpic

        Comment


        • #5
          Eerst het dikste vuil verwijderen met een stalen roestborstel, daarna met een kwast veelvuldig insmeren met thinner, schoonwrijven met doeken, en dan op poetsen met een boormachine met daarop messing borstels. Messing borstels geven op aluminium het mooiste effect. De rechterkant (met al die vakjes) was het meeste werk. Ik ben er met elkaar denk ik een hele dag mee bezig geweest!
          sigpic

          Comment


          • #6
            met die messing borsteltjes heb ik ook wel goede ervaringen op de slotplaat ed.
            Porsche 911 | 1968

            Comment


            • #7
              met die messing borsteltjes heb ik ook wel goede ervaringen op de slotplaat ed.
              Porsche 911 | 1968

              Comment


              • #8
                Ik weet niet of je 20 mei haalt (zie item over concours), maar volgens mij kun je zo meedoen Gerard.
                sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

                Comment


                • #9
                  Ik weet niet of je 20 mei haalt (zie item over concours), maar volgens mij kun je zo meedoen Gerard.
                  sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

                  Comment


                  • #10
                    20 mei haal ik denk ik niet, alles kost zo verschrikkelijk veel tijd. ( en geld) Als je het ene klaar hebt dan kom je het volgende weer tegen. Dit nu al m'n 3e auto waar het steeds weer op dezelfde manier gaat.
                    Ik wil met 1 ding beginnen, en 2 jaar later heb ik de hele auto binnenstebuiten gehaald! Op zich is maar een juiste manier, en dat is een auto helemaal uit elkaar halen, overal ruim tijd voor nemen en dan weer in elkaar zetten en waar nodig alles vervangen. Motor is nu bijna klaar, alleen de hele motorruimte moet ook nog. Als ik straks de motor er weer in heb kan ik nergens meer bij. Pfffttt.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      20 mei haal ik denk ik niet, alles kost zo verschrikkelijk veel tijd. ( en geld) Als je het ene klaar hebt dan kom je het volgende weer tegen. Dit nu al m'n 3e auto waar het steeds weer op dezelfde manier gaat.
                      Ik wil met 1 ding beginnen, en 2 jaar later heb ik de hele auto binnenstebuiten gehaald! Op zich is maar een juiste manier, en dat is een auto helemaal uit elkaar halen, overal ruim tijd voor nemen en dan weer in elkaar zetten en waar nodig alles vervangen. Motor is nu bijna klaar, alleen de hele motorruimte moet ook nog. Als ik straks de motor er weer in heb kan ik nergens meer bij. Pfffttt.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Ik vindt het erg knap wat je doet, mijn petje af daarvoor! Ook ben ik erg blij met de foto's die je me stuurt, erg mooie details die de meeste 912 rijders nog nooit hebben gezien en een waardevolle aanvulling op onze 912 register site!

                        Toch wil een kritische opmerking plaatsen. Je hebt alles uit elkaar gehaald en alles ziet er best goed uit. De motor is straks om door een ringetje te halen. Alle onderdelen als pakkingen, poedercoaten, verchromen en stickers zijn niet goedkoop, maar ....

                        Waarom laat je niet alles nameten door iemand die echt verstand heeft van 356/912 blokken. In jouw geval had ik alles voor de zekerheid na laten meten door Vincent van CPR, Bob Hahn, Henny Schmitsz of Kraan. Je weet binnen het uur of alles voldoet aan de "massen und toleranzen". Iets wat uiterst nauw luistert bij onze blokjes. Het is allemaal 1/100 mm werk. Nu is het eventueel geen probleem als je nog delen moet laten reviseren of vervangen. Iets wat niet onmogelijk is (denk aan de axiale speling op de krukas en de koolaanslag op de kleppen)Deelrevisies als carter lijnboren, krukas slijpen, koprevisies etc. zijn echt niet zo duur bij adressen als BAS Ahnendorp.

                        Zelfs een erkende Porsche dealer vertelde me laatst: "eigenlijk heb ik een hekel aan 912 motoren, door de krappe maatvoering zijn het het lastige blokjes"

                        Nogmaals, zie het als positieve feedback. Stel dat er later iets niet helemaal goed is, moet alles weer uit elkaar.
                        Stel dat het wel goed is, heb jij een lot uit de loterij en een straks de zekerheid dat je vele 10 duizenden kilomeres onbezorgd kan rijden ...
                        www.deklassieke912.nl

                        Comment


                        • #13
                          Ik vindt het erg knap wat je doet, mijn petje af daarvoor! Ook ben ik erg blij met de foto's die je me stuurt, erg mooie details die de meeste 912 rijders nog nooit hebben gezien en een waardevolle aanvulling op onze 912 register site!

                          Toch wil een kritische opmerking plaatsen. Je hebt alles uit elkaar gehaald en alles ziet er best goed uit. De motor is straks om door een ringetje te halen. Alle onderdelen als pakkingen, poedercoaten, verchromen en stickers zijn niet goedkoop, maar ....

                          Waarom laat je niet alles nameten door iemand die echt verstand heeft van 356/912 blokken. In jouw geval had ik alles voor de zekerheid na laten meten door Vincent van CPR, Bob Hahn, Henny Schmitsz of Kraan. Je weet binnen het uur of alles voldoet aan de "massen und toleranzen". Iets wat uiterst nauw luistert bij onze blokjes. Het is allemaal 1/100 mm werk. Nu is het eventueel geen probleem als je nog delen moet laten reviseren of vervangen. Iets wat niet onmogelijk is (denk aan de axiale speling op de krukas en de koolaanslag op de kleppen)Deelrevisies als carter lijnboren, krukas slijpen, koprevisies etc. zijn echt niet zo duur bij adressen als BAS Ahnendorp.

                          Zelfs een erkende Porsche dealer vertelde me laatst: "eigenlijk heb ik een hekel aan 912 motoren, door de krappe maatvoering zijn het het lastige blokjes"

                          Nogmaals, zie het als positieve feedback. Stel dat er later iets niet helemaal goed is, moet alles weer uit elkaar.
                          Stel dat het wel goed is, heb jij een lot uit de loterij en een straks de zekerheid dat je vele 10 duizenden kilomeres onbezorgd kan rijden ...
                          www.deklassieke912.nl

                          Comment


                          • #14
                            Wat mij heeft doen besluiten om het op deze manier aan te pakken komt voornamelijk door het feit dat de motor verder erg goed liep, in principe zijn de versleten/uitgedroogde delen nu vervangen. Afgezien van de koolaanslag zagen de kleppen er verder nog erg goed uit, en hetzelfde geldt voor de kop. Je moet niet vergeten dat deze motor een paar jaar terug in Californie ook al eens volledig gereviseerd is, en deze in onderhoud was bij een officiele Porsche dealer. (ik heb een enorme hoop rekeningen) Ik vind het prachtig om alles nog zelf te doen, zo'n handwerkje als het slijpen van de kleppen vind ik prachtig om te doen. Ik heb van mijn voorgaande klassiekers de motor ook altijd gereviseerd en heb daar nooit spijt van gehad. De axiale speling ligt waarschijnlijk in het feit dat er een dikkere shim achter het vliegwiel geplaatst moet worden. Dat is eigenlijk ook het enige wat me nog niet echt lekker zit,en dat zal binnenkort duidelijk worden als ik het vliegwiel heb verwijderd. Ik heb de bak er met een paar draadeinden even weer tegen aan geschroefd en kan met behulp van de startmotor nu dus ook weer een compressiemeting doen. De uitkomst daarvan laat ik hier nog wel even weten. Ik moet wel zeggen dat ik de bedragen die er hier soms worden uitgegeven aan motorrevisies ronduit astronomisch vind hoor ! Dat geldt overigens ook voor de onderdelen die ik nu af en toe aanschaf.
                            We zullen zien hoe het allemaal uitpakt. Mocht de motor nou wel aan puin draaien dan kan een revisiebedrijf hem in elk geval in hun zondagse pak weer uitelkaar halen en zullen deze geen vieze handen krijgen.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Wat mij heeft doen besluiten om het op deze manier aan te pakken komt voornamelijk door het feit dat de motor verder erg goed liep, in principe zijn de versleten/uitgedroogde delen nu vervangen. Afgezien van de koolaanslag zagen de kleppen er verder nog erg goed uit, en hetzelfde geldt voor de kop. Je moet niet vergeten dat deze motor een paar jaar terug in Californie ook al eens volledig gereviseerd is, en deze in onderhoud was bij een officiele Porsche dealer. (ik heb een enorme hoop rekeningen) Ik vind het prachtig om alles nog zelf te doen, zo'n handwerkje als het slijpen van de kleppen vind ik prachtig om te doen. Ik heb van mijn voorgaande klassiekers de motor ook altijd gereviseerd en heb daar nooit spijt van gehad. De axiale speling ligt waarschijnlijk in het feit dat er een dikkere shim achter het vliegwiel geplaatst moet worden. Dat is eigenlijk ook het enige wat me nog niet echt lekker zit,en dat zal binnenkort duidelijk worden als ik het vliegwiel heb verwijderd. Ik heb de bak er met een paar draadeinden even weer tegen aan geschroefd en kan met behulp van de startmotor nu dus ook weer een compressiemeting doen. De uitkomst daarvan laat ik hier nog wel even weten. Ik moet wel zeggen dat ik de bedragen die er hier soms worden uitgegeven aan motorrevisies ronduit astronomisch vind hoor ! Dat geldt overigens ook voor de onderdelen die ik nu af en toe aanschaf.
                              We zullen zien hoe het allemaal uitpakt. Mocht de motor nou wel aan puin draaien dan kan een revisiebedrijf hem in elk geval in hun zondagse pak weer uitelkaar halen en zullen deze geen vieze handen krijgen.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X