Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vreemde delen in het carter ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vreemde delen in het carter ?

Vandaag onderzijde van de motor geopend. Ik kom dit tegen in het carter. Iemand die weet wat dit zijn kan en waar het vandaan komt ? Het lijkt van rubber te zijn, en is helemaal hard geworden. Moet ik al gaan gillen of valt dit mee ? Kan iemand me gerust stellen, anders kan ik vannacht niet slapen!
    sigpic

sigpic

Comment

het lijken de stukken van twee oliekeerringen. normaalgesproken zou je nu ergens lekkage moeten hebben of de vorige sleutelaar heeft de oude stukken in het carter laten liggen en gewoon nieuwe gemonteerd.(ik heb ooit eens de restanten van een completen zuiger uit de oliepan gevist zonder dat de motor zich daar ooit iets van heeft aangetrokken)
      succes met zoeken, groet, eric

Comment

Lijkt mij inderdaad op een oliekeerring. Ik neem aan dat er inderdaad dat ze door nieuwe zijn vervangen.
        Mogelijk heeft het dus gewoon op bodem van het carter gelegen.

Comment

klepseals?

Comment

quote:Originally posted by Henny

klepseals?
            Ik weet het niet hoor, maar als ik dit in mijn blok tegen zou komen, zou ik er geen meter meer mee rijden!! Eerst uitzoeken waar het vandaan komt, om de schade beperkt te houden.

Comment

absoluut

Comment

Hangt er eigenlijk allemaal een beetje van af. Indien de motor goed draaide en geen vreemde geluiden maakte, lijkt het mij niet nodig hem volledig te ontmantelen. Ik weet uiteraard de voorgeschiedenis niet van de motor, maar een goed nazichtzal wel nodig zijn.

Comment

Volgens mij heeft Gerard de motor al aardig onder de loep genomen. Zie DEZE LINK. We moeten nog teksten bij de foto's plaatsen.
                  www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                  X