Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor terug plaatsen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor terug plaatsen...

    Er begint vooruitgang in mijn motorrevisie te komen en het zal niet lang meer duren dat ik de motor eindelijk terug kan plaatsen.
    Nu ik weer aan het opbouwen ben valt het me wel op dat het geheel steeds groter wordt en daarmee natuurlijk ook zwaarder.
    Mijn vraag is nu, hoe ver kan ik hier mee gaan ? Uit onkunde heb ik grote delen van de beplating met veel moeite in de auto verwijderd,achteraf was dat dus allemaal niet nodig geweest. Kan de motor echter volledig opgebouwd weer teruggeplaatst worden ? Dus mét carburateurs/alle beplating/warmtewisselaars/uitlaat etc ? Kan ik dan nog wel bij de bouten komen die de motor met de bak verbinden, of moet eigenlijk de bak er ook eerst uit ? Er is vast iemand die dit eerder heeft gedaan.....

    sigpic

  • #2
    Ik heb het al eerder gezegd Gerard: motor én versnellingsbak eerst buiten de auto aan en elkaar zetten, alle beplating er op monteren met nieuw rubber rondom de grote liggende plaat) daarna het geheel terugplaatsen.

    Is de axiale speling opgelost? Hoorde van Bob Hahn hetzelfde als van Henny: axiale speling oplossen door één dikke shim te plaatsen aan de vliegwielzijde. 3 dunne shims worden opgevreten doordat het blok te veel kracht heeft in vergelijking tot een VW blok (waarbij dit wel mag)
    www.deklassieke912.nl

    Comment


    • #3
      Ik heb het al eerder gezegd Gerard: motor én versnellingsbak eerst buiten de auto aan en elkaar zetten, alle beplating er op monteren met nieuw rubber rondom de grote liggende plaat) daarna het geheel terugplaatsen.

      Is de axiale speling opgelost? Hoorde van Bob Hahn hetzelfde als van Henny: axiale speling oplossen door één dikke shim te plaatsen aan de vliegwielzijde. 3 dunne shims worden opgevreten doordat het blok te veel kracht heeft in vergelijking tot een VW blok (waarbij dit wel mag)
      www.deklassieke912.nl

      Comment


      • #4
        Tjonge, jouw motor mag dan blingbling zijn, maar ik vind hem er wel vet uitzien (of hoe zeg je dat heden ten dage). Superstrak.
        912 uit 1966, Henry uit 1967

        Comment


        • #5
          Tjonge, jouw motor mag dan blingbling zijn, maar ik vind hem er wel vet uitzien (of hoe zeg je dat heden ten dage). Superstrak.
          912 uit 1966, Henry uit 1967

          Comment


          • #6
            Ik begrijp dat het de voorkeur heeft om de bak er eerst aan te monteren, maar mijn vraag is, of het überhaupt mogelijk is om hem in de auto te koppelen. En over dat blingbling, ik denk het vet cool is of zo ? Hoor m'n zoon ook wel dergelijke krachttermen gebruiken...
            sigpic

            Comment


            • #7
              Ik begrijp dat het de voorkeur heeft om de bak er eerst aan te monteren, maar mijn vraag is, of het überhaupt mogelijk is om hem in de auto te koppelen. En over dat blingbling, ik denk het vet cool is of zo ? Hoor m'n zoon ook wel dergelijke krachttermen gebruiken...
              sigpic

              Comment


              • #8
                In België, op StuBru (jongerenzender), noemt men dit "vet geil". Tot zover dit item, hebben zelf zonet een andere motor gemonteerd, zonder de versnellingsbak te demonteren en dat is meer dan aardig gelukt. Eerst de wagen opgekrikt, de motor met een rolwagentje onder de wagen gereden en alles geassembleerd zonder al te veel problemen.

                Comment


                • #9
                  In België, op StuBru (jongerenzender), noemt men dit "vet geil". Tot zover dit item, hebben zelf zonet een andere motor gemonteerd, zonder de versnellingsbak te demonteren en dat is meer dan aardig gelukt. Eerst de wagen opgekrikt, de motor met een rolwagentje onder de wagen gereden en alles geassembleerd zonder al te veel problemen.

                  Comment


                  • #10
                    gerakroo je motor ziet er echt super uit en voor giannivg betekend dit dat je de 14e naar de meeting gaat??

                    Comment


                    • #11
                      gerakroo je motor ziet er echt super uit en voor giannivg betekend dit dat je de 14e naar de meeting gaat??

                      Comment


                      • #12
                        Hangt er een beetje van af. Mijn vrouwtje is hoogzwanger en moet binnen enkele dagen bevallen. Indien alles goed gaat, zal ik er waarschijnlijk bij zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Hangt er een beetje van af. Mijn vrouwtje is hoogzwanger en moet binnen enkele dagen bevallen. Indien alles goed gaat, zal ik er waarschijnlijk bij zijn.

                          Comment


                          • #14
                            quote:Originally posted by gerakroo

                            Ik begrijp dat het de voorkeur heeft om de bak er eerst aan te monteren, maar mijn vraag is, of het überhaupt mogelijk is om hem in de auto te koppelen.
                            Gerard,

                            Het is inderdaad mogelijk om de motor terug te plaatsen terwijl de versnellingsbak nog in de auto zit. De versnellingsbak zakt dan naar beneden. Let wel op de koppeling van de schakelstang. Wanneer de bak te ver zakt kan deze beschadigen. Het is dus beter om deze te ontkoppelen.
                            Zelf heb ik de motor eruitgehaald en weer terug geplaatst zonder de versnellingsbak te verwijderen. Let er wel op dat de koppelingsplaat (indien de drukgroep eraf geweest is) goed gecentreerd zit. Anders heb je de grootste moeite om het blok terug te plaatsen.

                            Groetjes,
                            Wim Redert.
                            Groetjes,
                            Wim en Jolanda

                            Voorheen: Argentinian Racing Blue Porsche 912 SWB 1967

                            Comment


                            • #15
                              quote:Originally posted by gerakroo

                              Ik begrijp dat het de voorkeur heeft om de bak er eerst aan te monteren, maar mijn vraag is, of het überhaupt mogelijk is om hem in de auto te koppelen.
                              Gerard,

                              Het is inderdaad mogelijk om de motor terug te plaatsen terwijl de versnellingsbak nog in de auto zit. De versnellingsbak zakt dan naar beneden. Let wel op de koppeling van de schakelstang. Wanneer de bak te ver zakt kan deze beschadigen. Het is dus beter om deze te ontkoppelen.
                              Zelf heb ik de motor eruitgehaald en weer terug geplaatst zonder de versnellingsbak te verwijderen. Let er wel op dat de koppelingsplaat (indien de drukgroep eraf geweest is) goed gecentreerd zit. Anders heb je de grootste moeite om het blok terug te plaatsen.

                              Groetjes,
                              Wim Redert.
                              Groetjes,
                              Wim en Jolanda

                              Voorheen: Argentinian Racing Blue Porsche 912 SWB 1967

                              Comment

                              Working...
                              X