Announcement

Collapse
No announcement yet.

geen remdruk meer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • geen remdruk meer

    Na een stukje rijden met mijn zonen, moest ik remmen voor een kruising, maar merkte dat ik mijn rempedaal gewoon tot onderin kon trappen en ik geen remdruk meer had.
    Kon gelukkig met de handrem tot stilstand komen en heb geen ongelukken veroorzaakt.
    Het gekke is dat ik zonder iets aan het systeem te doen nu gewoon weer remdruk heb.
    Weet iemand wat dit kan zijn ,of heeft dit zelf wel eens mee gemaakt.

    Paolo

  • #2
    Hee Paolo,

    Ja ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik ben er erg van geschrokken en heb de auto aan de kant van de weg gezet. Nergens lekkage niets te zien. Ik terug rijden en na een aantal km kwam het weer opzetten.
    wat bleek...
    De achterrem liep aan en na een stuk rijden werd de remvloeistof zo warm dat het geen werking meer had.
    Dus mogelijk ook bij jou het geval.

    Comment


    • #3
      Hee Paolo,

      Ja ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik ben er erg van geschrokken en heb de auto aan de kant van de weg gezet. Nergens lekkage niets te zien. Ik terug rijden en na een aantal km kwam het weer opzetten.
      wat bleek...
      De achterrem liep aan en na een stuk rijden werd de remvloeistof zo warm dat het geen werking meer had.
      Dus mogelijk ook bij jou het geval.

      Comment


      • #4
        Thanks Mike ga ik gelijk controleren.

        Paolo

        quote:Originally posted by Mike

        Hee Paolo,

        Ja ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik ben er erg van geschrokken en heb de auto aan de kant van de weg gezet. Nergens lekkage niets te zien. Ik terug rijden en na een aantal km kwam het weer opzetten.
        wat bleek...
        De achterrem liep aan en na een stuk rijden werd de remvloeistof zo warm dat het geen werking meer had.
        Dus mogelijk ook bij jou het geval.

        Comment


        • #5
          Thanks Mike ga ik gelijk controleren.

          Paolo

          quote:Originally posted by Mike

          Hee Paolo,

          Ja ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik ben er erg van geschrokken en heb de auto aan de kant van de weg gezet. Nergens lekkage niets te zien. Ik terug rijden en na een aantal km kwam het weer opzetten.
          wat bleek...
          De achterrem liep aan en na een stuk rijden werd de remvloeistof zo warm dat het geen werking meer had.
          Dus mogelijk ook bij jou het geval.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Roelf


            Ik heb absoluut geen verstand van motortechniek maar er kan toch ook gewoon (mog) lucht in de remleidingen zitten? In dat geval manifesteert het probleem zich tzt wederom. Roelf
            www.deklassieke912.nl

            Comment


            • #7
              Originally posted by Roelf


              Ik heb absoluut geen verstand van motortechniek maar er kan toch ook gewoon (mog) lucht in de remleidingen zitten? In dat geval manifesteert het probleem zich tzt wederom. Roelf
              www.deklassieke912.nl

              Comment


              • #8
                De meeste onderdelen van het remsysteem zijn rond de 40 jaar oud en daarom zijn er bij de Porsche 912 een paar aandachtspunten :

                1. Algemeen - Remvloeistof is hygroscopisch (trekt water aan). Vervang daarom om de paar jaar de remvloeistof. Water in de vloeistof manifesteerd zich (net als lucht) tijdens intensief remmen. De remdruk valt dan weg, het lijkt alsof je op een pakje boter trapt. Lucht in de leiding geeft hetzelfde effect, we noemen dit fading.

                2. Remslangen - Vervang je remslangen als dit nog niet gedaan is. De remslangen (de flexibele leidingen naar de remklauwen) lijken na 40 jaar intakt, maar zwellen op aan de binnenzijde. Het lumen wordt hierdoor kleiner. De remvloeistof kan wel naar de remklauw toe geperst worden om de remblokken op de schijven te drukken, maar stroomt heel langzaam terug. Gevolg: remmen blijven hangen. Een gevaarlijk fenomeen.

                3. Remklauwen - Zijn de remklauwen al eens gereviseerd? Een eenvoudig klusje, maar noodzakelijk als het nog nooit gedaan is. Door het eerder genoemde water in de remvloeistof corrodeert de binnenzijde van de remklauw, dit moet opnieuw gepolist worden met een stukje fijn schuurpapier. De rubber ringen in de klauw moeten vervangen worden omdat ze lekken/zweten na al die jaren van gebruik (en stilstaan!)

                4. Handremmen - De handremmen werken los van de remklauwen. Aan de acherzijde zitten 2 remtrommels voor de handrem. Wordt bediend door een kabel. Moet ook af en toe worden onderhouden. Kunnen ook blijven hangen.
                www.deklassieke912.nl

                Comment


                • #9
                  De meeste onderdelen van het remsysteem zijn rond de 40 jaar oud en daarom zijn er bij de Porsche 912 een paar aandachtspunten :

                  1. Algemeen - Remvloeistof is hygroscopisch (trekt water aan). Vervang daarom om de paar jaar de remvloeistof. Water in de vloeistof manifesteerd zich (net als lucht) tijdens intensief remmen. De remdruk valt dan weg, het lijkt alsof je op een pakje boter trapt. Lucht in de leiding geeft hetzelfde effect, we noemen dit fading.

                  2. Remslangen - Vervang je remslangen als dit nog niet gedaan is. De remslangen (de flexibele leidingen naar de remklauwen) lijken na 40 jaar intakt, maar zwellen op aan de binnenzijde. Het lumen wordt hierdoor kleiner. De remvloeistof kan wel naar de remklauw toe geperst worden om de remblokken op de schijven te drukken, maar stroomt heel langzaam terug. Gevolg: remmen blijven hangen. Een gevaarlijk fenomeen.

                  3. Remklauwen - Zijn de remklauwen al eens gereviseerd? Een eenvoudig klusje, maar noodzakelijk als het nog nooit gedaan is. Door het eerder genoemde water in de remvloeistof corrodeert de binnenzijde van de remklauw, dit moet opnieuw gepolist worden met een stukje fijn schuurpapier. De rubber ringen in de klauw moeten vervangen worden omdat ze lekken/zweten na al die jaren van gebruik (en stilstaan!)

                  4. Handremmen - De handremmen werken los van de remklauwen. Aan de acherzijde zitten 2 remtrommels voor de handrem. Wordt bediend door een kabel. Moet ook af en toe worden onderhouden. Kunnen ook blijven hangen.
                  www.deklassieke912.nl

                  Comment


                  • #10
                    thanks Marcel, ik ga gelijk de boel los gooien en het geheel controleren.

                    Paolo

                    quote:Originally posted by Marcel

                    De meeste onderdelen van het remsysteem zijn rond de 40 jaar oud en daarom zijn er bij de Porsche 912 een paar aandachtspunten :

                    1. Algemeen - Remvloeistof is hygroscopisch (trekt water aan). Vervang daarom om de paar jaar de remvloeistof. Water in de vloeistof manifesteerd zich (net als lucht) tijdens intensief remmen. De remdruk valt dan weg, het lijkt alsof je op een pakje boter trapt. Lucht in de leiding geeft hetzelfde effect, we noemen dit fading.

                    2. Remslangen - Vervang je remslangen als dit nog niet gedaan is. De remslangen (de flexibele leidingen naar de remklauwen) lijken na 40 jaar intakt, maar zwellen op aan de binnenzijde. Het lumen wordt hierdoor kleiner. De remvloeistof kan wel naar de remklauw toe geperst worden om de remblokken op de schijven te drukken, maar stroomt heel langzaam terug. Gevolg: remmen blijven hangen. Een gevaarlijk fenomeen.

                    3. Remklauwen - Zijn de remklauwen al eens gereviseerd? Een eenvoudig klusje, maar noodzakelijk als het nog nooit gedaan is. Door het eerder genoemde water in de remvloeistof corrodeert de binnenzijde van de remklauw, dit moet opnieuw gepolist worden met een stukje fijn schuurpapier. De rubber ringen in de klauw moeten vervangen worden omdat ze lekken/zweten na al die jaren van gebruik (en stilstaan!)

                    4. Handremmen - De handremmen werken los van de remklauwen. Aan de acherzijde zitten 2 remtrommels voor de handrem. Wordt bediend door een kabel. Moet ook af en toe worden onderhouden. Kunnen ook blijven hangen.

                    Comment


                    • #11
                      thanks Marcel, ik ga gelijk de boel los gooien en het geheel controleren.

                      Paolo

                      quote:Originally posted by Marcel

                      De meeste onderdelen van het remsysteem zijn rond de 40 jaar oud en daarom zijn er bij de Porsche 912 een paar aandachtspunten :

                      1. Algemeen - Remvloeistof is hygroscopisch (trekt water aan). Vervang daarom om de paar jaar de remvloeistof. Water in de vloeistof manifesteerd zich (net als lucht) tijdens intensief remmen. De remdruk valt dan weg, het lijkt alsof je op een pakje boter trapt. Lucht in de leiding geeft hetzelfde effect, we noemen dit fading.

                      2. Remslangen - Vervang je remslangen als dit nog niet gedaan is. De remslangen (de flexibele leidingen naar de remklauwen) lijken na 40 jaar intakt, maar zwellen op aan de binnenzijde. Het lumen wordt hierdoor kleiner. De remvloeistof kan wel naar de remklauw toe geperst worden om de remblokken op de schijven te drukken, maar stroomt heel langzaam terug. Gevolg: remmen blijven hangen. Een gevaarlijk fenomeen.

                      3. Remklauwen - Zijn de remklauwen al eens gereviseerd? Een eenvoudig klusje, maar noodzakelijk als het nog nooit gedaan is. Door het eerder genoemde water in de remvloeistof corrodeert de binnenzijde van de remklauw, dit moet opnieuw gepolist worden met een stukje fijn schuurpapier. De rubber ringen in de klauw moeten vervangen worden omdat ze lekken/zweten na al die jaren van gebruik (en stilstaan!)

                      4. Handremmen - De handremmen werken los van de remklauwen. Aan de acherzijde zitten 2 remtrommels voor de handrem. Wordt bediend door een kabel. Moet ook af en toe worden onderhouden. Kunnen ook blijven hangen.

                      Comment

                      Working...
                      X