Het verwijderen van alle onderdelen gaat door, en langzaam aan kom ik steeds verder. Ik kom er wel achter dat bijna alle ringetjes/pakkingen/rubbers keihard zijn geworden. Deze zullen dus allemaal vervangen moeten worden. Wat ook vreemd is is dat ondanks dat ik het idee had dat de auto goed liep, de kleppen allemaal een soort van aanslag hebben die overigens vrij makkelijk te verwijderen is. Als iemand weet wat hier de oorzaak van is dan hoor ik dat graag. Alle kleppen zijn inmiddels weer schoon en ik ben nu bezig om ze met schuurpasta op te schuren voor een goede afdichting. Ik wil nu graag de cilinders verwijderen alleen heb ik geen idee hoe ze na het schoonmaken er weer in gaan. Bij een "normale" motor klem je er een soort van bus om heen en klopt dan met een hamersteel de zuiger het blok in, maar bij een boxer schuif je de cilinder om de zuiger. Ik heb geen idee hoe je de bus er achter dan weer verwijderd. Het zal wel een ander stuk gereedschap zijn, ik heb het echter nog nooit gezien. Iemand die het wel weet ? Bij deze wat foto's....

Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vervolg motorrevisie...kleppen en zuigerveren
Collapse
X
-
gilles
1 ding weet ik zeker: ben ongelooflijk jaloers dat zou ik dus ook willen doen met men karretje..
verder euhm op deze site staat een hele manual misschien staat daar wel iets over het terug steken
-
gilles
1 ding weet ik zeker: ben ongelooflijk jaloers dat zou ik dus ook willen doen met men karretje..
verder euhm op deze site staat een hele manual misschien staat daar wel iets over het terug steken
Comment
-
Keeswestrik
quote:Originally posted by gilles
Comment
-
Keeswestrik
quote:Originally posted by gilles
Comment
-
Keeswestrik
quote:Originally posted by gerakroo
De cilinder er om weg halen is nu inderdaad geen punt meer, alleen hoe gaat hij er daarna weer op. Om deze speciale klem gaat het mij, ik heb geen idee hoe deze er uit ziet ?
Groet,
Kees
Comment
-
Keeswestrik
De cilinder er om weg halen is nu inderdaad geen punt meer, alleen hoe gaat hij er daarna weer op. Om deze speciale klem gaat het mij, ik heb geen idee hoe deze er uit ziet ?
Groet,
Kees
Comment
-
gilles
btw gianning had deze manual al in een word document gestoken
ik heb dit document verder aangepast zodat de dubbele delen eruit zijn en heb dan ook een index gemaakt voor de mensen die er eentje willen stuur me dan een mailtje het bestand is op de kop 300pg's en ongeveer 3MB groot
Comment
-
gilles
btw gianning had deze manual al in een word document gestoken
ik heb dit document verder aangepast zodat de dubbele delen eruit zijn en heb dan ook een index gemaakt voor de mensen die er eentje willen stuur me dan een mailtje het bestand is op de kop 300pg's en ongeveer 3MB groot
Comment
-
Ik heb de cilinders inmiddels verwijderd en ga ze morgen schoonmaken.
Snap alleen nog steeds niet hoe ik ze er weer op krijg.
Het stuk gereedschap wat ik ken wordt om de zuiger geplaatst, en de cilinder zou je er dan om heen kunnen schuiven. Het gereedschap zit dan echter nog steeds tussen de cilinder en het motorblok?
De zuigerveer die jij bedoelt Kees, kan toch niet helemaal uit elkaar ?
Wil ze er graag straks wel weer op kunnen plaatsen!sigpic
Comment
-
Het stuk gereedschap wat ik ken wordt om de zuiger geplaatst, en de cilinder zou je er dan om heen kunnen schuiven. Het gereedschap zit dan echter nog steeds tussen de cilinder en het motorblok?
Wil ze er graag straks wel weer op kunnen plaatsen!sigpic
Comment
-
Keeswestrik
Wil ze er graag straks wel weer op kunnen plaatsen!
Ik zal anders dit weekeinde even een paar plaatjes zien te vinden voor je.
Comment
-
Keeswestrik
Wil ze er graag straks wel weer op kunnen plaatsen!
Ik zal anders dit weekeinde even een paar plaatjes zien te vinden voor je.
Comment
Comment