Bij zowel Castrol Classic 20W50 als Castrol TXT geeft de motor op de olievuldop een witte aanslag (slush) wat zou duiden op het feit dat de olie niet op temperatuur komt. Welke olie zou ik beter kunnen gebruiken? Marcel Vermeulen.
Ik gebruik havoline van Kendall of Texaco 20W50 en daar heb ik geen problemen mee. Dit werd mij voorgeschreven van de monteur alwaar ik mijn 912 had gekocht. Mike.
Volgens mij kan het niet aan de olie liggen. Al die olien van tegenwoordig zijn zo goed...
Rijd je veel korte afstanden? Af en toe gewoon even doorrijden zou de remedie moeten zijn.
Zelf gebruik ik, o.g.v. CPR, Shell Helix super (de minerale versie, niet de synthetische) 15w40. Barwaut.
Zelf gebruik ik minerale 20W50 motorolie van Valvoline. Gewoon gekocht in de bouwmarkt, voor een fractie van de prijs van de motorolie bij de garage (controleer de specificaties op de verpakking) De Porsche 356/912 motor behoeft geen hi-tech motorolie, moet echter wel regelmatig gewisseld worden. Sludge in de vulpot komt vaker voor, mede omdat de pot ver van het blok verwijderd is. Wordt dus niet snel warm, waardoor condens in de olievulpot ontstaat, met als gevolg roest in deze vulpot en sludge op de vuldop. Volgens mij moet goed warm rijden inderdaad helpen.Groet Marcel, De Klassieke 912.
Ik denk ook niet dat het aan de olie ligt. Ik doe vaak de vuldop na een rit eraf zodat alles een etmaal kan luchten en het vocht kan verdampen. Ik gebruikte altijd 15W40 van Castrol. Ik heb nu 15W50 (niet in NL verkrijgbaar) en ik ben razend enthousiast. De 912 zweet geen druppel meer en is kurkdroog. Het is eigenlijk (zeker voor circuit en lange afstanden)een betere olie. Sander.
Ik gebruik havoline van Kendall of Texaco 20W50 en daar heb ik geen problemen mee. Dit werd mij voorgeschreven van de monteur alwaar ik mijn 912 had gekocht. Mike.
Volgens mij kan het niet aan de olie liggen. Al die olien van tegenwoordig zijn zo goed...
Rijd je veel korte afstanden? Af en toe gewoon even doorrijden zou de remedie moeten zijn.
Zelf gebruik ik, o.g.v. CPR, Shell Helix super (de minerale versie, niet de synthetische) 15w40. Barwaut.
Zelf gebruik ik minerale 20W50 motorolie van Valvoline. Gewoon gekocht in de bouwmarkt, voor een fractie van de prijs van de motorolie bij de garage (controleer de specificaties op de verpakking) De Porsche 356/912 motor behoeft geen hi-tech motorolie, moet echter wel regelmatig gewisseld worden. Sludge in de vulpot komt vaker voor, mede omdat de pot ver van het blok verwijderd is. Wordt dus niet snel warm, waardoor condens in de olievulpot ontstaat, met als gevolg roest in deze vulpot en sludge op de vuldop. Volgens mij moet goed warm rijden inderdaad helpen.Groet Marcel, De Klassieke 912.
Ik denk ook niet dat het aan de olie ligt. Ik doe vaak de vuldop na een rit eraf zodat alles een etmaal kan luchten en het vocht kan verdampen. Ik gebruikte altijd 15W40 van Castrol. Ik heb nu 15W50 (niet in NL verkrijgbaar) en ik ben razend enthousiast. De 912 zweet geen druppel meer en is kurkdroog. Het is eigenlijk (zeker voor circuit en lange afstanden)een betere olie. Sander.
Comment