Ik heb vandaag met Kraan Porsche gebeld over een te grote axiale speling in de krukas. Hier werden mij dingen verteld die me, (ondanks dat ik toegeef een Porsche leek te zijn) vreemd in de oren klonken. Allereerst zou de speling te verklaren zijn door een gebroken krukas. De motor is goed draaiend uit de auto gekomen dus een gebroken krukas lijkt mij heel sterk. Volgens Kraan echter zou de motor gewoon blijven draaien met een gebroken krukas. Naar mijn idee draait direct de hele boel direct volledig in puin ? Als ik de poelie axiaal beweeg, beweegt het vliegwiel ook ,bij een gebroken krukas kan dit toch niet ? Toen ik aangaf dat motor verder nog in zeer goede staat was, werd me verteld dat mijn niet originele gietijzeren cilinders hooguit 10000 km meegaan en dat de cilinders origineel van aluminium horen te zijn ? Een motor gereviseerd in Amerika (zoals de mijne) zou bij voorbaat uit elkaar gehaald moeten worden en anders geen lang leven beschoren zijn.
Nu ik bijna klaar ben word ik er allemaal niet vrolijker van.
Iemand die deze verhalen kan bevestigen, of liever nog kan ontkrachten ?
Nu ik bijna klaar ben word ik er allemaal niet vrolijker van.
Iemand die deze verhalen kan bevestigen, of liever nog kan ontkrachten ?
Comment