Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gebroken krukas??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gebroken krukas??

    Ik begrijp dat de 'topic' is gesloten, maar toch ben ik errug nieuwsgierig naar de afloop van het probleem van de krukas. Laat je weer eens wat horen (zien) Gerard?

  • #2
    Klopt, ik heb dat onderwerp maar even afgesloten op basis van de 'niet-inhoudelijke' uitkomst die op zich nu netjes afgerond was.

    Maar 912-technisch kan het verhaal hier inderdaad gewoon verder gaan...

    Comment


    • #3
      Klopt, ik heb dat onderwerp maar even afgesloten op basis van de 'niet-inhoudelijke' uitkomst die op zich nu netjes afgerond was.

      Maar 912-technisch kan het verhaal hier inderdaad gewoon verder gaan...

      Comment


      • #4
        Hallo Porsche vrienden,
        Door een nieuwe baan en het daar uit voortvloeiend chronisch tijdgebrek hier toch even een update. De krukas is niet gebroken, dat weet ik wel zeker. Het feit dat de motor ook goed draaiend zonder tikken of kraken uit de motor is gehaald bevestigd dit voor mij. Ik geloof nu echter wel (zonder in herhaling te vallen) dat een motor dus wel degelijk kan blijven draaien met een gebroken krukas. Mijn axiale speling is nu dus 1.4 mm. Het geldt echter voor beiden zijdes,dus poulie en vliegwiel. Dat is dus te veel. Ik blijf het vreemd vinden dat met deze speling de auto jaren in Californie heeft rondgereden. Ik heb nog steeds contact met de eigenaar en die gebruikte de auto bijna dagelijks. Het uitgangspunt is voor mij steeds geweest dat ik het blok op zich in elkaar wou laten en tot en met de cilinders wou gaan. Ook de distributie zou blijven zitten. Ik heb nu inmiddels de distributie ook los, en dat ziet er wederom keurig uit. Ik moet nog pakkingen hiervoor bestellen en dan zet ik ook dat weer in elkaar. Het vliegwiel moet ook maar los, maar ik kan daar nog niet bij (door de motorsteun) Ik hoop (en daar ben ik nog niet voor in de boeken gedoken) dat ik de speling kan oplossen achter het vliegwiel en dat daarvoor niet wederom de hele motor uit elkaar moet. Iemand die dat weet ? Ik heb nu de kleppendeksels naar de verchromer,en de motorsteunen worden gepoedercoat. Het is wel een hele strijd, en ik vraag me wel eens af waar ik in hemelsnaam aan begonnen ben. Het weer wordt nu mooier en ik wil gewoon instappen,starten en wegrijden!
        sigpic

        Comment


        • #5
          Hallo Porsche vrienden,
          Door een nieuwe baan en het daar uit voortvloeiend chronisch tijdgebrek hier toch even een update. De krukas is niet gebroken, dat weet ik wel zeker. Het feit dat de motor ook goed draaiend zonder tikken of kraken uit de motor is gehaald bevestigd dit voor mij. Ik geloof nu echter wel (zonder in herhaling te vallen) dat een motor dus wel degelijk kan blijven draaien met een gebroken krukas. Mijn axiale speling is nu dus 1.4 mm. Het geldt echter voor beiden zijdes,dus poulie en vliegwiel. Dat is dus te veel. Ik blijf het vreemd vinden dat met deze speling de auto jaren in Californie heeft rondgereden. Ik heb nog steeds contact met de eigenaar en die gebruikte de auto bijna dagelijks. Het uitgangspunt is voor mij steeds geweest dat ik het blok op zich in elkaar wou laten en tot en met de cilinders wou gaan. Ook de distributie zou blijven zitten. Ik heb nu inmiddels de distributie ook los, en dat ziet er wederom keurig uit. Ik moet nog pakkingen hiervoor bestellen en dan zet ik ook dat weer in elkaar. Het vliegwiel moet ook maar los, maar ik kan daar nog niet bij (door de motorsteun) Ik hoop (en daar ben ik nog niet voor in de boeken gedoken) dat ik de speling kan oplossen achter het vliegwiel en dat daarvoor niet wederom de hele motor uit elkaar moet. Iemand die dat weet ? Ik heb nu de kleppendeksels naar de verchromer,en de motorsteunen worden gepoedercoat. Het is wel een hele strijd, en ik vraag me wel eens af waar ik in hemelsnaam aan begonnen ben. Het weer wordt nu mooier en ik wil gewoon instappen,starten en wegrijden!
          sigpic

          Comment


          • #6
            De kleppendeksels horen niet verchroomd te zijn, maar geelverzinkt!
            www.deklassieke912.nl

            Comment


            • #7
              De kleppendeksels horen niet verchroomd te zijn, maar geelverzinkt!
              www.deklassieke912.nl

              Comment


              • #8
                Nou, succes dan maar.
                Waar ik wel achter ben is dat we natuurlijk veel lezen over wat er fout kan gaan met de motortjes uit onze wagens, maar dat als je een exemplaar hebt dat gewoon een beetje onderhouden is, netjes gebruikt en geen gekke dingen uithaalt dat ze dan kilometers mee kunnen.
                De motor in mijn targa is ook de jongste niet meer, maar hoe meer ik er nu mee rijd hoe meer ik het idee hebt dat'ie nog jaren mee kan zonder vreemde zaken.

                Comment


                • #9
                  Nou, succes dan maar.
                  Waar ik wel achter ben is dat we natuurlijk veel lezen over wat er fout kan gaan met de motortjes uit onze wagens, maar dat als je een exemplaar hebt dat gewoon een beetje onderhouden is, netjes gebruikt en geen gekke dingen uithaalt dat ze dan kilometers mee kunnen.
                  De motor in mijn targa is ook de jongste niet meer, maar hoe meer ik er nu mee rijd hoe meer ik het idee hebt dat'ie nog jaren mee kan zonder vreemde zaken.

                  Comment


                  • #10
                    Geelverzinkt....klopt, alleen mijn hele motor is blingbling en om dan geelverzinkte kleppendeksels te monteren steekt zo af bij de rest. Ik wil alles wel in dezelfde stijl houden,en of dat nou mooi is...dat is een kwestie van smaak denk ik (of misschien wel geen smaak) Je hebt gelijk Barwaut, al die enge verhalen. Een motor met onderdelen buiten de specificaties kan desondanks nog jaren goed draaien. Ik ga gewoon weer verder,en wil dat ding er zo gauw mogelijk weer in hangen !
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Geelverzinkt....klopt, alleen mijn hele motor is blingbling en om dan geelverzinkte kleppendeksels te monteren steekt zo af bij de rest. Ik wil alles wel in dezelfde stijl houden,en of dat nou mooi is...dat is een kwestie van smaak denk ik (of misschien wel geen smaak) Je hebt gelijk Barwaut, al die enge verhalen. Een motor met onderdelen buiten de specificaties kan desondanks nog jaren goed draaien. Ik ga gewoon weer verder,en wil dat ding er zo gauw mogelijk weer in hangen !
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Leuk dat we weer een beetje bijgespijkerd zijn! Tja tijdsgebrek, een fenomeen dat we allemaal kennen. Geen idee of je de speling kunt reduceren nadat je het vliegwiel hebt gedemonteerd. Misschien wel handig om te weten alorens je hem demonteerd?. Succes ermee.

                        Comment


                        • #13
                          Leuk dat we weer een beetje bijgespijkerd zijn! Tja tijdsgebrek, een fenomeen dat we allemaal kennen. Geen idee of je de speling kunt reduceren nadat je het vliegwiel hebt gedemonteerd. Misschien wel handig om te weten alorens je hem demonteerd?. Succes ermee.

                          Comment


                          • #14
                            De speling kan je inderdaad wegwerken doormiddel van de shims die achter je vliegwiel liggen uit te wisselen met dikkere shims maar houd er wel rekening mee dat je er alijd 3 shims monteerd nu ga ik vanuit dat dit het zelfde zal zijn als bij de VW's

                            Shims zijn de metalen vulringen

                            Comment


                            • #15
                              De speling kan je inderdaad wegwerken doormiddel van de shims die achter je vliegwiel liggen uit te wisselen met dikkere shims maar houd er wel rekening mee dat je er alijd 3 shims monteerd nu ga ik vanuit dat dit het zelfde zal zijn als bij de VW's

                              Shims zijn de metalen vulringen

                              Comment

                              Working...
                              X